Motivul pentru care trebuie să cunoști bine acele zone fierbinți
din pagină este dat de realitatea că robotul analizează acele zone și
identifică subiectul, interpretând informațiile găsite în acele zone.
Programatorul nu transmite pagina către robot și nici nu-i spune
acestuia: "Pagina asta este despre X, așa că indexeaz-o corespunzător
căutărilor pentru X".
Programatorul doar trimite pagina, iar robotul decide, în funcție de
criteriile proprii, despre ce este vorba în pagină. Dacă vrei ca robotul
să-ți ia în serios pagina, livrează-i pagini serioase, demne de atenția
lui.
Toată lumea știe de tagurile meta. Sau, mă rog, ar trebui să știe.
Evident, mă refer la "lumea" care deține un website.
Meta tagurile reprezintă o serie de elemente HTML, găsite în
codul sursă al paginilor web, dar ascunse ochiului vizitatorului. Meta
tagurile sunt folosite de către roboții de căutare pentru a găsi informații
despre pagina respectivă.
Cele mai cunoscute sunt:
Meta Title - Adică titlul paginii.
Meta Description - Descriere succintă a conținutului paginii.
Meta Keywords - Cuvintele cheie care descriu conținutul paginii.
Acest tag a fost atât de abuzat, încât, în prezent, este ignorat de
majoritatea roboților de căutare.
Problema este că aceste taguri sunt din ce în ce mai puțin utilizate
pentru identificarea main keyword-ului. Deja meta description nu se
mai bucură de atenția acordată până acum.
Astfel, devine din ce în ce mai important, ca toată pagina să fie
atent optimizată în jurul subiectului principal. SEO onpage devine
tot mai interesant. Dacă până acum ceva timp, era suficient să plasezi
informații descriptive în tagurile meta, odată cu trecerea timpului și
cu îmbunătățirea tehnicii de calcul, algoritmii de indexare devin din
ce în ce mai exigenți și mai atenți.
Este astfel importantă optimizarea SEO onpage?
Având în vedere "inteligența articifială" a algoritmilor de indexare,
te întreb: cum poți obține rezultate remarcabile, având un website
realizat pe o platformă gratuită, a cărei structură este identică cu alte
câteva sute, poate chiar mii de website-uri care-s toate la fel, indiferent
de domeniul de activitate? Mă refer la website-urile la cheie, dezvoltate
pe platformele gratuite.
Dacă domeniul tău de activitate este în zona de prestări servicii,
cum ai putea obține rezultate cu un website care are aceeași structură
cu aceea a unui website care aparține unui restaurant? Căci platformele
gratuite au aceeași structură, indiferent de domeniul de activitate.
Aceeași structură a link-urilor, aceeași structură a secțiunilor. Toate
sunt la fel. Diferă doar culorile și așezarea în pagină a elementelor.
Pentru roboții de căutare nu are nici o importanță faptul că
website-ul tău este predominant roșu. Pe altă parte, pentru roboți nu
contează nici platforma sau limbajele în care este dezvoltat website-ul.
Ce contează însă este structura website-ului, claritatea cu care sunt
definite subiectele din pagini, viteza de încărcare a paginilor (deși în
câțiva ani, datorită avansului tehnologic, nu vom mai avea probleme
cu viteza internetului), ușurința de accesare a paginilor (structura
internă a link-urilor), calitatea și relevanța conținutului, autoritatea
paginii (numărul de link-uri din alte website-uri care recomandă
pagina respectivă, dar și calitatea acelor website-uri).
După cum vezi, doar ultima ține de optimizarea offpage.
Optimizarea SEO onpage funcționează doar dacă este efectuată cu
simț de răspundere.
Apoi, mai este o problemă:
degeaba codul sursă al paginii este bine
făcut și structura este fără cusur (raportat la domeniul de activitate al
website-ului în cauză), dacă conținutul lasă de dorit.
Ce caută utilizatorii motoarelor de căutare?
Cu siguranță, nu caută cod sursă de calitate. Tu de câte ori ai
accesat o pagină web din rezultatele Google, apoi ai tastat "Ctrl + U"
sau click dreapta -> vezi sursa, pentru a exclama satisfăcut: "WOW, ce
frumos și aranjat este codul sursă!"?
Codul sursă de calitate, fără conținut de calitate = lipsă de rezultate,
la fel cum și reciproca este valabilă: nu poți avea un conținut de calitate
pe un cod sursă mediocru.
Căutând, în Google, detalii despre un anumit subiect, te-ai mulțumi
să găsești doar informațiile scrise, despre acel subiect, în urmă un an
sau poate chiar cinci?
Și atunci, robotul de ce s-ar mulțumi?
De ce ar livra pagina ta, dacă ultima actualizare a paginii s-a făcut
pe vremea când dinozaurii încă pășeau pe Pământ?
Pe voi, cei cu magazine online, deja vă aud:
Ce noutăți să adaug dacă produsele sunt mereu aceleași? Descrierea la
produs este descrierea la produs; nu există descrieri noi.
Corect.
Însă ce anume vă împiedică să aveți o secțiune de articole
în care să adăugați constant informații? De două-trei ori pe săptămână
este suficient. Puteți adăuga fel și fel de informații suplimentare,
informații care oricum nu pot fi incluse în descrierea de bază a
produsului respectiv.
Nu puteți de trei ori pe săptămână? Nu-i problemă. Începeți cu
postarea unui articol pe săptămână.
Dar, începeți! Nu mai amânați.
Poți detalia un beneficiu în cadrul unui articol de minimum
500 de cuvinte? Poți adăuga un singur link către produsul/serviciul
respectiv, în cadrul articolului? Atât este nevoie. Dacă repeți linkul
către respectivul produs, robotul va sesiza forțarea.
Poți adresa o problemă principală, importantă și des întâlnită,
problemă pentru care respectivul produs sau serviciu oferă o soluție?
Tot în cadrul unui articol, tot cu inserarea unei singure legături către
pagina acelui produs/subiect. Altul decât cel legat de beneficiu.
Poți adresa o obiecție, des întâlnită, în cadrul unui articol de
minimum 500 până la maximum 1000 de cuvinte, articol care înlătură,
prin argumente, respectiva obiecție?
Nu-mi spune că nu poți să-mi vorbești despre domeniul de
activitate cu care te ocupi!
Nu-mi spune că, dacă-ți pun o întrebare incomodă despre o
particularitate a domeniului tău de activitate, nu ești în stare să-mi
oferi un răspuns mai mult decât satisfăcător.
Dar nu uita: fiecare obiecție se tratează separat. Optimizarea SEO
onpage se face nominal, nu la grămadă.
Nu există o limită de articole. Cu cât mai multe, cu atât mai bine,
dar cu accent pe calitate.
Mai mult decât atât, este indicat să existe mai multe articole
separate care "vorbesc" și se leagă de pagina aceluiași singur produs/
serviciu.
Un singur link per articol.
Poți avea un mare număr de articole de calitate, care adresează un
main keyword pentru care deja există o pagină dedicată (categorie,
subcategorie, produs sau serviciu)?
Sigur că da. Este chiar indicat, deoarece această abordare mărește
autoritatea și credibilitatea paginii respectivului main keyword.
Dar stai... asta nu este tot!
Poți avea articole care adresează sinonime și variații semantice ale
main keywordului despre care tot vorbim? Cu siguranță că da!
Fiecare main keyword are o serie de sinonime și variații, care sunt
imposibil de adresat în cadrul unei singure pagini.
Ce faci în acest caz?
Te apuci și creezi pagini, care adresează respectivele sinonime și
variații tratându-le, pe fiecare în parte, ca fiind main keyword.
Este logic că robotul de căutare nu-ți poate livra pagina ca rezultat,
dacă website-ul tău nu are conținut pentru expresia care face obiectul
acelei căutări?
Cum ar putea robotul, să scoată în rezultatele sale un website, care
nu are conținut pentru o căutare dată? Asta, lăsând la o parte relevanța
paginii pentru acea căutare.
De aceea, este important să ai pagini pentru cât mai multe variații/
sinonime ale unui main keyword. Este o muncă asiduă, însă te asigur,
va fi răsplătită.
Înainte de a-ți planifica să scrii 50 de articole, până la sfârșitul
săptămânii, sfatul meu este să creezi conținut, doar pentru acele
variații care au cel mai mare potențial să-ți aducă rezultatele dorite.
De asemenea, este important de știut că robotul "știe" să facă diferența
între formele de plural sau singular, ale unui main keyword.
Câtă vreme adaugi, constant, articole noi și originale pe website,
nu doar că îți vei menține pozițiile deținute, dar vei obține poziționări
fruntașe și pentru alte expresii cheie.
Știi de ce?
Pentru că devii o sursă demnă de încredere și este firesc ca Google
să te aprecieze și să trimită trafic către tine.
Ești de calitate!
Când vorbesc despre articole de calitate, mă refer la următoarele
aspecte:
• Unicitate: articolul nu este „inspirat“ de la alții, ca să nu zic,
copiat cu totul.
Nu are nici text reciclat din alte articole existente, sau din alte
pagini ale website-ului.
Nu are conținut repetitiv, existent în fiecare pagină de articol.
• Are o lungime de minimum 500 de cuvinte (de exemplu, o
pagină de text din această carte are între 450 și 510 de cuvinte).
Este alcătuit în conformitate cu indicațiile prezentate în
articolele despre conținut.
Și, cu toate acestea, nu toate paginile website-ului tău, bine
optimizat, vor ocupa poziții fruntașe. De ce se întâmplă acest lucru?
Foarte simplu: unele website-uri concurente pot fi mai autoritare
decât al tău. Pentru anumite pagini din website-ul tău, pagini care la
tine tratează sinonime sau variații, pot exista website-uri mai vechi,
mai autoritare și mai dense în ceea ce privește, atât conținutul, cât și
relevanța.
Dar vreau să-ți împărtășesc un secret.
Nu te împiedică nimeni și nimic, să ai un număr mare de website-uri,
câte unul pentru fiecare main keyword sau variație, despre care știi că
ar avea capacitatea să-ți dubleze sau chiar să-ți tripleze, cifra de afaceri!
Cu timpul, vor crește toate, mai ales dacă te ocupi serios de fiecare
în parte. Poți oare, apoi, să le legi între ele și astfel "să se tragă unul pe
altul", să-și trimită automat trafic unul-altuia?
Cum faci asta?
Să zicem că ai patru servicii mari și late.
Bun. Primul website este cel care ți-e cel mai folositor.
Adică, cel care are capacitatea să-ți genereze rapid venituri.
Venituri pe care nu le risipești la shopping, ci le strângi pentru a le
investi în siguranța afacerii tale.
O parte din veniturile câștigate, trebuie să fie investită pentru
creșterea website-ului existent, pentru perfecționarea acestuia. O altă
parte trebuie direcționată pentru construirea unui alt website, care
adresează următorul serviciu capabil să-ți dubleze veniturile.
Te ocupi de ambele website-uri cu aceeași seriozitate.
Și uite-așa, ajungi să deții patru, cinci website-uri care funcționează
și livrează rezultate, fiecare pe nișa lui. Când un serviciu nu generează
un anumit venit, nu închizi prăvălia și nici nu te împrumuți de bani ca
să supraviețuiești. Mai ai alte website-uri, care adresează alte servicii
din portofoliul tău de activitate. Corect?
Da, ai ghicit: este de muncă.
Și-ți trebuie afaceri online, nu website-uri care doar există.
Decât un website stufos și prost structurat, mai bine unul mic, bine
făcut și aflat în continuă creștere.
Nu uita că roboții sunt efectiv însetați, avizi, nesătui după noutăți!
Nu mai există sinonime capabile de a-ți explica lăcomia roboților după
conținut nou. Dacă vrei ca roboții să năvălească efectiv pe tine, adaugă
o secțiune nouă în website-ul existent.
Adaugă minimum două articole noi și unice, pe săptămână.
Dacă website-ul este bine clădit la nivel de cod sursă, este imposibil,
chiar imposibil, să nu apară curba de creștere în analizatoarele
de trafic.
Ce trebuie să înțelegi este că obținerea pozițiilor fruntașe în prima
pagină, pentru ORICE expresie cheie, este complet posibilă.
Chiar și prima poziție organică este accesibilă. Nimic nu este de
neatins deoarece Google nu primește "atenții", pentru a livra pozițiile
fruntașe. Dacă dai dovadă de multă perseverență și faci ceea ce trebuie,
suficient de mult timp, poți obține prima poziție google.ro pentru orice
expresie cheie, sau cuvânt cheie.
Dar, pentru anumite expresii cheie, efortul necesar pentru obținerea
primei poziții ar putea fi mult prea mare în raport cu beneficiile
generate. Ne referim, atât la efortul financiar, cât și la timpul necesar.
Va trebui să te "bați" cu firme care au un buget mult mai mare
pentru asta, firme care-și permit să aștepte și un an de zile, până la
apariția rezultatelor.
Nu alerga după expresii cheie de mare putere.
Cel mai dificil este pentru single keyword, adică să obții poziție
superioară în prima pagină, pentru un cuvânt cheie, nu pentru expresii
cheie (adică cele formate din minimum două cuvinte).
Exemplu: este mai ușor de obținut o poziționare superioară pentru
"pantofi damă", decât este pentru "pantofi".
Aș spune chiar, să te ferești de single keyword deoarece, când
cineva caută "pantofi", nu se așteaptă să găsească exact perechea de
pantofi pe care și-o dorește. Utilizatorii motoarelor de căutare știu
că pentru a obține rezultate cât mai apropiate de ceea ce-și doresc de
la acea căutare, este necesar să utilizeze termeni clari și capabili să
elimine posibile rezultate nedorite. Adică, ei știu să folosească expresii
cheie.
Tu când ai folosit ultima oară căutare de tip single keyword?
Dar cum știi dacă pagina comunică eficient și concret main
keywordul?
Cum afli dacă pagina ta este "prietenoasă" cu motoarele de căutare
și dacă respectă regulile acestora?
Două cuvinte am pentru tine: analizatoare online.
Analizatoarele online sunt acele website-uri care analizează o
pagină indicată de tine pentru ca, ulterior, să-ți livreze un raport cu
privire la calitatea și cantitatea optimizării onpage, implementată pe
respectiva pagină.
Unele dintre ele sunt capabile să identifice și elemente specifice
optimizării offpage.
Aceste analizatoare pot fi găsite în Google, căutând după: onpage
seo analyzer, seo analysis, seo analysis report, meta tag analyzer etc.
Majoritatea sunt gratuite și permit analiza parametrilor multipli care
contează pentru SEO (meta-uri, densitate, headinguri).
Îmi este dificil să indic termeni și zone exacte, care țin de SEO, din
structura unei pagini.
Știi ce se întâmplă când lucrurile se schimbă așa de rapid? Ești
nevoit să ții pasul cu schimbările. Dooh. În urmă cu ceva timp, Google
avea un website utilitar, care îți permitea să vezi, în timp real, căutările
și concurența pentru orice cuvânt sau expresie cheie ți-ai fi dorit.
Parcă dintr-o dată, Google a renunțat la acel utilitar. De fapt, nu a
renunțat, ci l-a îmbunătățit. Care-i problema mă întrebi?
Au schimbat locația utilitarului. Linkul nu mai era valabil. Asta-i
problema. Acum utilitarul se numește Keyword Tool și face parte din
Google AdWords, pentru care îți trebuie cont.
Revenind la analizatoarele despre care vorbeam, concluziile
acestora diferă de la analizator la analizator. Este normal, deoarece
fiecare are câte un algoritm propriu.
Să nu crezi că algoritmul de indexare Google este open source,
adică la îndemâna oricui, pentru a fi studiat și reprodus. Ar fi culmea
și ar duce la falimentul Google în mai puțin de șase luni.
Fiecare analizator are la bază un algoritm construit după reguli
derivate prin observație și intuiție, plus o fărâmă de interes personal.
De aceea, rezultatele analizelor diferă de la analizator la analizator.
La unul obții notă de trecere, la altul poate nu, situându-te doar
peste medie. Așa se întâmplă, cel puțin la prima analiză efectuată.
Remediezi problemele evidențiate și analizezi din nou pagina, în toate
analizatoarele cu care lucrezi.
Da... pentru fiecare pagină din website, procedezi la fel.
Înțelegi acum, de ce un magazin online capabil să-ți livreze
rezultate, nu se poate crea în trei-cinci zile? De ce un website la cheie,
magazin online sau nu, pur și simplu "nu există" dacă discutăm la
acest nivel de expunere a problemei?
Remediezi și analizezi din nou. După cum am spus, fiecare pagină.
Apoi vei obține notă de trecere la fiecare analizator. Adevărul
este undeva la mijloc. Dacă șapte din zece îți spun că mai ai de lucru,
înseamnă că, în mod sigur, mai ai de lucru. Dacă însă unul îți spune 7,
altul 7.5, altul 8, altul 7.3, iar altul 8.1, evident stai bine, căci adevărul
este la mijloc.
De aceea, este indicat să utilizezi cât mai multe analizatoare.
Ferește-te, totuși, de acele analizatoare care comercializează
servicii SEO, deoarece pot avea tendința să diminueze rezultatele
reale ale paginii analizate din website-ul tău, cu scopul clar de a mai
face o vânzare. Au un interes să-ți reducă valorile pentru a te convinge
să lucrezi cu ei.
Primul, cu care trebuie să începi, este Google Webmaster Tools.
Nu voi detalia aici despre instalare și utilizare, pentru că nu știu ce le
mai trece prin cap celor de la Google într-o lună, două sau șase.
Optimizare SEO offpage
Se ocupă de obținerea de recomandări către website-ul tău,
recomandări sub forma unor legături (linkuri) venite din partea altor
website-uri existente pe internet.
Cu cât website-ul care ne recomandă este mai autoritar în fața
Google, cu atât mai bine pentru website-ul nostru.
Ce înseamnă un website autoritar?
Autoritatea unei pagini web era definită printr-un parametru
numit Page Rank. Spun pagini nu website-uri, deoarece în cadrul
aceluiași website puteai avea pagini cu page rank diferit.
Google a renunţat la acest tip de clasare, dar ideea de bază se
menţine: cu cât o pagină beneficiază de recomandări de calitate,
cu atât respectiva pagină este de calitate (motiv pentru care este și
recomandată de alte website-uri).
Offpage SEO presupune construirea și atragerea de linkuri de
calitate către website, activitate pe social media, adică tot ce nu implică
editarea codului sursă sau a conținutului paginilor. Mai exact, opusul
onpage SEO, dar aplicabil strict în mediul online. Postarea unui anunț
în ziar sau la radio, nu este offpage SEO.
Cum poți atrage linkuri/legături/referințe de calitate către paginile
website-ului tău?
Primul pas, pe care trebui să-l faci, este să-ți creezi bloguri gratuite.
Mă refer la acele bloguri care nu implică niciun cost din partea ta.
Unde-ți creezi un blog doar cu un utilizator și o parolă, adică fără
bani? Pentru asta caută, în Google, free online blog.
Ce trebuie să faci?
Foarte simplu: îți faci cont și, prin urmare, un blog. Alegi o temă
care-ți place și începi să postezi articole construite în jurul acelor main
keyword-uri pentru care dorești rezultate. Și, pentru a fi sigur că nu
este timp pierdut, fă bine și adaugă doar un singur link în cadrul
postării, link care să ducă la pagina produsului/serviciului respectiv.
Nu un link către pagina principală a website-ului tău, ci către pagina
produsului sau serviciului care există în website-ul tău, pentru acel
main keyword, pentru care tocmai ai postat articolul pe blog.
Linkul nu trebuie adăugat după prima frază, ci în partea a doua a
articolului.
Un singur link per articol.
Asigură-te că titlul linkului este chiar forma exactă a main
keyword-ului dorit. La fel și titlul articolului: trebuie să conțină exact
forma main keyword-ului, dar să nu se limiteze la aceasta. Este suspect
ca un titlu de articol să aibă doar trei cuvinte, sau să se numească
"Servicii de X București". Nu funcționează așa.
Titlurile trebuie să conțină beneficii sau soluții la problema
rezolvată de serviciul/produsul care face obiectul main keyword-ului.
Câte o postare pe săptămână, pentru fiecare dintre cele patru
bloguri, este suficient. Nu trebuie uitate sau neglijate nici postările
care trebuie făcute direct pe website...
Provocarea este că fiecare articol trebuie să fie absolut unic și
inspirat de niciunde. Și să aibă minimum 500 de cuvinte.
Știu, nu vei mai avea timp de nimic altceva. Poate, de aceea, este
bine să pui pe alții să ți le scrie. Una e să scrii articole, alta e să le
verifici și să le postezi.
Ferește-te de programe care automatizează procesul. Roboții sunt
foarte atenți și excepțional de buni în a identifica tipare. Dooh!
Apropo: ca să te asiguri că respectivul articol nu este "inspirat" de
la alții, poți utiliza copyscape.com sau alte soluții web care se ocupă
cu desființatul plagiatorilor pe online. Caută după plagiarism online
checker sau web page plagiarism check.
Nu te apuca să creezi câte un blog pentru fiecare serviciu și/sau
produs pe care-l comercializezi. Te interesează să obții rezultate cât
mai rapid posibil. Nu să ți se anuleze conturile de-acolo și să te alegi
cu o mare interdicție, fie pe adresa de e-mail, fie, mai dureros, pe IP.
Nu creea zeci de bloguri, deoarece "ești pe plantația lor" și
crede-mă pe cuvânt când îți spun: algoritmul Google este foarte
deștept. Suficient de deștept, încât să "vadă" că toate se administrează
de la un singur IP, din același oraș, poate și cu același browser sau,
culmea, la același interval orar. Deh, poate atunci primești articolele
de la content writer...
După cum ți-am zis, roboții sunt foarte atenți și excepțional de
buni în a identifica tipare.
Nu de alta, dar muncești degeaba.
Fii corect și vei avea numai de câștigat.
Ai nevoie de mai mult? Caută o altă soluție pentru implementarea
unui blog gratuit, fără să cumperi domeniu, găzduire etc.
Sau poți să investești în domenii și website-uri satelit, focusate
pe un singur aspect al domeniului tău de activitate. Întâi le crești cu
articole unice și de calitate, apoi le poți lega, pe toate, într-o rețea în
care un website îl recomandă pe altul. Toate au conținut unic și toate
sunt ale tale.
Poetic, nu?
Realizabil? Sigur că da.
Trebuie să ai grijă ca website-urile satelit să nu aibă același conținut
cu vreo pagină de pe unul dintre blogurile aflate în posesia ta. Totul
trebuie să fie unic.
Am lămurit-o, cât de cât, cum este cu blogurile, deci putem
continua.
O altă metodă prin care poți beneficia de recomandări este
cumpărarea efectivă de linkuri către pagina/paginile website-ului tău.
Dar, dacă recurgi la o astfel de "soluție", trebuie să fii extrem
de atent.
Evident, Google recomandă să nu faci asta deloc. Nici nu mă
așteptam la o altă poziție din partea Google, având în vedere că
recomandările obținute afectează poziționările dobândite, adică
rankingul respectivei pagini recomandate. Nah, acuma... cum să facă
și alții bani de pe urma algoritmului lor? Nu e voie.
Ce înseamnă cumpărarea de linkuri?
Pe internet există website-uri care nu-ți sunt concurente, însă
adresează subiecte adiacente și/sau complementare domeniului
tău de activitate. Proprietarii acelor website-uri, contra unor sume
de bani, "pot fi convinși" să plaseze, într-una din paginile lor (de
preferat una cu page rank mare), un link către o pagină de interior din
website-ul tău.
Și uite cum, dintr-o dată, poți beneficia de o recomandare venită
de la un website cu autoritate mare. Cu cât este mai mare autoritatea
lor, cu atât crește și prețul cerut. Care se achită lunar, evident.
Nici să nu te gândești să cumperi linkuri pe website-uri care n-au
nici o treabă cu domeniul tău de activitate. Adică, tu să vorbești în
paginile tale despre "asigurări auto" și să cumperi link pe o pagină
despre "renovări apartamente".
Discrepanța dintre subiectele celor două website-uri iese imediat
în evidență, în "ochii artificiali" ai algoritmului de indexare.
Acum, dacă mai scapă un link natural prin website-ul unui
partener sau prieten... nu-i o problemă așa mare! Natural înseamnă că
nu apar câte zece, cinzeci pe săptămână. Un anumit număr de linkuri,
pe dinafara subiectului este oricum tolerat, ideea este să nu alertezi
filtrele implementate în cadrul algoritmului. Nu ai cum să faci asta
natural, organic cum spunem noi, ci doar intenționat, dacă forțezi nota.
Niciodată să nu folosești sisteme automate, programe automate de
expediere a linkului tău către alte website-uri. Dacă, la nici o săptămână
de la lansarea website-ului, deja ai sute de linkuri înspre website-ul
tău, chiar crezi că algoritmul nu va realiza că este ceva suspect?
Gândește-te că, în momentul în care scriu aceste rânduri, algoritmul
este capabil să pună, una lângă cealaltă, două pagini din website-uri
diferite, să le analizeze și să-și "dea seama" care dintre pagini este
plagiată. Acest lucru se face prin mapare directă, a peste 90% din text.
De aceea, tot repet: unic, unic și iar conținut unic! Evident, dacă nu
vrei să muncești degeaba.
Având în vedere că Google are și un serviciu de traducere, destul
de bine pus la punct, nu m-ar mira ca algoritmul să-și dea seama și de
plagierea textelor prin traducere.
Grăbește-te încet!... dacă vrei ceva de durată.
Dacă, dimpotrivă, vrei să riști vreo penalizare manuală...
îți dai seama cât de mult trebuie să enervezi, astfel încât cineva de
la Google să-și facă timp, special pentru tine, ca să te premieze cu o
penalizare manuală?
Deoarece SEO durează, ferește-te de rezultate extrem de rapide
obținute pentru expresii cheie de mare putere/concurență. Este semnul
că ceva nu este în regulă și o penalizare manuală, sigur, plutește în
aer. Mă refer aici, doar la cazurile în care se așteaptă rezultate imediate
pentru expresii cheie, pentru care competiția nu este deloc neglijabilă,
nu și la cazul acelor expresii pentru care concurența "doarme".
De unde mai poți obține linkuri calitative?
YouTube
Poți crea un film cu telefonul mobil, nu mai mare de 2 minute,
în care evident vorbești despre cum produsul/serviciul tău rezolvă o
mare problemă a potențialului client. Poți, de asemenea, să creezi un
colaj de imagini pentru același scop. Nu uita să adaugi un link către
pagina produsului /serviciului respectiv din website-ul tău, căci altfel
nu beneficiezi de tot potențialul oferit de Youtube.
Filmele scurte au șanse mai mari să fie vizualizate până
la final, unde este recomandat să inserezi o invitație, la acțiune, către
audiența ta.
Titlul filmului tău de pe Youtube conține main keyword-ul paginii
către care se face referirea în film. Dar nu are trei cuvinte, ok?
Titlul filmului ar putea fi chiar denumirea "problemei" pentru care
se oferă soluția, deoarece oamenii care au nevoie de produs/serviciu
caută detalii despre problemă și nu despre soluție. Adică efectele
cauzate de lipsa produsului sau a serviciului.
Știi că filmele, realizate cu telefonul mobil la o calitate decentă,
au mai multă credibilitate decât cele realizate în mediu profesional
și, bineînțeles, cu aparatură profesională? De parcă, pentru a avea un
scenariu și o livrare comercială a mesajului, este nevoie de camere
video din gama profesională și un cameraman.
Este valabil și pentru imagini ale produselor.
Sunt mai credibile cele făcute cu telefonul, decât cele făcute cu
aparate foto profesionale într-un studio.
În cazul în care comercializezi bijuterii sau alte astfel de produse,
pentru care calitatea excesivă a imaginii este de neprețuit, sfatul meu
este să găsești un echilibru. Trei/patru imagini profesionale, trei/patru
imagini făcute cu telefonul sau cu un aparat foto "normal".
Astfel elimini, din start, teama că produsul arată mai bine în poze
decât în realitate. Și că în poze nu se văd imperfecțiunile pe care
clientul are "deosebita plăcere" să le descopere acasă, după ce a primit
comanda.
Interesant este că lucrurile mai simple sunt cele mai eficace. Dar
nu trebuie să mă crezi pe cuvânt, testează-le!
Revenind la filmele pe Youtube, dacă uploadezi câte un film la
două săptămâni, este perfect.
Pentru anumite produse, poți crea filme scurte în care despachetezi
un produs, în timp ce vorbești despre el, îi prezinți beneficiile,
parametrii, ce probleme rezolvă etc. Caută pe Youtube filme de tip
"unboxing" pentru a-ți face o idee.
Poți avea, fără probleme, două conturi de Youtube și le poți utiliza
inteligent, postând diverse filme, organizate pe categorii. Pe un cont
faci numai unboxing, iar pe celălalt prezinți noutăți.
Folosește-ți imaginația!
Dacă ai emoții în fața camerei de filmat, poți face cel puțin trei
lucruri:
- scapă de ele, căci este mai credibil când o persoană vorbește
și-apoi, cine este mai potrivit să vorbească dacă nu tu?
- pui pe altcineva să apară în locul tău;
- cumperi un dispozitiv care se rotește, pui obiectul pe dispozitiv
și obiectivul aproape și nu-ți mai rămâne decât să-ți spui poezia.
Dacă vinzi servicii, e cam delicată treaba, pentru că nu ai ce pune
pe dispozitiv. Sau poate ai?
Să nu uiți ca, în descrierea din film, să adaugi linkul către pagina
din website a produsului/serviciului respectiv. Poți să faci și un call to
action: invitație la acțiunea de a accesa respectivul link!
De unde mai poți obține linkuri calitative?
Social Media
Platformele de socializare reprezintă o modalitate bună pentru
mărirea autorității brandului tău. Orice postare pe aceste platforme
are capacitatea de a livra trafic către website-ul tău.
Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Instagram și multe alte
platforme așteaptă să audă vești de la tine! Dacă nu ai un cont creat
pe fiecare dintre aceste platforme, fă-ți cât mai rapid.
Acordă-ți un pic
de timp pentru a învăța particularitățile fiecărei astfel de platforme.
Fiecare platformă are un algoritm propriu, funcționalități unice și
strategii unice prin care livrează rezultate utilizatorilor. Odată ce
te simți confortabil cu principiile de bază, începe lent să analizezi
rezultatele pentru a vedea care metode funcționează cel mai bine
pentru tine.
Social Media reprezintă o bază de date interactivă, cu potențiali
clienți pentru afacerea ta. Dar clientul tău ideal se află pe social media?
În momentul de față, există mai multe metode pentru a obține
linkuri de calitate, dar, cum probabil te-ai fi așteptat, nu știu câte din
aceste metode sunt valabile când citești aceste rânduri.
Până nu demult, era "la modă" să adaugi website-ul în directoarele
web, cu cât mai multe, cu atât mai bine. Acum însă, trebuie să fii mai
rezervat și foarte atent de unde obții linkuri către website-ul tău.

Cereți detalii despre Optimizarea SEO - partea 2
Completarea şi trimiterea formularului de mai jos nu te implică financiar şi/sau contractual, scopul fiind stabilirea contactului.
Datele sunt expediate la adresa de e-mail office@, nefiind stocate în baza de date.
toate câmpurile sunt obligatorii