Conținut website
Dacă în prima parte despre conținut am vorbit despre strategii și cum să-l scrii eficient, în această parte a doua discutăm despre structură și din ce este alcătuit conținutul.
Toate paginile existente sunt alcătuite din următoarele elemente:
text, imagini, video, fișe tehnice, manuale, legături (link-uri) către alte
pagini și acțiuni specifice care sunt așteptate de la vizitator.
Toate aceste elemente comunică mesajul paginii, având ca scop atingerea
obiectivului sau obiectivelor pentru care pagina a fost creată.
Textul
Termenul se explică pe sine, iar website-urile dinamice permit
administrarea tuturor elementelor, care alcătuiesc content-ul unei
pagini, prin intermediul unui Panou de Administrare special dezvoltat
în acest sens.
Realitatea este că website-urile dinamice
permit ca proprietarul/administratorul să intervină asupra textelor
din pagină (și nu numai) oricând își dorește.
Dar, pentru că deja am menționat un termen cu care poate nu ești
familiarizat și anume website dinamic, nu doresc să avansez până nu
înțelegi ce înseamnă acest termen.
Un website poate fi static sau dinamic.
Diferența este că, pentru
un website dinamic, proprietarul are construită abilitatea de a
administra conținutul paginilor din website, de a crea pagini noi și
alte funcționalități specifice, menite să-i confere independență față de
persoana sau firma care i-a creat website-ul.
Pentru modificarea conținutului unui website static sunt necesare
cunoștințe avansate de programare web.
Pentru un website static nu
există, la dispoziția proprietarului, acel Panou de Administrare.
Revenind la text, există o serie de lucruri cu care trebuie să fii
familiarizat, dacă intenționezi să-l creezi tu.
Lăsând la o parte lucrurile evidente de genul: erori gramaticale
sau de exprimare, trebuie să știi că este necesar să formatezi textul
astfel încât acesta să fie ușor de parcurs.
Probabil, ești familiarizat cu citirea academică. Adică, atunci când
ai în față un text de citit, primul lucru pe care îl faci este "să scanezi"
după elemente care ar putea fi importante pentru tine. Dacă tu faci
asta, nu văd niciun motiv pentru care vizitatorul paginii tale nu ar
proceda la fel.
Majoritatea vizitatorilor nu citesc tot, ci "scanează" paginile în
căutarea conținutului relevant pentru ei.
Acest lucru poate fi utilizat în avantajul tău, chiar foarte simplu.
Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să folosești cu încredere
spațiile albe, adică să organizezi informația în paragrafe distincte,
astfel încât elementele dorite să iasă în evidență: pur și simplu le lași
singure pe un rând.
Este foarte importantă separarea în paragrafe.
Dacă tot conținutul
acestei cărți ar fi doar un singur paragraf, mă îndoiesc că ai avea
răbdarea să citești mai mult de o pagină.
Nici un vizitator nu va citi un bloc de text neorganizat, indiferent
de calitatea și relevanța acestuia, mai ales de pe un monitor sau de
pe un dispozitiv mobil. Oricum monitoarele obosesc ochii, iar pe
dispozitivele mobile, un text dezorganizat este sinonim cu un grup
mare de furnici, văzut de la distanță.
Următorul lucru care trebuie făcut este crearea de contrast pentru
elementele din text care sunt importante.
Poți utiliza bold sau italic.
Nu utiliza underline deoarece textul subliniat poate fi confundat cu
existența unei legături către o altă pagină.
Contrastul, alături de existența spațiilor albe, ajută ochiul cititorului
să identifice ce este important. Ăsta-i și scopul scanării. Vizitatorul
dorește să afle rapid dacă va găsi în pagină ce-l interesează, adică
motivul pentru care a accesat respectiva pagină.
Știai că majoritatea vizitatorilor nu-ți citesc toată pagina?
Iată de ce este musai să ai un obiectiv clar.
Pentru organizarea textului poți folosi de liste "indentate" (bullet
list), culoare, subtitluri, chiar și fundal difuz în spatele unui text.
Când
utilizezi culoarea, asigură-te că aceasta nu iese din cromatica paginii.
Studiile spun că este mai ușor de parcurs un text închis la culoare
situat pe un fundal deschis la culoare. Dar acestea sunt detalii care țin
deja de designul efectiv al website-ului.
Împărtășesc totuși și aceste detalii deoarece majoritatea Secțiunilor
de Administrare pun la dispoziția ta, un editor a cărui complexitate
îți permite să acționezi asupra designului paginii. Prin intermediul
acestui editor sunt disponibile funcționalități capabile să modifice
layout-ul și formatarea zonei unde apare textul adăugat de tine.
Nu face acest lucru, adică nu utiliza nimic care poate afecta
designul spațiului rezervat textului. Deși poate suna tentant să ai o
altă familie de fonturi decât cea stabilită deja, crezând că astfel obții un
contrast mai bun, sau o culoare a fundalului prin intermediul căreia să
accentuezi mai mult o frază sau o propoziție, există însă posibilitatea,
extrem de reală, să transmiți complet altceva.
Pentru paginile unde există foarte multă informație de prezentat,
nu uita de obiectivul principal și asigură-te că acesta este înțeles de
către cei care îți vor face website-ul.
Informația poate fi separată prin tab-uri, vizitatorul văzând doar
"ce trebuie" la încărcarea paginii. Apoi, în funcție de interesul acestuia,
va putea să acceseze acele tab-uri unde va avea acces și la informația complementară. Este foarte important să cunoști de la început aceste
detalii deoarece designul și structura paginii sunt afectate de acestea.
Evită să scrii cu majuscule paragrafe întregi sau propoziții! Scrisul
cu majuscule este văzut ca și "comunicare pe ton ridicat", prin urmare,
lăsăm impresia vizitatorilor că "țipăm" la ei.
Oferă mai mult decât ceri!
Majoritatea paginilor nu fac decât să ceară acțiune: cumpără acum,
înscrie-te acum, completează formularul acum. Dacă începi pagina
cerând ceva sau, și mai rău, făcând vânzare, îți garantez că vizitatorul
va pleca. Indiferent cât de competitivă este oferta ta.
Acum probabil te gândești:
"Stai! N-ai spus mai sus că trebuie să ai
invitație la acțiune și să-i spui clar vizitatorului ce aștepți de la el?"
Da, este corect, numai că înainte de a-i cere, trebuie să-i oferi
valoare. Când pornești direct cu vânzarea și accentul pe acțiune,
valoarea nu mai contează.
Pornește cu valoarea.
Nu uita că majoritatea vizitatorilor sunt
parțial educați, adică pagina ta nu este singura lui sursă de informație
din domeniul tău.
Întotdeauna, fii unic și inovează, adaugă frecvent conținut nou, fii
consecvent.
Cum poți avea conținut nou dacă deții un magazin online cu
produse deja cunoscute pieței? Sau un website care promovează și
activează în zona prestări servicii?
Foarte simplu: secțiune de articole și noutăți. Pagina unui produs
sau a unui serviciu are totuși o limită. Dar dacă ai avea o secțiune în
care să scrii periodic informații complementare despre acel serviciu?
Imaginează-ți că vizitatorul intră pe pagina produsului sau
serviciului X, vede informațiile generale (între noi fie vorba, este
posibil să le știe deja și este interesat poate să vadă prețul), dar imediat,
sub aceste informații sau într-o coloană laterală, vede un link către un
articol care ar putea suna astfel: "3 lucruri pe care trebuie să le ai în vedere
înainte de a cumpăra produsul X".
Când îți creezi propriul conținut, fiind specialist în domeniul tău,
ești chiar pe subiect. Asta poate fi o problemă atunci când acționezi
conform convingerii că toată lumea are pregătirea ta în ceea ce privește
subiectul, sau proprietatea termenilor din domeniul tău de activitate.
Știi când te duci la dentist și acesta îți explică procedura, utilizând
limbajul specific medical, și tu dai din cap că înțelegi, dar, de fapt, n-ai
înțeles mai nimic, sau, cel mult, poate ai dedus câte ceva?
Utilizarea exclusivă
sau predominantă a limbajului de lemn cu vizitatorii, nu te face să
fii perceput mai expert, ci, din contră, poți părea prea arogant să le
vorbești pe limba lor.
O metodă excelentă de creștere a ratei de conversie este cea prin
care identifici și combați obiecțiile legate de acțiunea dorită.
După ce ai expus beneficiile, nu înseamnă că ai și convins, deci
poți trece imediat la a cere acțiunea din partea vizitatorului.
Șansele cresc ca acesta să aibă o serie de temeri și obiecții referitoare
la produsul și/sau serviciul tău.
Fă bine și definește-le/identifică-le pe toate!
Fie că e vorba despre
garanție, termen de livrare, temeri care sunt provocate de probabilitatea
ca serviciul/produsul să nu fie compatibil cu nevoile vizitatorului, că
nu i se potrivește, fie că este vorba de frica culorii reale a produsului:
dacă diferă de cea afișată în pagină, obiecțiile și temerile potențialului
client sunt aspecte reale care îl împiedică să acționeze în favoarea ta.
Care sunt temerile și obiecțiile posibile care se pot aplica domeniului
tău de activitate?
Ce garanții are vizitatorul că una dintre aceste temeri
nu se va adeveri pentru el?
Odată ce ai adresat eficient și convingător
temerile și obiecțiile, abia atunci vine invitația la acțiune, acel call to
action despre care tot auzim peste tot.
Este important, de asemenea, să scrii pentru oamenii care vor citi,
nu pentru roboții de căutare. Fii interesant, rezolvă probleme și oferă soluții. Optimizarea excesivă a conținutului poate avea efecte complet
opuse: penalizări din partea motoarelor de căutare.
După ce ai terminat de scris textul cu pricina, felicită-te, dar nu-l
publica imediat pe website. Chiar dacă ești convins că este o operă de
artă, că atinge obiectivele direct la țintă și n-ai vrea să schimbi un singur
cuvânt, niciodată nu posta prima creație! Lasă textul creat deoparte
și permite minții să se relaxeze, să nu se mai gândească la acel text.
Peste câteva ore, este posibil să realizezi că ți-a scăpat ceva, sau că
exprimarea ar putea fi îmbunătățită. Este un lucru normal. Numai să
nu pici în extrema cealaltă și anume să nu mai termini de editat.
Imagini
Pentru că nu se poate fără ele...
Imaginile din pagină ajută la obținerea
obiectivului acesteia. Una dintre cele mai puternice și efective metode
de comunicare este vizualul. Înainte de a căuta imagini potrivite, te
invit să ai în vedere următoarele aspecte:
Fără template-uri şi platforme gratuite
Creat complet de la zero
Fără limită de categorii şi produse
Fără plăţi lunare
Panou de Administrare simplu de folosit
Complet independent faţă de noi
Eşti proprietar pe tot
Gratuit: domeniu .ro
Gratuit: găzduire web
Gratuit: certificat SSL secure
Garanţie pe viaţă!
vezi detalii
1. Calitatea
Utilizează doar imagini de calitate, chiar și pentru acele zone unde
mărimea imaginii trebuie să fie modestă. Mărimea imaginii și rezoluția
acesteia sunt două lucruri complet diferite, chiar dacă depind una de
alta. Dintr-o imagine mare, poți obține o versiune mai mică. Reciproca
însă nu funcționează. Livrează designerului doar imagini mari și
calitative pentru ca acesta să aibă cu ce lucra.
În momentul în care tu adaugi imaginea la un produs sau serviciu
utilizând Secțiunea de Administrare, asigură-te că dimensiunea
imaginii originale depășește dimensiunea spațiului alocat zonei unde
această imagine va fi afișată.
În momentul în care aloci o imagine la un produs/serviciu
utilizând Secțiunea de Administrare, sistemul creează automat mai
multe imagini pe care le redimensionează fără pierderi de calitate și
proporții. Sunt create astfel, cel puțin două versiuni: imaginea mică
(thumb) și imaginea mare.
Vizitatorul dă click pe versiunea thumb pentru a accesa versiunea
mare a aceleiași imagini. Pentru a evita orice discrepanțe și probleme
legate de păstrarea proporțiilor, cere detalii suplimentare de la agenția
care îți creează website-ul.
2. Relevanță
Scopul imaginii este să comunice mesajul, să te ajute în obținerea
obiectivului pentru pagină.
Încearcă, pe cât posibil, să nu utilizezi imagini de catalog.
Spun asta pentru că imaginile de catalog sunt percepute ca fiind
imagini perfecte ale unui produs. Imaginile de studio sunt făcute în
condiții specifice și apoi editate profesionist.
Vizitatorul tău știe asta. Va fi mult mai impresionat de o imagine
făcută de tine. Astfel, va vedea că imaginea este a unui produs așa
cum apare acesta în realitate, nu în condiții de iluminare și editare
profesionale, al căror principal scop ar fi să mascheze diverse detalii
ce se doresc a fi ascunse.
Este ceva de muncă pentru asta însă, acest aspect mărește mult
rata de conversie dacă pagina ta vinde un produs ale cărui imagini
sunt percepute ca fiind reale.
Poți avea o singură imagine de catalog (vizitatorul va identifica că
ai produsul căutat deja la alții), iar restul să fie executate într-un mediu
cât mai aproape de realitate. Evident, trebuie să respecți un minim
standard de calitate atunci când faci asta.
3. Emoție
Utilizează imagini pentru a transmite emoție vizitatorului. Multe
imagini sunt capabile să transmită emoții, dar sfatul meu este să le
utilizezi doar pe acelea în care apar persoane, pentru că îi este mai
ușor vizitatorului să se identifice cu o persoană decât cu un peisaj sau
cu un obiect, animal etc.
Mulți oameni cumpără din motive emoționale. Dacă reușești să
creezi emoția corectă, vizitatorul va acționa în direcția obiectivului tău.
Totul se rezumă la întrebarea: prin intermediul căror imagini
transmit mesajul și emoția necesară pentru a convinge vizitatorul să
acționeze conform obiectivului?
Găsește ce anume te face unic.
Singura ta limită este imaginația. Oamenii doresc să vadă
întotdeauna lucruri noi. Utilizând imaginile corespunzătoare, poți
face pagina în cauză să exprime unicitate.
Poți avea unghiuri diferite, obiecte suplimentare în cadru care să
accentueze valoarea subiectului din imagine. Poți avea o metodă de
prezentare a imaginilor care nu este întâlnită la concurența ta.
Video
Nu te oprește nimeni să ai filme în pagină. Vom vorbi mai încolo
despre importanța prezenței pe canale media. Ce vreau să înțelegi
acum este importanța acestei metode. Sunt oameni care preferă să vadă
anumite aspecte ale produsului / serviciului tău decât să le citească.
Poți face un film scurt cu telefonul din dotare, film în care să
vorbești despre lucruri complementare sau beneficii extinse.
Îl postezi apoi pe Youtube și îl incluzi în pagina ta.
Există deja o sumedenie de filme în care se face unboxing
(despachetare) pentru un produs, sau tutorial despre cum să-l instalezi
în căminul tău. Posibilitățile sunt nelimitate și depinde doar de tine
cum alegi să utilizezi acest canal de informare.
Poți face un film în care prezinți beneficii sau dovedești cum
serviciul/produsul tău rezolvă acea problemă cauzată de lipsa
utilizării, sau poți educa în ceea ce privește exploatarea corectă a
respectivului produs/serviciu. Dacă firma ta este prezentă frecvent la
târguri și expoziții, sau la alte evenimente asemănătoare, de ce să nu
exploatezi acest lucru?
Există programe gratuite, prin intermediul cărora poți crea un
film doar utilizând imagini. Poți vorbi astfel despre produs/serviciu,
partea vizuală fiind un colaj de imagini.
Fișe tehnice, manuale
...sau orice alt fișier menit să livreze conținut suplimentar și
complementar subiectului tratat în pagină. Vizitatorul poate să
descarce și să citească respectivele informații despre subiectul tratat
în pagină. Mesajul pe care-l transmiți este că vrei să-l ajuți să decidă
documentat.
Legături către alte pagini
....care pot fi pagini interne sau externe website-ului tău.
Scopul
este obținerea credibilității și livrarea de informații cruciale către
vizitator.
Poți avea o legătură către secțiunea unde se află opiniile celor
care au mai cumpărat respectivul produs/serviciu, sau către o pagină
unde vizitatorul poate accesa website-ul producătorului, dacă ești
distribuitor unic pentru acel produs/serviciu.
Din nou, odată ce ți-ai stabilit obiectivul pentru pagină, numai tu
poți identifica acești parametri. Nu ezita să ceri ajutorul celor care îți
vor clădi website-ul.
Acțiunea specifică obiectivului paginii
Comunică vizitatorului ce anume dorești de la el. Nu-l lăsa
să ghicească. Fă în așa fel încât această acțiune să fie pe înțelesul
vizitatorului, dar și ușor de identificat vizual în pagină.
Imaginează-ți că până acum ai creat momentum. Ai instruit, ai
oferit valoare, ai adresat temeri și obiecții. Toate acestea au clădit
un momentum în direcția obiectivului tău: acțiunea din partea
vizitatorului.
Un aspect important al content-ului este capacitatea acestuia de a
fideliza vizitatorii așa cum ai văzut în pagina anterioară.
Nu toți se vor transforma în clienți imediat ce au accesat pagina.
Fidelizarea vizitatorilor este al doilea focus, imediat după obiectivul
principal al paginii. Ideea este să-i convingi să se întoarcă, să-i menții
implicați.
Iată de ce este necesar ca, periodic, să postezi informații noi în
website-ul tău.
După cum ai văzut, poți face asta prin intermediul unei secțiuni de
articole, dar și prin intermediul unui blog.
Periodic, trebuie să postezi conținut nou. Conținut care să ofere
valoare vizitatorilor tăi.
Dacă nu poți face asta personal, nu trebuie să te îngrijorezi.
Există întotdeauna soluții și pentru cei care, fie nu au timp să scrie
periodic, fie nu au inspirația necesară.
Soluția vine apelând la ajutor de specialitate, sub forma unor
freelanceri, sau firme specializate pe acest tip de serviciu: content
writer.
Există forumuri de specialitate prin intermediul cărora vei găsi
foarte multe persoane talentate, dispuse să te ajute. Prețurile pot fi
extrem de avantajoase.
De exemplu, prețul unui articol, format din
minimum o sută de cuvinte, pornește de la un euro, iar al unui articol
alcătuit din cinci sute de cuvinte pornește de la cinci euro.
Intră în contact cu acele persoane, iar ele îți vor cere detalii
suplimentare legate de conținutul dorit. Va trebui să le livrezi o temă,
o serie de cuvinte cheie descriptive și alte astfel de elemente din care
va rezulta focusul respectivului articol.
Chiar dacă nu poți scrie un articol de cinci sute de cuvinte, mă
îndoiesc că nu poți concepe un set de idei principale care să stea la
baza procesului de creație pentru conținut, așa cum îți dorești.
Există o lungime maximă admisă pentru conținut?
Deși nu este recomandat ca paginile să fie extrem de lungi, este necesar
însă ca pagina să fie atât de lungă, încât să permită atingerea obiectivului
pentru care a fost creată.
O pagină poate avea între o sută și o mie de
cuvinte, în funcție de complexitatea subiectului, aria de expertiză și
obiectivul setat.
Nu uita că pagina nu înseamnă doar conținutul text, ci cuprinde
tot, de la siglă și până la ultimul element vizibil în partea inferioară.
Scopul principal al paginii este să capteze atenția și să livreze
obiectivul pentru care a fost creată. Ai la dispoziție doar câteva secunde
pentru ca acest lucru să se întâmple.
Următorul tutorial: "Website la cheie" - motivele apariției
unicitate, simplitate, rezultate!
Te-ar putea interesa:
- Optimizare SEO în 2023
- [GHID] Optimizarea website pentru toate dispozitivele
- [GHID] Prețul optimizării SEO: Cât costă?
- [GHID] Despre Audit SEO
- [GHID] Optimizarea SEO - partea 2
- [GHID] Optimizarea pentru Motoarele de Căutare (SEO)
- [GHID] Întrebări eliminatorii către creatorul website-ului
- [GHID] Creare website: 5 abordări
- [GHID] Creare website: Secțiunea de Administrare website
- [GHID] Creare website: cele mai întâlnite secțiuni
- [GHID] Tehnologii utilizate în crearea website-urilor
- [GHID] Validare înainte de creare website
- [GHID] Ce este un website custom?
- [GHID] Ce este un "website la cheie"?
- [GHID] "Website la cheie" - motivele apariției
- [GHID] Conținut website, partea 2
- [GHID] Conținutul website-ului tău, partea 1
- [GHID] De ce clientul ar acționa favorabil?
- [GHID] Care este concurența ta?
- [GHID] Cine este clientul tău?
- [GHID] Înainte de a crea un site web
- SPAM sau mesaje comerciale nesolicitate
- Crearea unui website pas cu pas
- Ce găzduire (hosting) să aleg?
- Închiriere magazin online - avantaje şi dezavantaje
- Social Media care livrează rezultate
- Optimizare SEO onpage importanţă şi beneficii
- Creare Magazin Online în 2023
- Ce este Responsive Design?
- SEO versus AdWords
- Afacere pe online versus afacere convenţională
- Avantaje Site Web Personalizat
- Importanţa unui magazin online profesional
- Preţ Optimizare SEO
- Vreau magazin online, ce să aleg?
- Alegerea domeniului
- Platforme open source: avantaje şi dezavantaje