Ghidul website-ului productiv






În momentul în care afacerea este la stadiul de idee, nu ai nevoie de un website.
Ai nevoie de certitudinea că ideea ta poate deveni o afacere pentru că un website necesită o investiție de timp și bani pentru a-l face corespunzător cu atingerea obiectivelor propuse.
Primul lucru pe care ar trebui să-l faci este să confirmi că ideea ta este una bună, în sensul că poate fi transformată într-o afacere. Acest lucru se obține prin procesul vânzării. Dacă poți vinde produsul și/sau serviciul care stă în spatele ideii tale de afaceri, abia atunci poți spune că ai primit confirmarea de care ai nevoie.
Sfatul meu este să nici nu te gândești la un website, ci să te axezi doar pe vânzare.

Validare înainte de creare website Un website te ajută să multiplici procesul de vânzare, nu să verifici ideea în sine.
Poți, în acest sens, să utilizezi serviciile website-urilor mari, deja existente, adică website-urile de anunțuri gratuite sau asemănătoare.
Beneficiul acestei direcții constă în traficul mare pe care aceste website-uri le au, trafic care te va ajuta să multiplici procesul de vânzare.
Efectuând primele vânzări, începi ușor să poți identifica multe din elementele detaliate în capitolul doi al acestei cărți. Încep să reiasă adjectivele și parametrii necesari construirii unei prezențe online de top pentru afacerea ta.
Sigur, ai putea să începi direct prin construirea unui website, pe unul din framework-urile gratuite existente, un website absolut gratis. Cu siguranță poți face asta, investiția inițială fiind doar costul cu achiziționarea domeniului și a pachetului de găzduire aferent. Această abordare satisface doar nevoia de existență, care poate fi exact ceea ce-ți dorești. Cu alte cuvinte, obții un website, nu o transpunere online a afacerii tale.
Poți elimina chiar și aceste costuri, apelând la soluții complet gratuite, atât pentru găzduire, cât și pentru website în sine. Există o sumedenie de firme care pun la dispoziția ta un website complet funcțional, care este găzduit la ei, fără costuri suplimentare din partea ta.
Sistemul funcționează astfel: ai la dispoziție un subdomeniu, unde este instalat un website pe care poți să-l populezi cu informații, în limitele impuse de platformă și de pachet în sine. Poate nu poți depăși un anumit număr de pagini, sau îți este livrat doar un set minim de teme grafice, dar soluții există.
Problema cu această abordare este una de fond, dar și de scop.
Una din probleme este că traficul va trebui să-l generezi tu.
Website-ul acela are nevoie de toate elementele necesare, în ceea ce privește promovarea și optimizarea, fără ca tu să ai acces la codul sursă, sau să poți implementa funcționalități specifice ție.
Adică trebuie să faci aceeași muncă, dar cu mâinile legate.
Website-ul cu pricina nu-ți aparține, proprietarii stabilesc regulile și parametrii de funcționare a platformei. În numeroase cazuri, există și posibilitatea ca proprietarii să pună reclamele lor pe paginile "website-ului tău", fără ca tu să ai ceva de spus.
Nu uita că, pentru a obține rezultatele dorite, un website nu trebuie doar să existe pur și simplu.

Iată de ce recomand să nu clădești nimic, până nu verifici ideea de afacere printr-o vânzare sau vânzări succesive.
Ai putea spune: "păi de ce să nu beneficiez de toate avantajele prezenței online încă de la început?" Pentru că nu știi ce înseamnă asta pentru tine.
Mai indicat este să vinzi pe site-uri deja consacrate, să strângi un buget și abia apoi să te gândești la o prezență online de top. Nu-ți crea însă așteptări prea mari și speranțe deșarte.
Se întâmplă destul de frecvent: proprietarul clădește un website, pornind doar de la motivația existenței în sine, evident website-ul nu produce rezultatele dorite, fie din lipsa de implicare în direcția corectă, fie din lipsa capacității website-ului în sine să producă rezultate, deoarece nu a fost structurat, clădit și administrat corespunzător, dar proprietarul concluzionează că website-urile nu sunt bune, pornind doar de la rezultatele lui. Cu siguranță, vina nu-i aparține, vina este întotdeauna plasată într-o altă direcție. Apoi abandonează website-ul, ferm convins fiind că această direcție este complet greșită.

Un website nepotrivit generează rezultate nepotrivite, dar și mai important, convingeri nepotrivite!

Generând vânzări, vei putea ușor să creezi un buget pentru prezența online de care ai nevoie, chiar în timp ce identifici ce înseamnă asta pentru tine.
Clădești astfel cunoștințe și entuziasm care vor fi canalizate în direcția corectă.
Pentru început, dacă ții neapărat să acționezi, poți avea un landing page, o singură pagină în care incluzi detaliile de contact și lista competențelor. Este mult mai indicat, decât un website care nu și-a găsit direcția.
Având direcția corectă din identificarea a ce vrei și cum trebuie să obții, plus ce înseamnă pentru tine o prezență online de top, poți acționa către atingerea obiectivelor?

Validare înainte de creare website Majoritatea însă, se uită în stânga și-n dreapta și concluzionează: îmi trebuie un website deoarece și concurența mea are unul, deci de aceea ălora le merge mai bine decât mie. Să nu uităm că, principala grijă a multora este concurența și nu identificarea modalității prin care să se poată diferenția de aceștia. Și se apucă să facă un website: cât mai ieftin și cu de toate. Ca șaorma de la colț!
Vreau să aibă asta ca la site-ul X, asta ca la site-ul Y și să aibă Z, că așa îmi place mie.
Unde evident, X și Y sunt concurenții direcți. Z este acel ceva considerat valoros de propria persoană, sau indicat de familie și prieteni fără experiență în mediul afacerilor, de parcă ei ar fi clienții țintă.
Trece timpul și, surpriză: "nu merge!" Nu contează că textele din pagini sunt inspirate sau chiar copiate de la alții, că trebuie să te uiți atent în pagină ca să vezi care-i subiectul, sau că textul pare aruncat în pagină de la etajul șapte fără nici o formatare, iar completul website pare o ciorbă cu de toate. Din nou, ca șaorma de la colț!
Contează doar concluzia, convingerea finală: nu merge asta cu website-urile!
Și când aude că un website profesional pentru domeniul lui de activitate poate costa și peste două mii de euro, cum crezi că reacționează? Acționează conform convingerilor deja dobândite.
Pentru acești proprietari de afaceri, clar website-ul este o cheltuială.

În momentul în care validezi afacerea, planifici atent obiectivele și identifici atuurile reale pe care le deții, îți însușești inevitabil proprietatea termenilor și cerințelor. Mai rămâne doar să te asiguri că investiția livrează concret acele obiective și că website-ul, rezultat în urma investiției, este construit în direcția acestor abilități.
Știi că website-ul este o investiție și nu o cheltuială, deoarece clădești prezența online de la fundație, nu începând cu acoperișul.

Următorul tutorial: Tehnologii utilizate în crearea website-urilor

Smart Web Impact:

unicitate, simplitate, rezultate!

Validare înainte de creare website

Cere Info


Te-ar putea interesa: