Despre Audit SEO
În momentul în care avem, deja, un website complet funcțional
și avem nevoie să îmbunătățim rezultatele acestuia în motoarele de
căutare, trebuie să începem cu o analiză. Să vedem, mai întâi, de la ce
pornim. Nu poți remedia ceea ce nu cunoști că este greșit. De aceea,
livrarea unei cotații de preț, fără efectuarea unui audit SEO, reprezintă
o cerere imposibil de livrat.
Cum se efectuează un astfel de audit SEO?
În primul rând, un audit capabil să livreze informațiile necesare,
trebuie efectuat de o persoană, nu de o mașină, nu de un robot care
analizează automat parametrii și interpretează datele, conform unui
algoritm. Astfel, avem analizatoarele de la care aflăm informații
peste informații. Problema este că respectivele informații necesită
interpretare, în vederea identificării celei mai indicate strategii pentru
obținerea de rezultate rapide. Și aici, deja, este nevoie de un specialist.
Este imperativ ca datele să fie interpretate de un specialist care știe ce
face. Numai acesta poate prioritiza acțiunile care trebuiesc efectuate
asupra codului sursă și nu numai.
Este nevoie de acces la datele prezente, atât în
Google Analytics, cât și în Google Webmaster Tools. Analytics este
un utilitar extrem de versatil, prin intermediul căruia poți studia și
analiza traficul obținut de website, paginile accesate, detalii despre
vizitatori și alte astfel de informații prețioase. Analytics prezintă mulți
parametri utili dar, cel mai important aspect: este gratuit.
Webmaster Tools este mai orientat către partea tehnică a
website-ului fiind, mai mult, o unealtă de diagnosticare a paginilor
care alcătuiesc website-ul. Și acesta este gratuit.
Informațiile livrate de aceste două utilitare ne prezintă o situație
clară asupra proprietăților și caracteristicilor website-ului analizat.
Pasul următor este constituit de efectuarea unor teste complete cu
ajutorul analizatoarelor despre care am vorbit mai devreme. În acest
sens, se vor analiza cel puțin trei pagini pentru fiecare entitate/secțiune
importantă care alcătuiește website-ul.
Dacă ne referim la un magazin online, se vor analiza cel puțin trei
pagini de categorii, trei de subcategorii, trei de producători/mărci și
trei de produse.
Pentru un website de servicii, se procedează la fel: trei pagini de
categorii (dacă este cazul), trei de servicii etc.
Aspecte analizate în cadrul unui Audit SEO:
- Impresia Generală:
Aspecte de web design, aranjare în pagină, poziționarea elementelor principale, relevanța structurii etc. - Tagurile Meta:
Analiza metatag-urilor se realizează pentru a identifica lungimea, calitatea, relevanța și respectarea regulilor Google. - Infrastructura:
Structura paginilor, a codului sursă, navigabilitatea, structura linkurilor interne și calitatea acestora, compatibilitatea cross-browser (adică, cum se vede aceeași pagină în mai multe browsere), verificarea paginilor, din punct de vedere funcțional și contextual. - Analiza UI:
Ne punem în mintea vizitatorului și verificăm dacă experiența acestuia este una plăcută. Are acces facil la informația pe care-l interesează? Totul este accesibil și vizibil? Ce funcții în plus ar trebui implementate pentru ca vizitatorul să poată naviga și accesa informațiile importante atât pentru el cât și pentru noi?
Analizăm paginile din punct de vedere al uzabilității funcționalităților prezente pe website, analizăm workflow-ului acestora și identificăm îmbunătățiri care se impun. - Conținutul:
Identificarea conținutului duplicat, analiza calității conținutului, respectarea regulilor Google, analiza targetării conținutului și structurarea corectă a acestuia (elemente de formatare, contrastare ș.a.m.d.), nivelul de optimizare al conținutului, verificarea optimizării elementelor media. - Concurența: Analiza website-urilor concurente și identificarea strategiilor optime pentru îmbunătățirea website-ului analizat.
- Diagnosticare:
Utilizând atât analizatoarele, cât și Webmaster Tools se creează o diagnosticare completă a paginilor analizate. În acest sens, se analizează viteza de încărcare a paginilor, corectitudinea codului sursă (acesta să treacă validările impuse de standard), parametrii de onpage SEO actuali și mulți alți parametri capabili să ne livreze imaginea de ansamblu.
Scopul auditului este să-ți livreze problemele găsite și soluțiile care se pretează cel mai bine. Implementarea modificărilor necesare asupra paginilor nu intră în auditul SEO.
Auditul îți va spune "de ce", adică vei afla clar ce trebuie îmbunătățit si unde.
Pagina web este alcătuită din codul sursă, informația text și media, toate având un obiectiv bine definit. Auditul SEO îți va spune de ce nu este atins obiectivul, sau de ce ești în prima pagină google însă nu ai vânzările dorite, sau de ce ai bonce rate-ul ridicat ș.a.m.d.
Odată ce primești înformațiile livrate printr-un audit SEO, nu-ți rămâne decât să rezolvi problemele specificate.
Următorul tutorial: Prețul optimizării SEO: Cât costă?
unicitate, simplitate, rezultate!
Te-ar putea interesa:
- Optimizare SEO în 2023
- [GHID] Optimizarea website pentru toate dispozitivele
- [GHID] Prețul optimizării SEO: Cât costă?
- [GHID] Despre Audit SEO
- [GHID] Optimizarea SEO - partea 2
- [GHID] Optimizarea pentru Motoarele de Căutare (SEO)
- [GHID] Întrebări eliminatorii către creatorul website-ului
- [GHID] Creare website: 5 abordări
- [GHID] Creare website: Secțiunea de Administrare website
- [GHID] Creare website: cele mai întâlnite secțiuni
- [GHID] Tehnologii utilizate în crearea website-urilor
- [GHID] Validare înainte de creare website
- [GHID] Ce este un website custom?
- [GHID] Ce este un "website la cheie"?
- [GHID] "Website la cheie" - motivele apariției
- [GHID] Conținut website, partea 2
- [GHID] Conținutul website-ului tău, partea 1
- [GHID] De ce clientul ar acționa favorabil?
- [GHID] Care este concurența ta?
- [GHID] Cine este clientul tău?
- [GHID] Înainte de a crea un site web
- SPAM sau mesaje comerciale nesolicitate
- Crearea unui website pas cu pas
- Ce găzduire (hosting) să aleg?
- Închiriere magazin online - avantaje şi dezavantaje
- Social Media care livrează rezultate
- Optimizare SEO onpage importanţă şi beneficii
- Creare Magazin Online în 2023
- Ce este Responsive Design?
- SEO versus AdWords
- Afacere pe online versus afacere convenţională
- Avantaje Site Web Personalizat
- Importanţa unui magazin online profesional
- Preţ Optimizare SEO
- Vreau magazin online, ce să aleg?
- Alegerea domeniului
- Platforme open source: avantaje şi dezavantaje