[GHID] Conținutul website-ului tău, partea 1

[GHID] Conținutul website-ului tău, partea 1

Fiecare website este alcătuit dintr-un grup de pagini web, care sunt legate una de alta și care definesc o structură. Elementul cheie al fiecărei pagini este conținutul acesteia.

Numit mai mult în forma din limba engleză, content-ul este cel mai important aspect al website-ului. Este motivul real care stă la baza internetului, dar în același timp, este și motivul cel mai important pentru care vizitatorul decide să acceseze website-ul.
Informația este combustibilul principal care alimentează internetul.

Fie că este vorba de poza de vacanță a prietenului aflat peste hotare, un manual de asamblare al unui produs oarecare, sau o rețetă pentru o cină ieșită din cotidianul zilnic, informația este piatra de temelie care stă la baza infrastructurii internetului, dar și unul dintre motivele esențiale care au condus la dezvoltarea acestuia.

Content is King!

Conținutul este regele absolut al website-ului. Este motivul pentru care primiți vizite, motivul pentru care scopul paginii sau obiectivul acesteia este atins, sau motivul pentru care vizitatorul părăsește website-ul.
Este motivul existenței listei de avantaje și beneficii pe care un website le oferă.

Conținutul unei pagini este compus din text, imagini, video, fișe tehnice, manuale, legături (links) și acțiuni specifice cerute vizitatorului.
Toate se aplică domeniului dumneavoastră de activitate?
Depinde de obiectivul setat pentru pagina în cauză.Dar, oare, ce se întâmplă atunci când un utilizator al internetului folosește un motor de căutare?
Ce face acest utilizator? Are o nevoie, o curiozitate? Apoi inserează niște cuvinte cheie (subiect, atribute, frici, nevoi, beneficii, vise) pentru a căuta informații. Câteodată, analiza celor mai simple lucruri sau situații va livra răspunsuri pentru cele mai complicate întrebări.

Cu toate acestea, identificarea și scrierea efectivă a conținutului este unul dintre cele mai solicitante aspecte care fac parte din construirea unui website.
Motivul este dat de realitatea că, în majoritatea cazurilor, acest conținut trebuie scris de dumneavoastră. La urma urmei, sunteți cel mai avizat pentru asta deoarece sunteți singurul care-și cunoaște cel mai bine activitatea și obiectivele.
Dacă asta este o problemă, nu intrați în panică! Odată ce știm exact ce ne dorim și de ce, există numai soluții. Cea mai mare greșeală pe care o puteți face aflându-vă în acest stadiu (incipient) este să acționați în direcția asta începând, efectiv, să scrieți pornind doar de la întrebările:
 • Cum să fac?
 • Cum să scriu?
 • Cum să acționez?

Înainte de a acționa, dați-mi voie să vă spun că una dintre cele mai întâlnite probleme, când vorbim despre content, este lipsa de focus.
Nu este clar ce anume se dorește de la acel conținut.
Nici pentru vizitator, dar nici pentru proprietarul website-ului.
O planificare bună identifică scopul principal al paginii. Fără aceasta este ușor, pentru conținut, doar să ocupe spațiu, fără a oferi nimic folositor.
Multă monedă se bate pe calitate. Musai trebuie să fie calitativ!
Calitatea conținutului este relativă. Spun asta deoarece calitatea, valoarea acesteia, stă doar în ochiul sau mintea cititorului.
Cu siguranță, nu veți putea mulțumi pe toți, dar nici nu este obiectivul.

Calitatea conținutului este definită de abilitatea acestuia de a-ți livra obiectivul paginii.
O pagină, care îți livrează exact ceea ce vă doriți, este o pagină de calitate? Hai să vedem:
 • Livrează rezultate conforme obiectivului propus? Da.
 • Oferă vizitatorului suficient de multă valoare astfel încât acesta să acționeze singur, în favoarea obiectivului? Da.

Atunci, este o pagină de calitate.

Iată de ce este extrem de importantă stabilirea unui obiectiv clar pentru fiecare pagină.

Înainte de a ne apuca să ne gândim la conținut, primele întrebări sunt:
Ce doresc să facă pagina asta?
Care este obiectivul pe care doresc să-l ating?
Dacă nu vă cunoașteți ținta, nu cunoașteți concret ce anume vă doriți, obiectivul în direcția căruia este concentrată pagina în sine, oare cum puteți obține acest obiectiv sau obiective? Iată, de ce majoritatea proprietarilor de website-uri se plâng de o rată mică de conversie.

Vorbeam despre calitatea content-ului. Conținutul își dovedește calitatea, doar prin obținerea obiectivului setat pentru acesta. Calitatea este în ochiul cumpărătorului.
Nu uitați asta!
Nivelul dumneavoastră de calitate, standardul dumneavoastră poate fi mai mare sau mai mic, față de vizitator.
Această abordare, pe lângă că vă livrează obiectivul, are și capacitatea fenomenală de a elimina stresul care apare, inevitabil, din întrebarea:
Despre ce scriu și cum trebuie să scriu în pagina X?

Orice pagină are un obiectiv, chiar și pagina de contact. Obiectivul acesteia, spre exemplu, este să informeze vizitatorul despre locația dumneavoastră. Dar, o pagină de contact mai poate avea și obiectivul de a livra vizitatorului credibilitate.

Iată o listă cu obiectivele generale ale unei pagini web, indiferent de domeniul de activitate al website-ului în cauză:
 • Informare generală.
 • Listarea beneficiilor.
 • Livrarea de materiale adiționale (documentații, broșuri, manuale, exemple de utilizare etc.).
 • Adresarea și eliminarea temerilor, obiecțiilor generale sau particulare, elementelor care ar împiedica vizitatorul să acționeze în favoarea obiectivului.
 • Definirea acțiunii care stă la baza atingerii obiectivului.
 • Invitația la acțiune, deoarece fiecare pagină trebuie să permită ca vizitatorul să interacționeze cu aceasta.

Întrebări care ajută la identificarea conținutului

Iată un set de întrebări care pot ajuta în identificarea obiectivelor în ceea ce privește conținutul pentru o pagină web.
Cu siguranță, acum sunteți capabili să îmbunătățiți această listă deoarece deja cunoașteți care este produsul / serviciul dumneavoastră, cine este clientul ideal, care este concurența și, nu în ultimul rând, ce anume vă diferențiază de aceștia:
 • De ce doriți să scrieți acest conținut?
 • Ce doriți să obții în urma publicării conținutului pe pagină?
 • Care sunt detaliile care trebuie să reiasă din conținut?
 • Care sunt lipsurile pe care conținutul trebuie să le acopere?
 • Ce anume dorește vizitatorul să știe despre subiectul în cauză?
 • Ce trebuie să știe vizitatorul despre acest subiect?
 • Ce emoție trebuie să transmiteți, să generați vizitatorului, pentru ca acesta să acționeze în direcția obiectivului?
 • Ați primit feedback, de la prospecți sau clienți, despre subiectul paginii? Ce v-au spus aceștia și care sunt răspunsurile dumneavoastră?
 • Care este obiectivul principal al paginii? Există și alte obiective, secundare?
 • Aveți deja conținut asemănător planificat pentru altă pagină, sau deja existent într-o altă pagină din website? Cum evitați repetiția, adică repetiția conținutului și eventualele suprapuneri?
 • Ce trebuie să facă, să respecte, să atingă, acest conținut nou pentru a fi unic?
 • Ați publicat deja conținut asemănător în alte medii (pliante, broșuri, cataloage etc.) pentru un subiect identic celui din pagina aceasta?

Conținutul website-ului dumneavoastră!

Iată cât de simple sunt lucrurile când avem un plan, o strategie pentru fiecare pas și când nu se începe prin a vă adresa întrebări de genul: "cum să fac, cum să scriu, cum să acționez", înainte de a vă întreba: "ce vreau, de ce vreau, cui i se adresează, ce-au făcut alții, de ce eu".
"Cum să fac", este chiar ultima întrebare.
Majoritatea însă pornesc cu aceasta, ceea ce este extrem de greșit deoarece nu se poate începe cu o acțiune, fără a avea o țintă, o direcție și o strategie.

Abordarea greșită este principala sursă de clădire a unor convingeri complet diferite de realitate. Convingerile nerealiste vă împiedică să acționați în direcția dorită.

Este mai important să începeți pentru ca, apoi, să aveți ce modifica, ce îmbunătăți, decât să tot amânați din cauza unor temeri care nu se vor adeveri niciodată.
Știați că majoritatea temerilor nu se adeveresc niciodată?

Cere detalii Conținutul website-ului tău, partea 1

Cereți detalii despre Conținutul website-ului tău, partea 1

Completarea şi trimiterea formularului de mai jos nu te implică financiar şi/sau contractual, scopul fiind stabilirea contactului.
Datele sunt expediate la adresa de e-mail office@, nefiind stocate în baza de date.
toate câmpurile sunt obligatorii

Smart Web Impact

Ghidul Website-ului Productiv!

De ce clientul ar acționa favorabil obiectivului tău?

4. De ce clientul ar acționa favorabil obiectivului tău?

Sau, de ce vizitatorul ar face ce i se cere în pagină?

citește
Conținutul website-ului tău, partea 2

6. Conținutul website-ului tău, partea 2

Elementul cheie al fiecărei pagini...

citește