Conținutul website-ului tău
Fiecare website este alcătuit dintr-un grup de pagini web, care
sunt legate una de alta și care definesc o structură. Elementul cheie al
fiecărei pagini este conținutul acesteia.
Numit mai mult în forma din limba engleză, content-ul este cel
mai important aspect al website-ului tău. Este motivul real care stă la
baza internetului, dar în același timp, este și motivul cel mai important
pentru care vizitatorul decide să-ți acceseze website-ul.
Informația este combustibilul
principal care alimentează internetul.
Fie că este vorba de poza de
vacanță a prietenului aflat peste hotare, un manual de asamblare al
unui produs oarecare, sau o rețetă pentru o cină ieșită din cotidianul
zilnic, informația este piatra de temelie care stă la baza infrastructurii
internetului, dar și unul dintre motivele esențiale care au condus la
dezvoltarea acestuia.
Content is King!
Conținutul este regele absolut al website-ului tău. Este motivul
pentru care primești vizite, motivul pentru care scopul paginii sau
obiectivul acesteia este atins, sau motivul pentru care vizitatorul îți
părăsește website-ul.
Este motivul existenței listei de avantaje și beneficii pe care un
website le oferă.
Conținutul unei pagini este compus din text, imagini, video, fișe
tehnice, manuale, legături (links) și acțiuni specifice cerute vizitatorului.
Toate se aplică domeniului tău de activitate?
Depinde de obiectivul setat pentru pagina în cauză.
Dar, oare, ce se întâmplă atunci când un utilizator al internetului
folosește un motor de căutare?
Ce face acest utilizator? Are o nevoie, o curiozitate? Apoi inserează
niște cuvinte cheie (subiect, atribute, frici, nevoi, beneficii, vise) pentru a căuta informații. Câteodată, analiza celor mai simple lucruri sau
situații îți va livra răspunsuri pentru cele mai complicate întrebări.
Cu toate acestea, identificarea și scrierea efectivă a conținutului este
unul dintre cele mai solicitante aspecte care fac parte din construirea
unui website.
Motivul este dat de realitatea că, în majoritatea cazurilor, acest
conținut trebuie scris de tine. La urma urmei, ești cel mai avizat pentru
asta deoarece ești singurul care-și cunoaște cel mai bine activitatea și
obiectivele.
Dacă asta este o problemă pentru tine, nu intra în panică! Odată ce
știm exact ce ne dorim și de ce, există numai soluții.
Cea mai mare greșeală pe care o poți face aflându-te în acest stadiu
(incipient) este să acționezi în direcția asta începând, efectiv, să scrii
pornind doar de la întrebările:
- Cum să fac?
- Cum să scriu?
- Cum să acționez?
Este de înțeles: acum știi importanța conținutului, sau poate o știai
deja. Fiind un om de acțiune simți nevoia de a face ceva, acum.
Înainte de a acționa, dă-mi voie să-ți spun că una dintre cele mai
întâlnite probleme, când vorbim despre content, este lipsa de focus.
Nu este clar ce anume se dorește de la acel conținut.
Nici pentru
vizitator, dar nici pentru proprietarul website-ului.
O planificare bună
identifică scopul principal al paginii. Fără aceasta este ușor, pentru
conținut, doar să ocupe spațiu, fără a oferi nimic folositor.
Multă monedă se bate pe calitate. Musai trebuie să fie calitativ!
Calitatea conținutului este relativă. Spun asta deoarece calitatea,
valoarea acesteia, stă doar în ochiul sau mintea cititorului.
Cu siguranță,
nu îi vei putea mulțumi pe toți, dar nici nu este obiectivul tău.
Calitatea conținutului tău este definită de abilitatea acestuia de
a-ți livra obiectivul paginii.
O pagină, care îți livrează exact ceea ce-ți dorești, este o pagină de
calitate? Hai să vedem:
- Îți livrează rezultate conforme obiectivului propus? Da.
- Oferă vizitatorului suficient de multă valoare astfel încât acesta să acționeze singur, în favoarea obiectivului tău? Da.
Atunci, este o pagină de calitate.
Iată de ce este extrem de importantă
stabilirea unui obiectiv clar pentru fiecare pagină.
Înainte de a te apuca să te gândești la conținut, primele întrebări
sunt:
Ce doresc să facă pagina asta?
Care este obiectivul pe care doresc să-l
ating?
Dacă nu-ți cunoști ținta, nu cunoști concret ce anume dorești,
nu cunoști obiectivul în direcția căruia este concentrată pagina în sine,
oare cum poți obține acest obiectiv sau obiective? Iată, de ce majoritatea
proprietarilor de website-uri se plâng de o rată mică de conversie.
Rata de conversie reprezintă procentul de vizitatori care acționează
în direcția obiectivului paginii, din numărul total de vizite obținute de
pagină, într-o perioadă stabilită de timp.
Să presupunem că într-o săptămână, pagina X, al cărui obiectiv
este să convingă vizitatorul să completeze și să trimită un formular de
cerere ofertă, a livrat 10 cereri dintr-un număr total de 100 de vizualizări
unice. Pentru un astfel de caz, rata de conversie este de 10%.
O vizualizare unică este dată de acel vizitator care a intrat pentru
prima oară pe respectiva pagină. Adică acea pagină n-a mai fost
niciodată accesată de respectivul vizitator. În momentul în care un
vizitator revine, acela se poate considera fidelizat. Dar să nu trecem
dintr-una într-alta.
Vorbeam despre calitatea content-ului. Conținutul își dovedește
calitatea, doar prin obținerea obiectivului setat pentru acesta.
Calitatea este în ochiul cumpărătorului.
Nu uita asta!
Nivelul
tău de calitate, standardul tău poate fi mai mare sau mai mic, față
de vizitatorul tău. Deoarece grija ta este vizitatorul și motivarea /
convingerea acestuia să execute acțiunea în direcția obiectivului
paginii, este important ca valoarea content-ului, calitatea acestuia, să
reflecte acest lucru.
Această abordare, pe lângă că îți livrează obiectivul, are și
capacitatea fenomenală de a elimina stresul care apare, inevitabil, din
întrebarea:
Despre ce scriu și cum trebuie să scriu în pagina X?
Orice pagină are un obiectiv, chiar și pagina de contact. Obiectivul
acesteia, spre exemplu, este să informeze vizitatorul despre locația
ta. Dar, o pagină de contact mai poate avea și obiectivul de a livra
vizitatorului credibilitate.
Iată o listă cu obiectivele generale ale unei pagini web, indiferent
de domeniul de activitate al website-ului în cauză:
- Informare generală.
- Listarea beneficiilor.
- Livrarea de materiale adiționale (documentații, broșuri, manuale, exemple de utilizare etc.).
- Adresarea și eliminarea temerilor, obiecțiilor generale sau particulare, elementelor care ar împiedica vizitatorul să acționeze în favoarea obiectivului.
- Definirea acțiunii care stă la baza atingerii obiectivului.
- Invitația la acțiune, deoarece fiecare pagină trebuie să permită ca vizitatorul să interacționeze cu aceasta.
Iată un set de întrebări care te pot ajuta în
identificarea obiectivelor
tale în ceea ce privește conținutul pentru o
pagină web.
Cu siguranță, acum ești capabil să îmbunătățești această listă
deoarece deja știi care este produsul / serviciul tău, cine este clientul
ideal, care este concurența ta și, nu în ultimul rând, ce anume te
diferențiază de aceștia:
- De ce dorești să scrii acest conținut?
- Ce dorești să obții în urma publicării conținutului pe pagină?
- Care sunt detaliile care trebuie să reiasă din conținut?
- Care sunt lipsurile pe care conținutul trebuie să le acopere?
- Ce anume dorește vizitatorul să știe despre subiectul în cauză?
- Ce trebuie să știe vizitatorul despre acest subiect?
- Ce emoție trebuie să-i transmiți, să-i generezi vizitatorului, pentru ca acesta să acționeze în direcția obiectivului tău?
- Ai primit feedback, de la prospecți sau clienți, despre subiectul paginii? Ce ți-au spus aceștia și care sunt răspunsurile tale?
- Care este obiectivul principal al paginii? Există și alte obiective, secundare?
- Ai deja conținut asemănător planificat pentru altă pagină, sau deja existent într-o altă pagină din website? Cum eviți repetiția, adică repetiția conținutului și eventualele suprapuneri? Ce trebuie să facă, să respecte, să atingă, acest conținut nou pentru a fi unic?
- Ai publicat deja conținut asemănător în alte medii (pliante, broșuri, cataloage etc.) pentru un subiect identic celui din pagina aceasta?
Iată cât de simple sunt lucrurile când ai un plan, o strategie pentru
fiecare pas și când nu începi prin a-ți adresa întrebări de genul: cum
să fac, cum să scriu, cum să acționez, înainte de a te întreba: ce vreau, de
ce vreau, cui i se adresează, ce-au făcut alții, de ce eu. Cum să fac, este chiar
ultima întrebare.
Fără template-uri şi platforme gratuite
Creat complet de la zero
Fără limită de categorii şi produse
Fără plăţi lunare
Panou de Administrare simplu de folosit
Complet independent faţă de noi
Eşti proprietar pe tot
Gratuit: domeniu .ro
Gratuit: găzduire web
Gratuit: certificat SSL secure
Garanţie pe viaţă!
vezi detalii
Majoritatea însă pornesc cu aceasta, ceea ce este extrem de greșit
deoarece nu poți începe cu o acțiune, fără a avea o țintă, o direcție și o
strategie. Normal că îți provoci un stres imens când pornești la drum
astfel: cum să fac, cum să scriu. Normal că nu-ți atingi ținta!
Abordarea greșită este principala sursă de
clădire a unor convingeri complet diferite de realitate. Convingerile
nerealiste te împiedică să acționezi în direcția dorită.
Este mai important să începi pentru ca, apoi, să ai ce modifica, ce
îmbunătăți, decât să tot amâni din cauza unor temeri care nu se vor
adeveri niciodată.
Știai că majoritatea temerilor nu se adeveresc niciodată?
Următorul tutorial: Conținut website, partea 2
unicitate, simplitate, rezultate!
Te-ar putea interesa:
- Optimizare SEO în 2023
- [GHID] Optimizarea website pentru toate dispozitivele
- [GHID] Prețul optimizării SEO: Cât costă?
- [GHID] Despre Audit SEO
- [GHID] Optimizarea SEO - partea 2
- [GHID] Optimizarea pentru Motoarele de Căutare (SEO)
- [GHID] Întrebări eliminatorii către creatorul website-ului
- [GHID] Creare website: 5 abordări
- [GHID] Creare website: Secțiunea de Administrare website
- [GHID] Creare website: cele mai întâlnite secțiuni
- [GHID] Tehnologii utilizate în crearea website-urilor
- [GHID] Validare înainte de creare website
- [GHID] Ce este un website custom?
- [GHID] Ce este un "website la cheie"?
- [GHID] "Website la cheie" - motivele apariției
- [GHID] Conținut website, partea 2
- [GHID] Conținutul website-ului tău, partea 1
- [GHID] De ce clientul ar acționa favorabil?
- [GHID] Care este concurența ta?
- [GHID] Cine este clientul tău?
- [GHID] Înainte de a crea un site web
- SPAM sau mesaje comerciale nesolicitate
- Crearea unui website pas cu pas
- Ce găzduire (hosting) să aleg?
- Închiriere magazin online - avantaje şi dezavantaje
- Social Media care livrează rezultate
- Optimizare SEO onpage importanţă şi beneficii
- Creare Magazin Online în 2023
- Ce este Responsive Design?
- SEO versus AdWords
- Afacere pe online versus afacere convenţională
- Avantaje Site Web Personalizat
- Importanţa unui magazin online profesional
- Preţ Optimizare SEO
- Vreau magazin online, ce să aleg?
- Alegerea domeniului
- Platforme open source: avantaje şi dezavantaje