[GHID] Optimizarea SEO - partea 2

[GHID] Optimizarea SEO - partea 2

Motivul pentru care trebuie să cunoașteți bine acele zone fierbinți din pagină este dat de realitatea că robotul analizează acele zone și identifică subiectul, interpretând informațiile găsite în acele zone.
Programatorul nu transmite pagina către robot și nici nu-i spune acestuia: "Pagina asta este despre X, așa că indexeaz-o corespunzător căutărilor pentru X".
Programatorul doar trimite pagina, iar robotul decide, în funcție de criteriile proprii, despre ce este vorba în pagină. Dacă vreți ca robotul să vă ia în serios pagina, livrați-i pagini serioase, demne de atenția lui.

Toată lumea știe de tagurile meta. Sau, mă rog, ar trebui să știe.
Evident, ne referim la "lumea" care deține un website.
Meta tagurile reprezintă o serie de elemente HTML, găsite în codul sursă al paginilor web, dar ascunse ochiului vizitatorului. Meta tagurile sunt folosite de către roboții de căutare pentru a găsi informații despre pagina respectivă.

Cele mai cunoscute sunt:
Meta Title - Adică titlul paginii.
Meta Description - Descriere succintă a conținutului paginii.
Meta Keywords - Cuvintele cheie care descriu conținutul paginii.
Acest tag a fost atât de abuzat, încât, în prezent, este ignorat de majoritatea roboților de căutare.

Problema este că aceste taguri sunt din ce în ce mai puțin utilizate pentru identificarea main keyword-ului. Deja meta description nu se mai bucură de atenția acordată până acum.
Astfel, devine din ce în ce mai important, ca toată pagina să fie atent optimizată în jurul subiectului principal. SEO onpage devine tot mai interesant. Dacă până acum ceva timp, era suficient să plasăm informații descriptive în tagurile meta, odată cu trecerea timpului și cu îmbunătățirea tehnicii de calcul, algoritmii de indexare devin din ce în ce mai exigenți și mai atenți.

Este astfel importantă optimizarea SEO onpage?
Având în vedere "inteligența articifială" a algoritmilor de indexare, vă întrebăm: cum puteți obține rezultate remarcabile, având un website realizat pe o platformă gratuită, a cărei structură este identică cu alte câteva sute, poate chiar mii de website-uri care-s toate la fel, indiferent de domeniul de activitate? Mă refer la website-urile la cheie, dezvoltate pe platformele gratuite.

Dacă domeniul dumneavoastră de activitate este în zona de prestări servicii, cum ați putea obține rezultate cu un website care are aceeași structură cu aceea a unui website care aparține unui restaurant? Căci platformele gratuite au aceeași structură, indiferent de domeniul de activitate.
Aceeași structură a link-urilor, aceeași structură a secțiunilor. Toate sunt la fel. Diferă doar culorile și așezarea în pagină a elementelor. Pentru roboții de căutare nu are nici o importanță faptul că website-ul tău este predominant roșu. Pe altă parte, pentru roboți nu contează nici platforma sau limbajele în care este dezvoltat website-ul.
Ce contează însă este structura website-ului, claritatea cu care sunt definite subiectele din pagini, viteza de încărcare a paginilor (deși în câțiva ani, datorită avansului tehnologic, nu vom mai avea probleme cu viteza internetului), ușurința de accesare a paginilor (structura internă a link-urilor), calitatea și relevanța conținutului, autoritatea paginii (numărul de link-uri din alte website-uri care recomandă pagina respectivă, dar și calitatea acelor website-uri).
După cum vedeți, doar ultima ține de optimizarea offpage.
Optimizarea SEO onpage funcționează doar dacă este efectuată cu simț de răspundere.

Apoi, mai este o problemă:
degeaba codul sursă al paginii este bine făcut și structura este fără cusur (raportat la domeniul de activitate al website-ului în cauză), dacă conținutul lasă de dorit.
Ce caută utilizatorii motoarelor de căutare?
Cu siguranță, nu caută cod sursă de calitate. De câte ori ați accesat o pagină web din rezultatele Google, apoi ați tastat "Ctrl + U" sau click dreapta -> vezi sursa, pentru a exclama: "WOW, ce frumos și aranjat este codul sursă!"?
Codul sursă de calitate, fără conținut de calitate = lipsă de rezultate, la fel cum și reciproca este valabilă: nu poți avea un conținut de calitate pe un cod sursă mediocru.
Căutând, în Google, detalii despre un anumit subiect, v-ați mulțumi să găsiți doar informațiile scrise, despre acel subiect, în urmă un an sau poate chiar cinci?
Și atunci, robotul de ce s-ar mulțumi?
De ce ar livra pagina, dacă ultima actualizare a paginii s-a făcut pe vremea când dinozaurii încă pășeau pe Pământ?

Pe cei cu magazine online, deja îi auzim:
"Ce noutăți să adaug dacă produsele sunt mereu aceleași? Descrierea la produs este descrierea la produs; nu există descrieri noi."
Corect.
Însă ce anume vă împiedică să aveți o secțiune de articole în care să adăugați constant informații? De două-trei ori pe săptămână este suficient. Puteți adăuga fel și fel de informații suplimentare, informații care oricum nu pot fi incluse în descrierea de bază a produsului respectiv.
Nu puteți de trei ori pe săptămână? Nu-i problemă. Începeți cu postarea unui articol pe săptămână.
Dar, începeți! Nu mai amânați.

Puteți detalia un beneficiu în cadrul unui articol de minimum 500 de cuvinte? Puteți adăuga un singur link către produsul/serviciul respectiv, în cadrul articolului? Atât este nevoie. Dacă repetați linkul către respectivul produs, robotul va sesiza forțarea.
Puteți adresa o problemă principală, importantă și des întâlnită, problemă pentru care respectivul produs sau serviciu oferă o soluție? Tot în cadrul unui articol, tot cu inserarea unei singure legături către pagina acelui produs/subiect. Altul decât cel legat de beneficiu.
Puteți adresa o obiecție, des întâlnită, în cadrul unui articol de minimum 500 până la maximum 1000 de cuvinte, articol care înlătură, prin argumente, respectiva obiecție?
Nu-mi spune-ți că nu puteți să-mi vorbeți despre domeniul de activitate cu care vă ocupați!
Nu-mi spune-ți că, dacă vă pun o întrebare incomodă despre o particularitate a domeniului dumneavoastră de activitate, nu sunteți în stare să-mi oferiți un răspuns mai mult decât satisfăcător.

Dar nu uitați:
Optimizarea SEO onpage se face nominal, nu la grămadă.
Nu există o limită de articole. Cu cât mai multe, cu atât mai bine, dar cu accent pe calitate.
Mai mult decât atât, este indicat să existe mai multe articole separate care "vorbesc" și se leagă de pagina aceluiași singur produs / serviciu.
Un singur link per articol.
Puteți avea un mare număr de articole de calitate, care adresează un main keyword pentru care deja există o pagină dedicată (categorie, subcategorie, produs sau serviciu)?
Sigur că da. Este chiar indicat, deoarece această abordare mărește autoritatea și credibilitatea paginii respectivului main keyword.
Dar stați... asta nu este tot!

Puteți avea articole care adresează sinonime și variații semantice ale main keywordului despre care tot vorbim? Cu siguranță că da!
Fiecare main keyword are o serie de sinonime și variații, care sunt imposibil de adresat în cadrul unei singure pagini.
Ce facem în acest caz?
Ne apucăm și creem pagini, care adresează respectivele sinonime și variații tratându-le, pe fiecare în parte, ca fiind main keyword.
Este logic că robotul de căutare nu-ți poate livra pagina ca rezultat, dacă website-ul nu are conținut pentru expresia care face obiectul acelei căutări?
Cum ar putea robotul, să scoată în rezultatele sale un website, care nu are conținut pentru o căutare dată? Asta, lăsând la o parte relevanța paginii pentru acea căutare.
De aceea, este important să avem pagini pentru cât mai multe variații / sinonime ale unui main keyword. Este o muncă asiduă, însă vă asigur, va fi răsplătită.
Înainte de a vă planifica să scrieți 50 de articole, până la sfârșitul săptămânii, sfatul nostru este să creați conținut, doar pentru acele variații care au cel mai mare potențial să-ți aducă rezultatele dorite.
De asemenea, este important de știut că robotul "știe" să facă diferența între formele de plural sau singular, ale unui main keyword.
Câtă vreme adăugăm, constant, articole noi și originale pe website, nu doar că îți ne vom menține pozițiile deținute, dar vom obține poziționări fruntașe și pentru alte expresii cheie.
De ce?
Pentru că devenimn o sursă demnă de încredere și este firesc ca Google să te ne aprecieze și să trimită trafic către noi.
Sunteți de calitate!
Când vorbesc despre articole de calitate, ne referim la următoarele aspecte:

 • Unicitate: articolul nu este "inspirat" de la alții, ca să nu zicem, copiat cu totul.
Nu are nici text reciclat din alte articole existente, sau din alte pagini ale website-ului.
Nu are conținut repetitiv, existent în fiecare pagină de articol.

 • Are o lungime de minimum 300 de cuvinte.
Este alcătuit în conformitate cu indicațiile prezentate în articolele despre conținut.

Și, cu toate acestea, nu toate paginile website-ului, bine optimizat, vor ocupa poziții fruntașe. De ce se întâmplă acest lucru?
Foarte simplu: unele website-uri concurente pot fi mai autoritare decât al dumneavoastră. Pentru anumite pagini din website-ul dumneavoastră, pagini care la tratează sinonime sau variații, pot exista website-uri mai vechi, mai autoritare și mai dense în ceea ce privește, atât conținutul, cât și relevanța.

Dar nu vă împiedică nimeni și nimic, să aveți un număr mare de website-uri, câte unul pentru fiecare main keyword sau variație, despre care știți că ar avea capacitatea să dubleze sau chiar să tripleze, cifra de afaceri!
Cu timpul, vor crește toate, mai ales dacă vă ocupați serios de fiecare în parte. Puteți oare, apoi, să le legați între ele și astfel "să se tragă unul pe altul", să-și trimită automat trafic unul-altuia?
Cum faceți asta?
Să zicem că aveți patru servicii mari și late.
Bun. Primul website este cel care vă este cel mai folositor. Adică, cel care are capacitatea să genereze rapid venituri.
Venituri pe care nu le resipiți la shopping, ci le strângeți pentru a le investi în siguranța afacerii.
O parte din veniturile câștigate, trebuie să fie investită pentru creșterea website-ului existent, pentru perfecționarea acestuia. O altă parte trebuie direcționată pentru construirea unui alt website, care adresează următorul serviciu capabil să-ți dubleze veniturile.
Vă ocupați de ambele website-uri cu aceeași seriozitate.
Și uite-așa, ajungeți să dețineți patru, cinci website-uri care funcționează și livrează rezultate, fiecare pe nișa lui. Când un serviciu nu generează un anumit venit, nu închideți prăvălia și nici nu vă împrumutați de bani ca să supraviețuiți. Mai aveți alte website-uri, care adresează alte servicii din portofoliul dumneavoastră de activitate. Corect?

Da, ați ghicit: este de muncă.
Și trebuie afaceri online, nu website-uri care doar există.
Decât un website stufos și prost structurat, mai bine unul mic, bine făcut și aflat în continuă creștere.
Nu uitați că roboții sunt efectiv însetați, avizi, nesătui după noutăți!
Dacă vreți ca roboții să năvălească efectiv pe dumneavoastră, adaugați o secțiune nouă în website-ul existent.
Adaugați minimum două articole noi și unice, pe săptămână.
Dacă website-ul este bine clădit la nivel de cod sursă, este imposibil, chiar imposibil, să nu apară curba de creștere în analizatoarele de trafic.
Ce trebuie să înțelegeți este că obținerea pozițiilor fruntașe în prima pagină, pentru ORICE expresie cheie, este complet posibilă.
Chiar și prima poziție organică este accesibilă. Nimic nu este de neatins deoarece Google nu primește "atenții", pentru a livra pozițiile fruntașe. Dacă dați dovadă de multă perseverență și faceți ceea ce trebuie, suficient de mult timp, puteți obține prima poziție google.ro pentru orice expresie cheie, sau cuvânt cheie.
Dar, pentru anumite expresii cheie, efortul necesar pentru obținerea primei poziții ar putea fi mult prea mare în raport cu beneficiile generate. Ne referim, atât la efortul financiar, cât și la timpul necesar.

Va trebui să vă "bați" cu firme care au un buget mult mai mare pentru asta, firme care-și permit să aștepte și un an de zile, până la apariția rezultatelor.
Nu alergați după expresii cheie de mare putere.
Cel mai dificil este pentru single keyword, adică să obținem poziție superioară în prima pagină, pentru un cuvânt cheie, nu pentru expresii cheie (adică cele formate din minimum două cuvinte).
Exemplu: este mai ușor de obținut o poziționare superioară pentru "pantofi damă", decât este pentru "pantofi".
Aș spune chiar, să vă feriți de single keyword deoarece, când cineva caută "pantofi", nu se așteaptă să găsească exact perechea de pantofi pe care și-o dorește. Utilizatorii motoarelor de căutare știu că pentru a obține rezultate cât mai apropiate de ceea ce-și doresc de la acea căutare, este necesar să utilizeze termeni clari și capabili să elimine posibile rezultate nedorite. Adică, ei știu să folosească expresii cheie.

Dumneavoastră când ați folosit ultima oară căutare de tip single keyword?

Dar cum aflăm dacă pagina comunică eficient și concret main keywordul?
Cum aflați dacă pagina este "prietenoasă" cu motoarele de căutare și dacă respectă regulile acestora?

Două cuvinte: analizatoare online.
Analizatoarele online sunt acele website-uri care analizează o pagină indicată pentru ca, ulterior, să livreze un raport cu privire la calitatea și cantitatea optimizării onpage, implementată pe respectiva pagină.
Unele dintre ele sunt capabile să identifice și elemente specifice optimizării offpage.
Aceste analizatoare pot fi găsite în Google, căutând după: onpage seo analyzer, seo analysis, seo analysis report, meta tag analyzer etc.
Majoritatea sunt gratuite și permit analiza parametrilor multipli care contează pentru SEO (meta-uri, densitate, headinguri).
Concluziile acestora diferă de la analizator la analizator. Este normal, deoarece fiecare are câte un algoritm propriu.
Să nu credeți că algoritmul de indexare Google este open source, adică la îndemâna oricui, pentru a fi studiat și reprodus. Ar fi culmea și ar duce la falimentul Google în mai puțin de șase luni.
Fiecare analizator are la bază un algoritm construit după reguli derivate prin observație și intuiție, plus o fărâmă de interes personal.
De aceea, rezultatele analizelor diferă de la analizator la analizator.
La unul obținem notă de trecere, la altul poate nu, situându-ne doar peste medie. Așa se întâmplă, cel puțin la prima analiză efectuată. Remediați problemele evidențiate și analizați din nou pagina, în toate analizatoarele cu care lucrați.

Da... pentru fiecare pagină din website, se procedează la fel.
Înțelegeți acum, de ce un magazin online capabil să livreze rezultate, nu se poate crea în trei-cinci zile? De ce un website la cheie, magazin online sau nu, pur și simplu "nu există" dacă discutăm la acest nivel de expunere a problemei?
Remediați și analizați din nou. Fiecare pagină.
Apoi veți obține notă de trecere la fiecare analizator. Adevărul este undeva la mijloc. Dacă șapte din zece spun că mai avem de lucru, înseamnă că, în mod sigur, mai avem de lucru. Dacă însă unul spune 7, altul 7.5, altul 8, altul 7.3, iar altul 8.1, evident stați bine, căci adevărul este la mijloc.
De aceea, este indicat să utilizați cât mai multe analizatoare.
Feriți-vă, totuși, de acele analizatoare care comercializează servicii SEO, deoarece pot avea tendința să diminueze rezultatele reale ale paginii analizate din website-ul dumneavoastră, cu scopul clar de a mai face o vânzare. Au un interes să reducă valorile pentru a vă convinge să lucrați cu ei.
Primul, cu care trebuie să începeți, este Google Webmaster Tools.

Optimizare SEO offpage
Se ocupă de obținerea de recomandări către website-ul dumneavoastră, recomandări sub forma unor legături (linkuri) venite din partea altor website-uri existente pe internet.
Cu cât website-ul care ne recomandă este mai autoritar în fața Google, cu atât mai bine pentru website-ul nostru.
Ce înseamnă un website autoritar?
Autoritatea unei pagini web era definită printr-un parametru numit Page Rank. Spunem pagini nu website-uri, deoarece în cadrul aceluiași website puteați avea pagini cu page rank diferit.
Google a renunţat la acest tip de clasare, dar ideea de bază se menţine: cu cât o pagină beneficiază de recomandări de calitate, cu atât respectiva pagină este de calitate (motiv pentru care este și recomandată de alte website-uri).
Offpage SEO presupune construirea și atragerea de linkuri de calitate către website, activitate pe social media, adică tot ce nu implică editarea codului sursă sau a conținutului paginilor. Mai exact, opusul onpage SEO, dar aplicabil strict în mediul online. Postarea unui anunț în ziar sau la radio, nu este offpage SEO.

Cum puteți atrage linkuri/legături/referințe de calitate către paginile website-ului dumneavoastră?
Primul pas, pe care trebui să-l faceți, este să vă creați bloguri gratuite.
Mă refer la acele bloguri care nu implică niciun cost din partea dumneavoastră.
Pentru asta căutați, în Google, "free online blog".
Ce trebuie să faceți?
Foarte simplu: un cont și, prin urmare, un blog. Alegeți o temă care vă place și începeți să postați articole construite în jurul acelor main keyword-uri pentru care doriți rezultate. Și, pentru a fi sigur că nu este timp pierdut, faceți bine și adăugați doar un singur link în cadrul postării, link care să ducă la pagina produsului/serviciului respectiv din website-ul dumneavoastră principal.
Nu către pagina principală, ci către pagina produsului sau serviciului care există în website-ul dumneavoastră, pentru acel main keyword, pentru care tocmai ai postat articolul pe blog.
Linkul nu trebuie adăugat după prima frază, ci în partea a doua a articolului.
Un singur link per articol.
Asigurați-vă că titlul linkului este chiar forma exactă a main keyword-ului dorit. La fel și titlul articolului: trebuie să conțină exact forma main keyword-ului, dar să nu se limiteze la aceasta. Este suspect ca un titlu de articol să aibă doar trei cuvinte, sau să se numească "Servicii de X București". Nu funcționează așa.
Titlurile trebuie să conțină beneficii sau soluții la problema rezolvată de serviciul/produsul care face obiectul main keyword-ului.
Câte o postare pe săptămână, pentru fiecare dintre cele patru bloguri, este suficient. Nu trebuie uitate sau neglijate nici postările care trebuie făcute direct pe website...
Provocarea este că fiecare articol trebuie să fie absolut unic și inspirat de niciunde. Și să aibă minimum 300 de cuvinte.
Știm, nu veți mai avea timp de nimic altceva. Poate, de aceea, este bine să puneți pe alții să vi le scrie.
Feriți-vă de programe care automatizează procesul. Roboții sunt foarte atenți și excepțional de buni în a identifica tipare. Dooh! Apropo: ca să vă asigurați că respectivul articol nu este "inspirat" de la alții, puteți utiliza copyscape.com sau alte soluții web care se ocupă cu desființatul plagiatorilor pe online.
Nu vă apucați să creați câte un blog pentru fiecare serviciu și/sau produs pe care-l aveți în portofoliu. Vă interesează să obțineți rezultate cât mai rapid posibil. Nu să vă se anuleze conturile de-acolo și să vă alegeți cu o mare interdicție, fie pe adresa de e-mail, fie, mai dureros, pe IP.
Nu creațio zeci de bloguri, deoarece sunteți "pe plantația lor" și algoritmul Google este foarte deștept. Suficient de deștept, încât să "vadă" că toate se administrează de la un singur IP, din același oraș, poate și cu același browser sau, culmea, la același interval orar. Deh, poate atunci primiți articolele de la content writer...
Roboții sunt foarte atenți și excepțional de buni în a identifica tipare.
Nu de alta, dar veți munci degeaba.
Fiți corecți și veți avea numai de câștigat.

Aveți nevoie de mai mult? Căutați o altă soluție pentru implementarea unui blog gratuit, fără să cumărați domeniu, găzduire etc.
Sau puteți investi în domenii și website-uri satelit, focusate pe un singur aspect al domeniului dumneavoastră de activitate. Întâi le creștem cu articole unice și de calitate, apoi le puteți lega, pe toate, într-o rețea în care un website îl recomandă pe altul. Toate au conținut unic și toate sunt ale dumneavoastră.
Poetic, nu?
Realizabil? Sigur că da.
Trebuie avut grijă ca website-urile satelit să nu aibă același conținut cu vreo pagină de pe unul dintre blogurile aflate în posesia dumneavoastră. Totul trebuie să fie unic.

O altă metodă prin care puteți beneficia de recomandări este cumpărarea efectivă de linkuri către pagina/paginile website-ului dumneavoastră. Dar, dacă recurgeți la o astfel de "soluție", trebuie să fii extrem de atenți.
Evident, Google recomandă să nu faceți asta deloc. Nici nu ne așteptam la o altă poziție din partea Google, având în vedere că recomandările obținute afectează poziționările dobândite, adică rankingul respectivei pagini recomandate. Nah, acuma... cum să facă și alții bani de pe urma algoritmului lor? Nu e voie.

Ce înseamnă cumpărarea de linkuri?
Pe internet există website-uri care nu vă sunt concurente, însă adresează subiecte adiacente și/sau complementare domeniului dumneavoastră de activitate. Proprietarii acelor website-uri, contra unor sume de bani, "pot fi convinși" să plaseze, într-una din paginile lor (de preferat una cu page rank mare), un link către o pagină de interior din website-ul dumneavoastră.
Și uite cum, dintr-o dată, puteți beneficia de o recomandare venită de la un website cu autoritate mare. Cu cât este mai mare autoritatea lor, cu atât crește și prețul cerut. Care se achită lunar, semestrial sau anual.
Nici să nu vă gândiți să cumpărați linkuri pe website-uri care n-au nici o treabă cu domeniul dumneavoastră de activitate. Adică, vreți să vorbiți în paginile dumneavoastră despre "asigurări auto" și să cumpărați link pe o pagină despre "renovări apartamente".
Discrepanța dintre subiectele celor două website-uri iese imediat în evidență, în "ochii artificiali" ai algoritmului de indexare.
Acum, dacă mai scapă un link natural prin website-ul unui partener sau prieten... nu-i o problemă așa mare! Natural înseamnă că nu apar câte zece, cinzeci pe săptămână. Un anumit număr de linkuri, pe dinafara subiectului este oricum tolerat, ideea este să nu alertăm filtrele implementate în cadrul algoritmului.
Niciodată să nu folosiți sisteme automate, programe automate de expediere a linkului dumneavoastră către alte website-uri. Dacă, la nici o săptămână de la lansarea website-ului, deja aveți sute de linkuri înspre website-ul dumneavoastră, chiar credeți că algoritmul nu va realiza că este ceva suspect?

Grăbiți-vă încet!... dacă vă doriți ceva de durată.
De unde mai puteți obține linkuri calitative?

YouTube
Puteți crea un film cu telefonul mobil, nu mai mare de 2 minute, în care evident vorbiți despre cum produsul/serviciul tău rezolvă o mare problemă a potențialului client. Puteți, de asemenea, să creeați un colaj de imagini pentru același scop. Nu uitați să adăugați un link către pagina produsului / serviciului respectiv din website-ul dumneavoastră, căci altfel nu beneficiați de tot potențialul oferit de Youtube.
Filmele scurte au șanse mai mari să fie vizualizate până la final, unde este recomandat să inserați o invitație, la acțiune, către audiența dumneavoastră.
Titlul filmului tău de pe Youtube conține main keyword-ul paginii către care se face referirea în film. Dar nu are trei cuvinte, ok?
Titlul filmului ar putea fi chiar denumirea "problemei" pentru care se oferă soluția, deoarece oamenii care au nevoie de produs/serviciu caută detalii despre problemă și nu despre soluție. Adică efectele cauzate de lipsa produsului sau a serviciului.
Filmele, realizate cu telefonul mobil la o calitate decentă, au mai multă credibilitate decât cele realizate în mediu profesional și, bineînțeles, cu aparatură profesională? De parcă, pentru a avea un scenariu și o livrare comercială a mesajului, este nevoie de camere video din gama profesională și un cameraman.
Este valabil și pentru imagini ale produselor.
Sunt mai credibile cele făcute cu telefonul, decât cele făcute cu aparate foto profesionale într-un studio.
În cazul în care comercializați bijuterii sau alte astfel de produse, pentru care calitatea excesivă a imaginii este de neprețuit, sfatul nostru este să găsiți un echilibru. Trei/patru imagini profesionale, trei/patru imagini făcute cu telefonul sau cu un aparat foto "normal".
Astfel eliminați, din start, teama că produsul arată mai bine în poze decât în realitate. Și că în poze nu se văd imperfecțiunile pe care clientul are "deosebita plăcere" să le descopere acasă, după ce a primit comanda.
Interesant este că lucrurile mai simple sunt cele mai eficace. Dar nu trebuie să ne credeți pe cuvânt, testați-le!
Revenind la filmele pe Youtube, dacă urcați câte un film pe săptămână, este perfect.
Pentru anumite produse, puteți crea filme scurte în care despachetați un produs, în timp ce vorbiți despre el, îi prezentați beneficiile, parametrii, ce probleme rezolvă etc. Căutați pe Youtube filme de tip "unboxing" pentru a vă face o idee.
Puteți avea, fără probleme, două conturi de Youtube și le puteți utiliza inteligent, postând diverse filme, organizate pe categorii. Pe un cont faceți numai unboxing, iar pe celălalt prezentați noutăți.
Folosiți-vă imaginația!
Dacă aveți emoții în fața camerei de filmat, puteți face cel puțin trei lucruri:
- scăpați de ele, căci este mai credibil când o persoană vorbește și-apoi, cine este mai potrivit să vorbească dacă nu dumneavoastră?
- puneți pe altcineva să apară în locul dumneavoastră;
- achiziționați un dispozitiv care se rotește, puneți obiectul pe dispozitiv și aparatul de fiomat aproape și nu vă mai rămâne decât să spuneți poezia.
Dacă vindeți servicii, e cam delicată treaba, pentru că nu aveți ce pune pe dispozitiv. Sau poate aveți?

Să nu uitați ca, în descrierea din film, să adăugați linkul către pagina din website a produsului/serviciului respectiv. Să faceți și un call to action: invitație la acțiunea de a accesa respectivul link!
Și atenție la calitatea sunetului! Este mai importantă decât cea a video-ului. Achiziționarea unui microfon decent este o investiție excelentă.

De unde mai puteți obține linkuri calitative?

Social Media

Platformele de socializare reprezintă o modalitate bună pentru mărirea autorității brandului dumneavoastră. Orice postare pe aceste platforme are capacitatea de a livra trafic către website-ul dumneavoastră.
Facebook, Twitter, TikTok, Instagram și multe alte platforme așteaptă să audă vești de la dumneavoastră! Dacă nu aveți un cont creat pe fiecare dintre aceste platforme, faceți-vă cât mai rapid.
.
Fiecare platformă are un algoritm propriu, funcționalități unice și strategii unice prin care livrează rezultate utilizatorilor. Odată ce vă familiarizați cu principiile de bază, începeți lent să analizați rezultatele pentru a vedea care metode funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Social Media reprezintă o bază de date interactivă, cu potențiali clienți pentru afacerea dumneavoastră. Dar clientul dumneavoastră ideal se află pe social media?

În momentul de față, există mai multe metode pentru a obține linkuri de calitate, dar, cum probabil v-ați fi așteptat, nu știm câte din aceste metode sunt valabile când citiți aceste rânduri.
Până nu demult, era "la modă" să adăugați website-ul în directoarele web, cu cât mai multe, cu atât mai bine. Acum însă, trebuie să fiți mai rezervați și foarte atenți de unde obțineți linkuri către website-ul dumneavoastră.
Care / cine este clientul dumneavoastră ideal? Unde îi găsiți în număr cât mai mare?

Cere detalii Optimizarea SEO - partea 2

Cereți detalii despre Optimizarea SEO - partea 2

Completarea şi trimiterea formularului de mai jos nu te implică financiar şi/sau contractual, scopul fiind stabilirea contactului.
Datele sunt expediate la adresa de e-mail office@, nefiind stocate în baza de date.
toate câmpurile sunt obligatorii

Smart Web Impact

Ghidul Website-ului Productiv!

Optimizarea pentru Motoarele de Căutare (SEO)

16. Optimizarea pentru Motoarele de Căutare (SEO)

considerată cea mai tehnică parte a marketingului online...

citește
Despre Audit SEO

18. Despre Audit SEO

Analiză necesară pentru a identifica strategia necesară pentru îmbunătățirea optimizării...

citește