Fiecare website este alcătuit dintr-un grup de pagini web, care sunt legate una de alta și care definesc o structură. Elementul cheie al fiecărei pagini este conținutul acesteia.
Numit mai mult în forma din limba engleză, content-ul este cel mai important aspect al website-ului. Este motivul real care stă la baza internetului, dar în același timp, este și motivul cel mai important pentru care vizitatorul decide să acceseze website-ul.
Informația este combustibilul principal care alimentează internetul.
Fie că este vorba de poza de vacanță a prietenului aflat peste hotare, un manual de asamblare al unui produs oarecare, sau o rețetă pentru o cină ieșită din cotidianul zilnic, informația este piatra de temelie care stă la baza infrastructurii internetului, dar și unul dintre motivele esențiale care au condus la dezvoltarea acestuia.
Content is King!
Conținutul este regele absolut al website-ului. Este motivul pentru care primiți vizite, motivul pentru care scopul paginii sau obiectivul acesteia este atins, sau motivul pentru care vizitatorul părăsește website-ul.
Este motivul existenței listei de avantaje și beneficii pe care un website le oferă.
Conținutul unei pagini este compus din text, imagini, video, fișe tehnice, manuale, legături (links) și acțiuni specifice cerute vizitatorului.
Toate se aplică domeniului dumneavoastră de activitate?
Depinde de obiectivul setat pentru pagina în cauză.Dar, oare, ce se întâmplă atunci când un utilizator al internetului folosește un motor de căutare?
Ce face acest utilizator? Are o nevoie, o curiozitate? Apoi inserează niște cuvinte cheie (subiect, atribute, frici, nevoi, beneficii, vise) pentru a căuta informații. Câteodată, analiza celor mai simple lucruri sau situații va livra răspunsuri pentru cele mai complicate întrebări.
Cu toate acestea, identificarea și scrierea efectivă a conținutului este unul dintre cele mai solicitante aspecte care fac parte din construirea unui website.
Motivul este dat de realitatea că, în majoritatea cazurilor, acest conținut trebuie scris de dumneavoastră. La urma urmei, sunteți cel mai avizat pentru asta deoarece sunteți singurul care-și cunoaște cel mai bine activitatea și obiectivele.
Dacă asta este o problemă, nu intrați în panică! Odată ce știm exact ce ne dorim și de ce, există numai soluții. Cea mai mare greșeală pe care o puteți face aflându-vă în acest stadiu (incipient) este să acționați în direcția asta începând, efectiv, să scrieți pornind doar de la întrebările:
• Cum să fac?
• Cum să scriu?
• Cum să acționez?
Înainte de a acționa, dați-mi voie să vă spun că una dintre cele mai întâlnite probleme, când vorbim despre content, este lipsa de focus.
Nu este clar ce anume se dorește de la acel conținut.
Nici pentru vizitator, dar nici pentru proprietarul website-ului.
O planificare bună identifică scopul principal al paginii. Fără aceasta este ușor, pentru conținut, doar să ocupe spațiu, fără a oferi nimic folositor.
Multă monedă se bate pe calitate. Musai trebuie să fie calitativ!
Calitatea conținutului este relativă. Spun asta deoarece calitatea, valoarea acesteia, stă doar în ochiul sau mintea cititorului.
Cu siguranță, nu veți putea mulțumi pe toți, dar nici nu este obiectivul.
Calitatea conținutului este definită de abilitatea acestuia de a-ți livra obiectivul paginii.
O pagină, care îți livrează exact ceea ce vă doriți, este o pagină de calitate? Hai să vedem:
• Livrează rezultate conforme obiectivului propus? Da.
• Oferă vizitatorului suficient de multă valoare astfel încât acesta să acționeze singur, în favoarea obiectivului? Da.
Atunci, este o pagină de calitate.
Iată de ce este extrem de importantă stabilirea unui obiectiv clar pentru fiecare pagină.
Înainte de a ne apuca să ne gândim la conținut, primele întrebări sunt:
Ce doresc să facă pagina asta?
Care este obiectivul pe care doresc să-l ating?
Dacă nu vă cunoașteți ținta, nu cunoașteți concret ce anume vă doriți, obiectivul în direcția căruia este concentrată pagina în sine, oare cum puteți obține acest obiectiv sau obiective? Iată, de ce majoritatea proprietarilor de website-uri se plâng de o rată mică de conversie.
Vorbeam despre calitatea content-ului. Conținutul își dovedește calitatea, doar prin obținerea obiectivului setat pentru acesta. Calitatea este în ochiul cumpărătorului.
Nu uitați asta!
Nivelul dumneavoastră de calitate, standardul dumneavoastră poate fi mai mare sau mai mic, față de vizitator.
Această abordare, pe lângă că vă livrează obiectivul, are și capacitatea fenomenală de a elimina stresul care apare, inevitabil, din întrebarea:
Despre ce scriu și cum trebuie să scriu în pagina X?
Orice pagină are un obiectiv, chiar și pagina de contact. Obiectivul acesteia, spre exemplu, este să informeze vizitatorul despre locația dumneavoastră. Dar, o pagină de contact mai poate avea și obiectivul de a livra vizitatorului credibilitate.
Iată o listă cu obiectivele generale ale unei pagini web, indiferent de domeniul de activitate al website-ului în cauză:
• Informare generală.
• Listarea beneficiilor.
• Livrarea de materiale adiționale (documentații, broșuri, manuale, exemple de utilizare etc.).
• Adresarea și eliminarea temerilor, obiecțiilor generale sau particulare, elementelor care ar împiedica vizitatorul să acționeze în favoarea obiectivului.
• Definirea acțiunii care stă la baza atingerii obiectivului.
• Invitația la acțiune, deoarece fiecare pagină trebuie să permită ca vizitatorul să interacționeze cu aceasta.