Cele mai cunoscute browsere de acum sunt: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Apple Safari.
Dar majoritatea utilizatorilor folosesc Internet Explorer (IE), tocmai pentru că vine deja instalat cu sistemul de operare Windows. Și pentru că mulți nu știu cum să instaleze și/sau actualizeze un browser, rămân cu același program luni de zile, poate ani, până în acel moment când, inevitabil, trebuie reinstalat sistemul de operare.
A avea un browser actualizat și modern este datoria dumneavoastră. Mai ales, dacă obișnuiți să faceți cumpărături online. Browserele vechi nu mai beneficiază de actualizări de securitate din partea producătorului, reprezentând astfel un pericol pentru datele sensibile: identitatea dumneavoastră reală pe internet, parole utilizate pe website-uri sau conturi de e-mail Yahoo sau Gmail, pe care majoritatea dintre dumneavoastră le accesați direct prin browser.
Este browserul dumneavoastră actual?
Browserele moderne se actualizează singure, automat și fără intervenția dumneavoastră.
Ca și proprietar de website, este foarte important ca funcționarea corectă a website-ului dumneavoastră să nu depindă de utilizarea unui browser anume, la o rezoluție anume.
Adică, așa cum încă mai întâlnim pe unele website-uri: "Acest site este optimizat pentru Mozilla Firefox la o rezoluție de 1280 x 1024px".
E ca și cum ați avea un magazin "la stradă" și ai pune un mare afiș la intrare: "Azi nu servim decât celor îmbrăcați în roșu!"
Dacă website-ul dumneavoastră nu funcționează corect pe Opera sau Internet Explorer să zicem, ce credeți că o să se întâmple cu un vizitator care utilizează acest browser? Nu va putea să vadă pagina corect, va considera că website-ul nu este terminat sau "nu merge" și va accesa următorul website disponibil.
Trebuie să ne asigurăm că paginile website-ului nostru se văd și funcționează bine, indiferent de browserul utilizat devizitator.
În termenii noștri, asta înseamnă că website-ul" are suport cross browser".
De parcă nu era, deja, interesantă situația pentru web developeri, acum fiecare telefon are browser web.
Lăsând gluma la o parte, optimizarea website-urilor pentru dispozitivele mobile este o cerință din ce în ce mai evidentă.
Dispozitivele mobile reprezintă viitorul sau, cel puțin, așa susțin toți.
Dacă până acum ceva timp, se detecta automat dispozitivul, iar vizitatorul era redirecționat către versiunea mobile, de ceva timp însă se vorbește, din ce în ce mai mult, despre Fluid Design.
Adică paginile să se adapteze automat, în funcție de dispozitiv (mobile sau nu), fără însă a face un redirect către o versiune anume.
Practic, aceeași versiune a website-ului este livrată, atât pentru dispozitive mobile, cât și pentru desktopuri.
Problema cu această situație este că limitează designul. Adică nu mai poți fi la fel de creativ, deoarece mobile friendly vine la pachet cu o serie de "pretenții și reguli", care se schimbă destul de frecvent. Azi apare design "retina display ready", mâine apare cine știe ce...
Ce trebuie evitat însă, este abordarea prin care, în loc să avem un website populat cu informații valoroase și ușor de navigat, avem un website pentru care versiunea online diferă complet de cea mobile.
Iar pe versiunea mobile, funcționalitățile mai mult enervează, decât să ajute.