Un browser este un program care se utilizează pentru vizualizarea paginilor web. Cele mai cunoscute browsere de acum sunt: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Apple Safari.

Majoritatea utilizatorilor folosesc Internet Explorer (IE), tocmai pentru că vine deja instalat cu sistemul de operare Windows. Și pentru că mulți nu știu cum să instaleze și/sau actualizeze un browser, rămân cu același program luni de zile, poate ani, până în acel moment când, inevitabil, trebuie reinstalat sistemul de operare.
A avea un browser actualizat și modern este datoria ta. Mai ales, dacă obișnuiești să faci cumpărături online. Browserele vechi nu mai beneficiază de actualizări de securitate din partea producătorului, reprezentând astfel un pericol pentru datele tale sensibile: identitatea ta reală pe internet, parole utilizate pe website-uri sau conturi de e-mail Yahoo sau Gmail, pe care majoritatea dintre voi le accesați direct prin browser.

Este browserul tău actual?
Dacă nu știi răspunsul la această întrebare, cel mai probabil, browserul tău este mai vechi decât ai fi crezut. Fă bine și actualizează-l. Vei observa, cel puțin, că nu ți se mai virusează calculatorul așa de des. Nici nu mai discutăm despre importanța deținerii unui antivirus modern și actualizat la zi.
Ca și proprietar de website, este foarte important ca funcționarea corectă a website-ului tău să nu depindă de utilizarea unui browser anume, la o rezoluție anume.
Adică, așa cum încă mai întâlnesc pe unele website-uri: "Acest site este optimizat pentru Mozilla Firefox la o rezoluție de 1280 x 1024px".
E ca și cum ai avea un magazin "la stradă" și ai pune un mare afiș la intrare: "Azi nu servim decât celor îmbrăcați în roz bonbon!"
Dacă website-ul tău nu funcționează corect pe Opera sau Internet Explorer să zicem, ce crezi că o să se întâmple cu un vizitator care utilizează acest browser? Nu va putea să vadă pagina corect, va considera că website-ul nu este terminat sau "nu merge" și va accesa următorul website disponibil.
Problema cu Internet Explorer este una extrem de delicată, deoarece există foarte mulți utilizatori, care încă mai utilizează versiuni vechi ale acestui browser. De ce se întâmplă asta?
Este o întrebare la care nu am un răspuns. Deși bănuiesc că motivul principal este dat de faptul că în acest mod, viața programatorilor web devine mai interesantă. În realitate însă, se întâmplă probabil din obișnuință, din comoditate... sau din realitatea că, oricum, utilizatorii browserelor vechi nu petrec mult timp în fața calculatorului...

Cert este că se întâmplă.
Și din acest motiv, trebuie să ne asigurăm că paginile website-ului nostru se văd și funcționează bine, indiferent de browserul utilizat de vizitator.

În termenii noștri, asta înseamnă că website-ul are suport cross browser. Activitate care, precum am spus, adaugă o pată de culoare vieții monotone de programator web. Dacă, totuși, nu realizezi curând că browserul nu are nimic personal cu tine, ci, pur și simplu, "doar atâta poate", s-ar putea să ajungi, în timp, să-ți fie dor de firele de păr pe care nu le mai ai. Sau, și mai rău, să ajungi să nu înțelegi unde "a dispărut" un pachet de țigări, în numai două ore!
Vrei să faci un bine, să micșorezi numărul de țigări fumate în lume?
Actualizează-ți browserul, ACUM!
Câteva mii de programatori din lume o să-ți mulțumească, în gând, văzând în grafice cum, utilizarea browserului X pierde procente peste procente. Și când zic browserul X, mă refer doar la unul singur...

De parcă nu era, deja, interesantă situația pentru web developeri, acum fiecare telefon are browser web.
Lăsând gluma la o parte, optimizarea website-urilor pentru dispozitivele mobile este o cerință din ce în ce mai evidentă.
Dispozitivele mobile reprezintă viitorul sau, cel puțin, așa susțin toți.

Sunt de părere că, dispozitivele mobile, deși vor avansa mult, constituie doar un pas. Un singur pas către apariția unor tehnologii care vor duce ștafeta mai departe. Mă gândesc acum la proiecții, la ochelari, la ceasuri și la alte dispozitive inteligente.
Dar, până atunci, trebuie să ne asigurăm că website-ul nostru "se vede bine" pe dispozitivele mobile.

Dacă până acum ceva timp, se detecta automat dispozitivul, iar vizitatorul era redirecționat către versiunea mobile, de ceva timp însă se vorbește, din ce în ce mai mult, despre Fluid Design.
Adică paginile să se adapteze automat, în funcție de dispozitiv (mobile sau nu), fără însă a face un redirect către o versiune anume.
Practic, aceeași versiune a website-ului este livrată, atât pentru dispozitive mobile, cât și pentru desktopuri.
Problema cu această situație este că limitează designul. Adică nu mai poți fi la fel de creativ, deoarece mobile friendly vine la pachet cu o serie de "pretenții și reguli", care se schimbă destul de frecvent. Azi apare design "retina display ready", mâine apare cine știe ce...
Ce trebuie evitat însă, este abordarea prin care, în loc să avem un website populat cu informații valoroase și ușor de navigat, avem un website pentru care versiunea online diferă complet de cea mobile.
Iar pe versiunea mobile, funcționalitățile mai mult enervează, decât să ajute. Vezi website-urile de știri din ro. Ar fi în stare să-ți lipească reclamele direct pe retina ochiului, dacă acest lucru ar fi posibil.
Nu uita că principalul scop al website-ului este chiar informația.

Mi se pare extrem de bună ideea de fluid design, unde layoutul paginii nu arată diferit, în funcție de dispozitivul utilizat (mobile/ desktop).
Consider că este foarte importantă consistența și păstrarea brandului în toate paginile.
De asemenea, consider că îți face rău ca website-ul (tău) să arate într-un fel pe mobile și într-un alt fel pe desktop.
Cred că ideea de fluid design va prinde foarte bine, dar mă feresc să dau garanții (nu poți ști niciodată ce urmează).

Nu m-ar mira ca, în câțiva ani, să avem posibilitatea de a afișa pagini web, direct pe perete, pe o coală de hârtie, pe birou sau ... cine știe...

Smart Web Impact:

unicitate, simplitate, rezultate!

Optimizarea website-ului pentru toate dispozitivele

Cere Info


Te-ar putea interesa: