"Website la cheie" - motivele apariției
Pentru a identifica motivele apariției soluțiilor web la cheie, trebuie să ne întoarcem în perioada când dezvoltarea website-urilor în Romania era ceva nou, care abia prindea aripi.
Pe vremea aceea, era oarecum un haos total dacă vorbim despre
implementarea soluțiilor web pentru client, dar nu în sensul că nu i
se livra acestuia exact ce își dorea și ce avea nevoie. Haosul venea din
situația că fiecare programator dezvolta respectiva aplicație, cum știa
el mai bine, dar evident, sub îndrumarea oamenilor de vânzări și a
programatorilor care erau deja în firmă de ceva timp.
Frumusețea în programarea web este că poți obține același lucru
utilizând între două și patru abordări diferite, la nivel de scriere a
codului sursă. Ca să știi care-i cea mai bună, ține doar de experiența ta
în domeniul de activitate al respectivului proiect, o bună comunicare
și înțelegere a cerințelor manifestate de client, dar și de abilitatea de a
intui, încă de la început, atât eventuale probleme care pot apărea sau
nu în timp, dar și de capacitatea respectivei abordări de a adresa cu
succes o serie de modificări ulterioare care pot fi cerute sau nu.
Iată cum experiența unui programator nu constă strict în abilitatea
acestuia de a scrie cod și calitatea acestui cod, ci mai mult în abilitatea
de a intui, din timp, anumite aspecte care poate nu vor apărea niciodată
la un anume proiect. Din punctul nostru de vedere, aceasta este una din
principalele diferențe între un programator junior și unul senior.
Iată cum venea proiectul X cu specificațiile corespunzătoare și
trebuia să fie gata într-un deadline corespunzător.
Pornind de la specificațiile și cerințele clientului, designerii
întocmeau un layout grafic, proprietarul aproba acel layout. Apoi se
trecea la implementarea propriu-zisă. Primul programator liber, sau
mai liber, începea să lucreze la implementare.
Cum știa el că este mai bine pentru proiect, dar și pentru respectarea
deadline-ului.
Una dintre problemele des întâlnite apărea în momentul în
care programatorul, care a dezvoltat proiectul X, era deja implicat
în dezvoltarea unui alt proiect aflat pe deadline, iar clientul cerea
efectuarea unor modificări urgente la proiectul său deja finalizat de
respectivul programator. Unele modificări veneau și la peste două
săptămâni după livrare.
Imaginează-ți apoi perioada concediilor.
Majoritatea proiectelor începuseră a fi dinamice. Un website static
este relativ ușor de modificat de orice programator cu o minimă
experiență în domeniu.
Magazinele online erau însă ceva prohibitiv pentru România de
atunci datorită realității că mentalitatea, infrastructura, dar și situația
economică nu ofereau beneficii reale nici consumatorului de rând, dar
nici eventualilor proprietari de afaceri, doritori de o astfel de soluție.
Primul magazin online din România a apărut prin 1997 și comercializa
CD-uri cu muzică.
După anii 2000, foarte puțini aveau internet în propriile case.
Majoritatea celor care doreau acces la internet erau nevoiți să-l acceseze
utilizând celebrele "internet café-uri" sau "net café-uri". Majoritatea
însă utilizau aceste locații doar pentru jocuri şi mai puţin pentru
internet, de achiziţii de produse online nici nu se punea problema.
Abia după 2004, RomCard împreună cu Visa şi MasterCard, au
implementat standardul de securitate 3D Secure, ceea ce a condus
piaţa românească la posibilitatea plății cu cardul, direct online.
De aceea, focusul agențiilor web de atunci era axat doar în direcția
strictă a prezenței online. Majoritatea website-urilor create erau doar
website-uri corporate, cărți de vizită online prin intermediul cărora
proprietarii își comunicau portofoliul de servicii și/sau produse.
Principalele provocări ale agențiilor web de atunci erau
următoarele:
- Rapiditatea cu care se putea livra un proiect clientului la standardul de calitate cerut de acesta. În mod evident, cu cât mai repede finaliza echipa un proiect, cu atât mai repede putea începe lucrul la următorul.
- Problema factorului uman, în speță a programatorului care trebuia să preia un proiect, aflat într-un anumit stadiu de dezvoltare, sau abilitatea acestuia de a efectua modificări la un proiect care nu a fost dezvoltat de acel programator.
În acest caz, apărea problema curbei de învățare, unde un
programator avea nevoie de o anumită perioadă de timp
pentru a se familiariza cu proiectul, atât la nivel de cod sursă,
dar și la nivel de idee generală. Oricât de bine te-ai pricepe la
programare, tot trebuie să știi ce s-a făcut și ce se dorește și,
cel mai important, dacă ce se dorește este compatibil cu ce s-a
făcut deja.
Iată de ce atunci s-a simțit nevoia unei soluții. Era clar că
era nevoie de o platformă proprie care să adreseze, la nivel de
funcționalități, cât mai multe din cerințele întâlnite până atunci de la
clienți. Această platformă trebuia să ne permită să micșorarea timpului
implementării unui proiect, dar în același timp, prin standardizarea
logicii din spatele codului sursă, proiectul să nu mai depindă de un
programator anume.
Dacă, la început, aveam mai multe astfel de soluții, cu timpul acestea s-au într-un un framework propriu, un șasiu de bază care însuma
cam toate cerințele întâlnite până atunci de la clienți. Și cum era de
așteptat, au beneficiat continuu de îmbunătățiri.
Sigur, exista problema timpului necesar ca un programator
nou-venit să se familiarizeze cu platforma, dar acel timp era
infinit mai mic decât alternativa.
De ce am vorbit despre lucrurile de mai sus?
Am făcut-o deoarece aceste probleme există și astăzi în majoritatea
agențiilor web prezente în piață. Iar website-urile "la cheie" au venit
tocmai pentru rezolvarea acestor probleme inițiale.
Următorul tutorial: Ce este un "website la cheie"?
unicitate, simplitate, rezultate!
Te-ar putea interesa:
- [GHID] Optimizarea website pentru toate dispozitivele
- [GHID] Prețul optimizării SEO: Cât costă?
- [GHID] Despre Audit SEO
- [GHID] Optimizarea SEO - partea 2
- [GHID] Optimizarea pentru Motoarele de Căutare (SEO)
- [GHID] Întrebări eliminatorii către creatorul website-ului
- [GHID] Creare website: 5 abordări
- [GHID] Creare website: Secțiunea de Administrare website
- [GHID] Creare website: cele mai întâlnite secțiuni
- [GHID] Tehnologii utilizate în crearea website-urilor
- [GHID] Validare înainte de creare website
- [GHID] Ce este un website custom?
- [GHID] Ce este un "website la cheie"?
- [GHID] "Website la cheie" - motivele apariției
- [GHID] Conținut website, partea 2
- [GHID] Conținutul website-ului tău, partea 1
- [GHID] De ce clientul ar acționa favorabil?
- [GHID] Care este concurența ta?
- [GHID] Cine este clientul tău?
- [GHID] Înainte de a crea un site web
- SPAM sau mesaje comerciale nesolicitate
- Crearea unui website pas cu pas
- Ce găzduire (hosting) să aleg?
- Închiriere magazin online - avantaje şi dezavantaje
- Social Media care livrează rezultate
- Optimizare SEO onpage importanţă şi beneficii
- Creare Magazin Online în 2022
- Ce este Responsive Design?
- SEO versus AdWords
- Afacere pe online versus afacere convenţională
- Avantaje Site Web Personalizat
- Importanţa unui magazin online profesional
- Preţ Optimizare SEO
- Vreau magazin online, ce să aleg?
- Alegerea domeniului
- Platforme open source: avantaje şi dezavantaje