Ghidul website-ului productiv





În momentul în care avem, deja, un website complet funcțional și avem nevoie să îmbunătățim rezultatele acestuia în motoarele de căutare, trebuie să începem cu o analiză. Să vedem, mai întâi, de la ce pornim. Nu poți remedia ceea ce nu cunoști că este greșit. De aceea, livrarea unei cotații de preț, fără efectuarea unui audit SEO, reprezintă o cerere imposibil de livrat.

Cum se efectuează un astfel de audit SEO?

În primul rând, un audit capabil să livreze informațiile necesare, trebuie efectuat de o persoană, nu de o mașină, nu de un robot care analizează automat parametrii și interpretează datele, conform unui algoritm. Astfel, avem analizatoarele de la care aflăm informații peste informații. Problema este că respectivele informații necesită interpretare, în vederea identificării celei mai indicate strategii pentru obținerea de rezultate rapide. Și aici, deja, este nevoie de un specialist.
Este imperativ ca datele să fie interpretate de un specialist care știe ce face. Numai acesta poate prioritiza acțiunile care trebuiesc efectuate asupra codului sursă și nu numai.

Este nevoie de acces la datele prezente, atât în Google Analytics, cât și în Google Webmaster Tools. Analytics este un utilitar extrem de versatil, prin intermediul căruia poți studia și analiza traficul obținut de website, paginile accesate, detalii despre vizitatori și alte astfel de informații prețioase. Analytics prezintă mulți parametri utili dar, cel mai important aspect: este gratuit.
Webmaster Tools este mai orientat către partea tehnică a website-ului fiind, mai mult, o unealtă de diagnosticare a paginilor care alcătuiesc website-ul. Și acesta este gratuit.
Informațiile livrate de aceste două utilitare ne prezintă o situație clară asupra proprietăților și caracteristicilor website-ului analizat.

Pasul următor este constituit de efectuarea unor teste complete cu ajutorul analizatoarelor despre care am vorbit mai devreme. În acest sens, se vor analiza cel puțin trei pagini pentru fiecare entitate/secțiune importantă care alcătuiește website-ul.
Dacă ne referim la un magazin online, se vor analiza cel puțin trei pagini de categorii, trei de subcategorii, trei de producători/mărci și trei de produse.
Pentru un website de servicii, se procedează la fel: trei pagini de categorii (dacă este cazul), trei de servicii etc.

Aspecte analizate în cadrul unui Audit SEO:

  • Impresia Generală:
    Aspecte de web design, aranjare în pagină, poziționarea elementelor principale, relevanța structurii etc.
  • Tagurile Meta:
    Analiza metatag-urilor se realizează pentru a identifica lungimea, calitatea, relevanța și respectarea regulilor Google.
  • Infrastructura:
    Structura paginilor, a codului sursă, navigabilitatea, structura linkurilor interne și calitatea acestora, compatibilitatea cross-browser (adică, cum se vede aceeași pagină în mai multe browsere), verificarea paginilor, din punct de vedere funcțional și contextual.
  • Analiza UI:
    Ne punem în mintea vizitatorului și verificăm dacă experiența acestuia este una plăcută. Are acces facil la informația pe care-l interesează? Totul este accesibil și vizibil? Ce funcții în plus ar trebui implementate pentru ca vizitatorul să poată naviga și accesa informațiile importante atât pentru el cât și pentru noi?
    Analizăm paginile din punct de vedere al uzabilității funcționalităților prezente pe website, analizăm workflow-ului acestora și identificăm îmbunătățiri care se impun.
  • Conținutul:
    Identificarea conținutului duplicat, analiza calității conținutului, respectarea regulilor Google, analiza targetării conținutului și structurarea corectă a acestuia (elemente de formatare, contrastare ș.a.m.d.), nivelul de optimizare al conținutului, verificarea optimizării elementelor media.
  • Concurența: Analiza website-urilor concurente și identificarea strategiilor optime pentru îmbunătățirea website-ului analizat.
  • Diagnosticare:
    Utilizând atât analizatoarele, cât și Webmaster Tools se creează o diagnosticare completă a paginilor analizate. În acest sens, se analizează viteza de încărcare a paginilor, corectitudinea codului sursă (acesta să treacă validările impuse de standard), parametrii de onpage SEO actuali și mulți alți parametri capabili să ne livreze imaginea de ansamblu.

Scopul auditului este să-ți livreze problemele găsite și soluțiile care se pretează cel mai bine. Implementarea modificărilor necesare asupra paginilor nu intră în auditul SEO. Auditul îți va spune "de ce", adică vei afla clar ce trebuie îmbunătățit si unde.
Pagina web este alcătuită din codul sursă, informația text și media, toate având un obiectiv bine definit. Auditul SEO îți va spune de ce nu este atins obiectivul, sau de ce ești în prima pagină google însă nu ai vânzările dorite, sau de ce ai bonce rate-ul ridicat ș.a.m.d.
Odată ce primești înformațiile livrate printr-un audit SEO, nu-ți rămâne decât să rezolvi problemele specificate.

Următorul tutorial: Prețul optimizării SEO: Cât costă?.

Smart Web Impact:

unicitate, simplitate, rezultate!

Despre Audit SEO

Cere Info


Te-ar putea interesa: