[GHID] Conținut website, partea 2

[GHID] Conținut website, partea 2

Dacă în prima parte despre conținut am vorbit despre strategii și cum să-l scrieți eficient, în această parte a doua discutăm despre structură și din ce este alcătuit conținutul.
Toate paginile existente sunt alcătuite din următoarele elemente:
text, imagini, video, fișe tehnice, manuale, legături (link-uri) către alte pagini și acțiuni specifice care sunt așteptate de la vizitator.
Toate aceste elemente comunică mesajul paginii, având ca scop atingerea obiectivului sau obiectivelor pentru care pagina a fost creată.

Textul

Termenul se explică pe sine, iar website-urile dinamice permit administrarea tuturor elementelor, care alcătuiesc content-ul unei pagini, prin intermediul unui Panou de Administrare special dezvoltat în acest sens.
Realitatea este că website-urile dinamice permit ca proprietarul/administratorul să intervină asupra textelor din pagină (și nu numai) oricând își dorește. Dar, pentru că deja am menționat un termen cu care poate nu sunteți familiarizat și anume "website dinamic", nu dorim să avansăm discuția până nu înțelegeți ce înseamnă acest termen.

Un website poate fi static sau dinamic.
Diferența este că, pentru un website dinamic, proprietarul are construită abilitatea de a administra conținutul paginilor din website (printr-un Panou de Administrare), de a crea pagini noi și alte funcționalități specifice, menite să-i confere independență față de persoana sau firma care i-a creat website-ul.
Pentru modificarea conținutului unui website static sunt necesare cunoștințe avansate de programare web.
Pentru un website static nu există, la dispoziția proprietarului, acel Panou de Administrare.
Revenind la text, există o serie de lucruri cu care trebuie să fiți familiarizat.
Lăsând la o parte lucrurile evidente de genul: erori gramaticale sau de exprimare, trebuie să știți că este necesar să formatați textul astfel încât acesta să fie ușor de parcurs.
Probabil, sunteți familiarizați cu citirea academică. Adică, atunci când avem în față un text de citit, primul lucru pe care îl facem este "să-l scanăm" după elemente care ar putea fi importante pentru noi. Dacă dumneavoastră faceți asta, nu văd niciun motiv pentru care vizitatorul paginii dumneavoastră nu ar proceda la fel.
Majoritatea vizitatorilor nu citesc tot, ci "scanează" paginile în căutarea conținutului relevant pentru ei.
Acest lucru poate fi utilizat în avantajul nostru, chiar foarte simplu. Primul lucru pe care trebuie să-l faceți este să folosiți cu încredere spațiile albe, adică să organizați informația în paragrafe distincte, astfel încât elementele dorite să iasă în evidență.
Este foarte importantă separarea în paragrafe.
Dacă tot conținutul acestei pagini ar fi doar un singur paragraf, mă îndoiesc că ați avea răbdarea să citiți.

Nici un vizitator nu va citi un bloc de text neorganizat, indiferent de calitatea și relevanța acestuia, mai ales de pe un monitor sau de pe un dispozitiv mobil. Oricum monitoarele obosesc ochii, iar pe dispozitivele mobile, un text dezorganizat este sinonim cu un grup mare de furnici, văzut de la distanță.

Următorul lucru care trebuie făcut este crearea de contrast pentru elementele din text care sunt importante.
Se poate utiliza bold sau italic.
Nu utilizați underline deoarece textul subliniat poate fi confundat cu existența unei legături către o altă pagină.
Contrastul, alături de existența spațiilor albe, ajută ochiul cititorului să identifice ce este important. Ăsta-i și scopul scanării. Vizitatorul dorește să afle rapid dacă va găsi în pagină ce-l interesează, adică motivul pentru care a accesat respectiva pagină.

Știați că majoritatea vizitatorilor nu citesc toată pagina?

Iată de ce este musai să avem un obiectiv clar.
Pentru organizarea textului se pot folosi de liste "indentate" (bullet list), culoare, subtitluri, chiar și fundal difuz în spatele unui text.
Când utilizați culoarea, asigurați-vă că aceasta nu iese din cromatica paginii. Studiile spun că este mai ușor de parcurs un text închis la culoare situat pe un fundal deschis la culoare. Dar acestea sunt detalii care țin deja de designul efectiv al website-ului.

Informația poate fi separată prin tab-uri, vizitatorul văzând doar "ce trebuie" la încărcarea paginii. Apoi, în funcție de interesul acestuia, va putea să acceseze acele tab-uri unde va avea acces și la informația complementară. Este foarte important să cunoașteți de la început aceste detalii deoarece designul și structura paginii sunt afectate de acestea.

Evitați să scrieți cu majuscule paragrafe întregi sau propoziții! Scrisul cu majuscule este văzut ca și "comunicare pe ton ridicat", prin urmare, lăsăm impresia vizitatorilor că "țipăm" la ei.

Oferă mai mult decât ceri!
Majoritatea paginilor nu fac decât să ceară acțiune: cumpără acum, înscrie-te acum, completează formularul acum. Dacă începeți pagina cerând ceva sau, și mai rău, făcând vânzare, vă garantăm că vizitatorul va pleca. Indiferent cât de competitivă este oferta.

Acum probabil te gândești:
Înainte de a-i cere, trebuie să-i oferiți valoare. Când porniți direct cu vânzarea și accentul pe acțiune, valoarea nu mai contează.
Porniți cu valoarea.
Majoritatea vizitatorilor sunt parțial educați, adică pagina dumneavoastră nu este singura lui sursă de informație din domeniu.

Întotdeauna, fți unic și inovați, adăugați frecvent conținut nou, fiți consecvent.

Cum poți avea conținut nou dacă deținem un magazin online cu produse deja cunoscute pieței? Sau un website care promovează și activează în zona prestări servicii?
Foarte simplu: secțiune de articole și noutăți. Pagina unui produs sau a unui serviciu are totuși o limită. Dar dacă ați avea o secțiune în care să scrieți periodic informații complementare despre acel serviciu?
Vizitatorul intră pe pagina produsului sau serviciului X, vede informațiile generale (între noi fie vorba, este posibil să le știe deja și este interesat poate să vadă prețul), dar imediat, sub aceste informații sau într-o coloană laterală, vede un link către un articol care ar putea suna astfel: "3 lucruri pe care trebuie să le ai în vedere înainte de a cumpăra produsul X".

Când vă creați propriul conținut, fiind specialist în domeniul dumneavoastră, sunteți chiar pe subiect. Asta poate fi o problemă atunci când se acționează conform convingerii că toată lumea are pregătirea dumneavoastră în ceea ce privește subiectul, sau proprietatea termenilor din domeniul dumneavoastră de activitate.
Exact ca atunci când mergeți la dentist și acesta vă explică procedura, utilizând limbajul specific medical, și dumneavoastră dați din cap că înțelegeți, dar, de fapt, n-ați înțeles mai nimic, sau, cel mult, poate ați dedus câte ceva?
Utilizarea exclusivă sau predominantă a limbajului de lemn cu vizitatorii, nu vă face să fii perceput mai expert, ci, din contră, puteți părea prea arogant să le vorbiți pe limba lor.

O metodă excelentă de creștere a ratei de conversie este cea prin care identificați și combateți obiecțiile legate de acțiunea dorită.
După ce ați expus beneficiile, nu înseamnă că ați și convins, deci puteți trece imediat la a cere acțiunea din partea vizitatorului.
Șansele cresc ca acesta să aibă o serie de temeri și obiecții referitoare la produsul și/sau serviciul dumneavoastră.
Faceți bine și identificați-le pe toate!
Fie că e vorba despre garanție, termen de livrare, temeri care sunt provocate de probabilitatea ca serviciul/produsul să nu fie compatibil cu nevoile vizitatorului, că nu i se potrivește, fie că este vorba de frica culorii reale a produsului:
dacă diferă de cea afișată în pagină, obiecțiile și temerile potențialului client sunt aspecte reale care îl împiedică să acționeze în favoarea obiectivului paginii.

Care sunt temerile și obiecțiile posibile care se pot aplica domeniului dumneavoastră de activitate?
Ce garanții are vizitatorul că una dintre aceste temeri nu se va adeveri pentru el?

Odată ce ați adresat eficient și convingător temerile și obiecțiile, abia atunci vine invitația la acțiune, acel "call to action" despre care tot auzim peste tot.

Este important, de asemenea, să scrieți pentru oamenii care vor citi, nu pentru roboții de căutare.
Fiți interesant, rezolvați probleme și oferiți soluții. Optimizarea excesivă a conținutului poate avea efecte complet opuse: penalizări din partea motoarelor de căutare.
După ce ați terminat de scris textul cu pricina, felictați-vă, dar nu-l publicați imediat pe website. Chiar dacă sunteți convins că este o operă de artă, că atinge obiectivele direct la țintă și n-ați vrea să schimbați un singur cuvânt, niciodată nu postați prima creație! Lasa-ți textul creat deoparte și permiteți minții să se relaxeze, să nu se mai gândească la acel text.
Peste câteva ore, este posibil să realizați că v-a scăpat ceva, sau că exprimarea ar putea fi îmbunătățită. Este un lucru normal. Numai să nu picați în extrema cealaltă și anume să nu mai terminați de editat.

Imagini

Pentru că nu se poate fără ele...
Imaginile din pagină ajută la obținerea obiectivului acesteia. Una dintre cele mai puternice și efective metode de comunicare este vizualul. Înainte de a căuta imagini potrivite, vă invit să luați în considerare următoarele aspecte:

 • 1. Calitatea
Utilizați doar imagini de calitate, chiar și pentru acele zone unde mărimea imaginii trebuie să fie modestă. Mărimea imaginii și rezoluția acesteia sunt două lucruri complet diferite, chiar dacă depind una de alta. Dintr-o imagine mare, poți obține o versiune mai mică. Reciproca însă nu funcționează. Livrați designerului doar imagini mari și calitative pentru ca acesta să aibă cu ce lucra.
În momentul în care dumneavoastră adăugați imaginea la un produs sau serviciu utilizând Secțiunea de Administrare, asigurați-vă că dimensiunea imaginii originale depășește dimensiunea spațiului alocat zonei unde această imagine va fi afișată.
În momentul în care alocați o imagine la un produs/serviciu utilizând Secțiunea de Administrare, sistemul creează automat mai multe imagini pe care le redimensionează fără pierderi de calitate și proporții. Sunt create astfel, cel puțin două versiuni: imaginea mică (thumb) și imaginea mare.
Vizitatorul dă click pe versiunea thumb pentru a accesa versiunea mare a aceleiași imagini. Pentru a evita orice discrepanțe și probleme legate de păstrarea proporțiilor, cere detalii suplimentare de la agenția care vă creează website-ul.

 • 2. Relevanță
Scopul imaginii este să comunice mesajul, să ajute în obținerea obiectivului pentru pagină.
Pe cât posibil, încercați să nu utilizați imagini de catalog.Spunem asta pentru că imaginile de catalog sunt percepute ca fiind imagini perfecte ale unui produs. Imaginile de studio sunt făcute în condiții specifice și apoi editate profesionist.
Vizitatorul dumneavoastră știe asta. Va fi mult mai impresionat de o imagine făcută de dumneavoastră. Astfel, va vedea că imaginea este a unui produs așa cum apare acesta în realitate, nu în condiții de iluminare și editare profesionale, al căror principal scop ar fi să mascheze diverse detalii ce se doresc a fi ascunse.
Este ceva de muncă pentru asta însă, acest aspect mărește mult rata de conversie dacă pagina vinde un produs ale cărui imagini sunt percepute ca fiind reale.
Puteți avea o singură imagine de catalog (vizitatorul va identifica că ai produsul căutat deja la alții), iar restul să fie executate într-un mediu cât mai aproape de realitate. Evident, trebuie să se respecte un minim standard de calitate atunci când faceți asta.

 • 3. Emoție
Utilizați imagini pentru a transmite emoție vizitatorului. Multe imagini sunt capabile să transmită emoții, dar sfatul nostru este să le utilizați doar pe acelea în care apar persoane, pentru că îi este mai ușor vizitatorului să se identifice cu o persoană decât cu un peisaj sau cu un obiect, animal etc.
Mulți oameni cumpără din motive emoționale. Dacă reușiți să creeați emoția corectă, vizitatorul va acționa în direcția obiectivului dumneavoastră.

Totul se rezumă la întrebarea: prin intermediul căror imagini transmit mesajul și emoția necesară pentru a convinge vizitatorul să acționeze conform obiectivului?
Singura limită este imaginația. Oamenii doresc să vadă întotdeauna lucruri noi. Utilizând imaginile corespunzătoare, puteți face pagina în cauză să exprime unicitate.
Puteți avea unghiuri diferite, obiecte suplimentare în cadru care să accentueze valoarea subiectului din imagine. Puteți avea o metodă de prezentare a imaginilor care nu este întâlnită la concurența dumneavoastră.

 • 4. Video
Nu vă oprește nimeni să aveți filme în pagină. Vom vorbi mai încolo despre importanța prezenței pe canale media. Ce vreau să înțelegeți acum este importanța acestei metode. Sunt oameni care preferă să vadă anumite aspecte ale produsului / serviciului dumneavoastră decât să le citească. Faceți un film scurt cu telefonul din dotare, film în care să vorbiți despre lucruri complementare sau beneficii extinse.
Îl potați apoi pe Youtube și îl includeți în pagina web aferentă.
Există deja o sumedenie de filme în care se face unboxing (despachetare) pentru un produs, sau tutorial despre cum se instalaează acel produs. Posibilitățile sunt nelimitate și depinde doar de dumneavoastră cum elegeți să utilizați acest canal de informare.
Puteți face un film în care prezentați beneficii sau dovediți cum serviciul/produsul dumneavoastră rezolvă acea problemă cauzată de lipsa utilizării, sau puteți educa în ceea ce privește exploatarea corectă a respectivului produs/serviciu. Dacă firma dumneavoastră este prezentă frecvent la târguri și expoziții, sau la alte evenimente asemănătoare, de ce să nu exploatați acest lucru?
Există programe gratuite, prin intermediul cărora puteți crea un film doar utilizând imagini. Puteți vorbi astfel despre produs/serviciu, partea vizuală fiind un colaj de imagini.

 • 5. Fișe tehnice, manuale
...sau orice alt fișier menit să livreze conținut suplimentar și complementar subiectului tratat în pagină. Vizitatorul poate să descarce și să citească respectivele informații despre subiectul tratat în pagină. Mesajul transmis este că vreți să-l ajutați să decidă documentat.

 • 6. Legături către alte pagini
...care pot fi pagini interne sau externe website-ului dumneavoastră.
Scopul este obținerea credibilității și livrarea de informații cruciale către vizitator.
Puteți avea o legătură către secțiunea unde se află opiniile celor care au mai cumpărat respectivul produs/serviciu, sau către o pagină unde vizitatorul poate accesa website-ul producătorului, dacă sunteți distribuitor unic pentru acel produs/serviciu.
Din nou, odată ce v-ați stabilit obiectivul pentru pagină, numai dumneavoastră puteți identifica acești parametri. Nu ezitați să ceriți ajutorul celor care vă vor clădi website-ul.

 • 7. Acțiunea specifică obiectivului paginii
Comunicați clar vizitatorului ce anume doriți de la el. Nu-l lăsați să ghicească. Faceți în așa fel încât această acțiune să fie pe înțelesul vizitatorului, dar și ușor de identificat vizual în pagină. Până acum ai creat momentum. Ați instruit, ați oferit valoare, ați adresat temeri și obiecții. Toate acestea au clădit un momentum în direcția obiectivului: acțiunea din partea vizitatorului.
Un aspect important al content-ului este capacitatea acestuia de a fideliza vizitatorii. Nu toți se vor transforma în clienți imediat ce au accesat pagina. Fidelizarea vizitatorilor este al doilea focus, imediat după obiectivul principal al paginii. Ideea este să-i convingeți să se întoarcă, să-i mențineți implicați.

Conținutul website-ului

Iată de ce este necesar ca, periodic, să postați informații noi în website.
După cum ați văzut, puteți face asta prin intermediul unei secțiuni de articole, dar și prin intermediul unui blog.
Periodic, trebuie să postați conținut nou. Conținut care să ofere valoare vizitatorilor.
Dacă nu puteți face asta personal, nu trebuie să vă îngrijorați.
Există întotdeauna soluții și pentru cei care, fie nu au timp să scrie periodic, fie nu au inspirația necesară.
Soluția vine apelând la ajutor de specialitate, sub forma unor freelanceri, sau firme specializate pe acest tip de serviciu: content writer.

Există forumuri de specialitate prin intermediul cărora veți găsi foarte multe persoane talentate, dispuse să vă ajute. Prețurile pot fi extrem de avantajoase.
De exemplu, prețul unui articol, format din minimum o sută de cuvinte, pornește de la un euro, iar al unui articol alcătuit din cinci sute de cuvinte pornește de la zece euro. Intrați în contact cu acele persoane, iar ele vor cere detalii suplimentare legate de conținutul dorit. Va trebui să le livrați o temă, o serie de cuvinte cheie descriptive și alte astfel de elemente din care va rezulta focusul respectivului articol.
Chiar dacă nu puteți scrie un articol de cinci sute de cuvinte, ne îndoim că nu puteți concepe un set de idei principale care să stea la baza procesului de creație pentru conținut.

Există o lungime maximă admisă pentru conținut?
Deși nu este recomandat ca paginile să fie extrem de lungi, este necesar însă ca pagina să fie atât de lungă, încât să permită atingerea obiectivului pentru care a fost creată.
O pagină poate avea între o sută și o mie de cuvinte, în funcție de complexitatea subiectului, aria de expertiză și obiectivul setat.
Nu uitați că pagina nu înseamnă doar conținutul text, ci cuprinde tot, de la siglă și până la ultimul element vizibil în partea inferioară.
Scopul principal al paginii este să capteze atenția și să livreze obiectivul pentru care a fost creată. Aveți la dispoziție doar câteva secunde pentru ca acest lucru să se întâmple.

Cere detalii Conținut website, partea 2

Cereți detalii despre Conținut website, partea 2

Completarea şi trimiterea formularului de mai jos nu te implică financiar şi/sau contractual, scopul fiind stabilirea contactului.
Datele sunt expediate la adresa de e-mail office@, nefiind stocate în baza de date.
toate câmpurile sunt obligatorii

Smart Web Impact

Ghidul Website-ului Productiv!

Conținutul website-ului tău, partea 1

5. Conținutul website-ului tău, partea 1

Elementul cheie al fiecărei pagini...

citește
Ce este un "website la cheie"?

7. Ce este un "website la cheie"?

Soluție deja clădită să suporte un set minim de funcționalități

citește