Ghidul website-ului productiv





Fiecare website este alcătuit dintr-un grup de pagini web, care sunt legate una de alta și care definesc o structură. Elementul cheie al fiecărei pagini este conținutul acesteia.
Numit mai mult în forma din limba engleză, content-ul este cel mai important aspect al website-ului tău. Este motivul real care stă la baza internetului, dar în același timp, este și motivul cel mai important pentru care vizitatorul decide să-ți acceseze website-ul.
Informația este combustibilul principal care alimentează internetul. Fie că este vorba de poza de vacanță a prietenului aflat peste hotare, un manual de asamblare al unui produs oarecare, sau o rețetă pentru o cină ieșită din cotidianul zilnic, informația este piatra de temelie care stă la baza infrastructurii internetului, dar și unul dintre motivele esențiale care au condus la dezvoltarea acestuia.

Content is King!
Conținutul este regele absolut al website-ului tău. Este motivul pentru care primești vizite, motivul pentru care scopul paginii sau obiectivul acesteia este atins, sau motivul pentru care vizitatorul îți părăsește website-ul.
Este motivul existenței listei de avantaje și beneficii pe care un website le oferă.

Conținutul unei pagini este compus din text, imagini, video, fișe tehnice, manuale, legături (links) și acțiuni specifice cerute vizitatorului.
Toate se aplică domeniului tău de activitate?
Depinde de obiectivul setat pentru pagina în cauză. Dar, oare, ce se întâmplă atunci când un utilizator al internetului folosește un motor de căutare?
Ce face acest utilizator? Are o nevoie, o curiozitate? Apoi inserează niște cuvinte cheie (subiect, atribute, frici, nevoi, beneficii, vise) pentru a căuta informații. Câteodată, analiza celor mai simple lucruri sau situații îți va livra răspunsuri pentru cele mai complicate întrebări.
Cu toate acestea, identificarea și scrierea efectivă a conținutului este unul dintre cele mai solicitante aspecte care fac parte din construirea unui website.
Motivul este dat de realitatea că, în majoritatea cazurilor, acest conținut trebuie scris de tine. La urma urmei, ești cel mai avizat pentru asta deoarece ești singurul care-și cunoaște cel mai bine activitatea și obiectivele.
Dacă asta este o problemă pentru tine, nu intra în panică! Odată ce știm exact ce ne dorim și de ce, există numai soluții. Cea mai mare greșeală pe care o poți face aflându-te în acest stadiu (incipient) este să acționezi în direcția asta începând, efectiv, să scrii pornind doar de la întrebările:

  • Cum să fac?
  • Cum să scriu?
  • Cum să acționez?

Este de înțeles: acum știi importanța conținutului, sau poate o știai deja. Fiind un om de acțiune simți nevoia de a face ceva, acum.
Înainte de a acționa, dă-mi voie să-ți spun că una dintre cele mai întâlnite probleme, când vorbim despre content, este lipsa de focus.
Nu este clar ce anume se dorește de la acel conținut.
Nici pentru vizitator, dar nici pentru proprietarul website-ului.
O planificare bună identifică scopul principal al paginii. Fără aceasta este ușor, pentru conținut, doar să ocupe spațiu, fără a oferi nimic folositor.
Multă monedă se bate pe calitate. Musai trebuie să fie calitativ!
Calitatea conținutului este relativă. Spun asta deoarece calitatea, valoarea acesteia, stă doar în ochiul sau mintea cititorului.
Cu siguranță, nu îi vei putea mulțumi pe toți, dar nici nu este obiectivul tău.

Calitatea conținutului tău este definită de abilitatea acestuia de a-ți livra obiectivul paginii.
O pagină, care îți livrează exact ceea ce-ți dorești, este o pagină de calitate? Hai să vedem:

  1. Îți livrează rezultate conforme obiectivului propus? Da.
  2. Oferă vizitatorului suficient de multă valoare astfel încât acesta să acționeze singur, în favoarea obiectivului tău? Da.

Atunci, este o pagină de calitate.

Iată de ce este extrem de importantă stabilirea unui obiectiv clar pentru fiecare pagină.

Înainte de a te apuca să te gândești la conținut, primele întrebări sunt:
Ce doresc să facă pagina asta?
Care este obiectivul pe care doresc să-l ating?
Dacă nu-ți cunoști ținta, nu cunoști concret ce anume dorești, nu cunoști obiectivul în direcția căruia este concentrată pagina în sine, oare cum poți obține acest obiectiv sau obiective? Iată, de ce majoritatea proprietarilor de website-uri se plâng de o rată mică de conversie.

Rata de conversie reprezintă procentul de vizitatori care acționează în direcția obiectivului paginii, din numărul total de vizite obținute de pagină, într-o perioadă stabilită de timp.
Să presupunem că într-o săptămână, pagina X, al cărui obiectiv este să convingă vizitatorul să completeze și să trimită un formular de cerere ofertă, a livrat 10 cereri dintr-un număr total de 100 de vizualizări unice. Pentru un astfel de caz, rata de conversie este de 10%.
O vizualizare unică este dată de acel vizitator care a intrat pentru prima oară pe respectiva pagină. Adică acea pagină n-a mai fost niciodată accesată de respectivul vizitator. În momentul în care un vizitator revine, acela se poate considera fidelizat. Dar să nu trecem dintr-una într-alta.

Vorbeam despre calitatea content-ului. Conținutul își dovedește calitatea, doar prin obținerea obiectivului setat pentru acesta. Calitatea este în ochiul cumpărătorului.
Nu uita asta!
Nivelul tău de calitate, standardul tău poate fi mai mare sau mai mic, față de vizitatorul tău. Deoarece grija ta este vizitatorul și motivarea / convingerea acestuia să execute acțiunea în direcția obiectivului paginii, este important ca valoarea content-ului, calitatea acestuia, să reflecte acest lucru.
Această abordare, pe lângă că îți livrează obiectivul, are și capacitatea fenomenală de a elimina stresul care apare, inevitabil, din întrebarea:
Despre ce scriu și cum trebuie să scriu în pagina X?

Orice pagină are un obiectiv, chiar și pagina de contact. Obiectivul acesteia, spre exemplu, este să informeze vizitatorul despre locația ta. Dar, o pagină de contact mai poate avea și obiectivul de a livra vizitatorului credibilitate.

Iată o listă cu obiectivele generale ale unei pagini web, indiferent de domeniul de activitate al website-ului în cauză:

  • Informare generală.
  • Listarea beneficiilor.
  • Livrarea de materiale adiționale (documentații, broșuri, manuale, exemple de utilizare etc.).
  • Adresarea și eliminarea temerilor, obiecțiilor generale sau particulare, elementelor care ar împiedica vizitatorul să acționeze în favoarea obiectivului.
  • Definirea acțiunii care stă la baza atingerii obiectivului.
  • Invitația la acțiune, deoarece fiecare pagină trebuie să permită ca vizitatorul să interacționeze cu aceasta.

Iată un set de întrebări care te pot ajuta în identificarea obiectivelor tale în ceea ce privește conținutul pentru o pagină web.
Cu siguranță, acum ești capabil să îmbunătățești această listă deoarece deja știi care este produsul / serviciul tău, cine este clientul ideal, care este concurența ta și, nu în ultimul rând, ce anume te diferențiază de aceștia:

  • De ce dorești să scrii acest conținut?
  • Ce dorești să obții în urma publicării conținutului pe pagină?
  • Care sunt detaliile care trebuie să reiasă din conținut?
  • Care sunt lipsurile pe care conținutul trebuie să le acopere?
  • Ce anume dorește vizitatorul să știe despre subiectul în cauză?
  • Ce trebuie să știe vizitatorul despre acest subiect?
  • Ce emoție trebuie să-i transmiți, să-i generezi vizitatorului, pentru ca acesta să acționeze în direcția obiectivului tău?
  • Ai primit feedback, de la prospecți sau clienți, despre subiectul paginii? Ce ți-au spus aceștia și care sunt răspunsurile tale?
  • Care este obiectivul principal al paginii? Există și alte obiective, secundare?
  • Ai deja conținut asemănător planificat pentru altă pagină, sau deja existent într-o altă pagină din website? Cum eviți repetiția, adică repetiția conținutului și eventualele suprapuneri? Ce trebuie să facă, să respecte, să atingă, acest conținut nou pentru a fi unic?
  • Ai publicat deja conținut asemănător în alte medii (pliante, broșuri, cataloage etc.) pentru un subiect identic celui din pagina aceasta?

Iată cât de simple sunt lucrurile când ai un plan, o strategie pentru fiecare pas și când nu începi prin a-ți adresa întrebări de genul: cum să fac, cum să scriu, cum să acționez, înainte de a te întreba: ce vreau, de ce vreau, cui i se adresează, ce-au făcut alții, de ce eu. Cum să fac, este chiar ultima întrebare.

Majoritatea însă pornesc cu aceasta, ceea ce este extrem de greșit deoarece nu poți începe cu o acțiune, fără a avea o țintă, o direcție și o strategie. Normal că îți provoci un stres imens când pornești la drum astfel: cum să fac, cum să scriu. Normal că nu-ți atingi ținta!
Abordarea greșită este principala sursă de clădire a unor convingeri complet diferite de realitate. Convingerile nerealiste te împiedică să acționezi în direcția dorită. Este mai important să începi pentru ca, apoi, să ai ce modifica, ce îmbunătăți, decât să tot amâni din cauza unor temeri care nu se vor adeveri niciodată.
Știai că majoritatea temerilor nu se adeveresc niciodată?

Următorul tutorial: Conținut website, partea 2

Smart Web Impact:

unicitate, simplitate, rezultate!

Conținutul website-ului tău

Cere Info


Te-ar putea interesa: