[GHID] Înainte de a crea un site web

[GHID] Înainte de a crea un site web

Fie că vă doriți îmbunătățirea website-ului existent sau doriți crearea unui website, prima întrebare la care trebuie să găsiți răspuns este:
"Ce doresc ca website-ul să facă pentru afacerea mea?"
Adesea oamenii au păreri și teorii puternice despre ce poate și ce nu poate să facă website-ul dorit sau website-ul pe care-l dețin deja. Rareori există cazul ca un website să nu poată face ceea ce proprietarul își dorește.

Ce nu va putea face niciodată un website este să ghicească, în avans, ceea ce vă doriți. Sigur, există unele lucruri evidente pe care un site web le poate și ar trebui să le facă pentru o afacere, dar trebuie să fiți cât mai specific în acest caz. Plănuirea va ajuta să identificați structura website-ului, dar și conținutul cel mai relevant pentru atingerea obiectivelor propuse.
Mai mult decât atât, odată stabilit ceea ce doriți, veți ști ce să cereți de la cei care vor construi website-ul. Scopul nu este să le știți pe toate, ci să identificați principalele obiective ale proiectului dumneavoastră.

Ce doriți să obțineți prin intermediul website-ului?
Majoritatea website-urilor au, în general, următoarele obiective:
 • Expunerea mesajului comercial.
 • Creșterea autorității brandului corporate sau personal.
 • Educarea potențialului client.
 • Obținerea traficului numeros și de calitate.
 • Convingerea vizitatorilor să acționeze în direcția obiectivului scontat.
 • Obținerea de clienți noi.
 • Fidelizarea clienților existenți.
 • Mai multe vânzări.

Strategia eficientă

Toate cele de mai sus duc la identificarea unei strategii eficiente.
Aveți nevoie de un sens clar al direcției, al strategiei necesare, mai mult decât este nevoie de o listă de dorințe neclare. Problema este că nu puteți identifica acele strategii fără a avea acea listă.
Website-urile bune au o strategie globală pentru tot site-ul, plus un obiectiv bine stabilit pentru fiecare pagină.
În stabilirea scopului pentru website-ul dumneavoastră este nevoie să fiți cât mai specific și detaliat.

Ce vreau să obțin cu această pagină?
Ce mesaj doresc să transmit prin intermediul conținutului?
Ce emoție doresc să transmit vizitatorului?
Ce trebuie să facă vizitatorul în această pagină pentru ca obiectivul acesteia să fie atins?
Iată doar câteva întrebări la care trebuie să aveți răspuns înainte de a se scrie prima linie de cod.

Website-ul dumneavoastră nu va atinge obiectivele propuse fără o strategie clară și capabilă să conducă vizitatorul în direcția acestora.
Succesul nu se obține din pură întâmplare, sau prin simpla existență a website-ului.
Strategia îngustează accentul și scopul unui proiect pentru a-l face cât mai eficient posibil. Strategia ajută la identificarea direcției de aplicare a obiectivelor, a metodelor cele mai eficiente, conduce procesul de creare a conținutului pentru website-ul dumneavoastră și, nu în ultimul rând, livrează o direcție bine definită persoanelor care se vor ocupa cu procesul de creație.
Astfel, focusul creativ va fi orientat către implementarea funcționalităților compatibile cu strategia din spatele obiectivelor propuse, către transmiterea vizuală a mesajului corect și nu către simpla adăugare a unor poze frumoase alăturate unui text plictisitor pentru vizitator.

Strategia va defini și ilustra metoda prin intermediul căreia să pute'i atinge obiectivul stabilit mai sus. Scopul strategiei este să contureze cine, ce și de ce pentru website-ul dumneavoastră.
Iată o metodă simplă de identificare a stategiei:



Obiectiv: ...
Am nevoie de o strategie pentru a convinge ... [publicul țintă] să ... [acțiunea dorită] în loc să ... [acțiunea nedorită] pentru că ... [ce vă separă de concurență]

Exemplu:
Obiectiv: să generez mai multe vânzări pentru produsul/serviciul X.
Am nevoie de o strategie pentru a convinge clientul să cumpere produsul/serviciul X de pe site-ul meu în loc să cumpere de site-ul Y, Z deoarece site-urile Y, Z nu oferă clienților ... oferite de mine.

Întrebare: ce anume trebuie să știți deja, având în vedere formula de mai sus?
Utilizând la rece formula de mai sus, aveți deja cel puțin trei necunoscute:
1. Clientul, și anume cine este acesta?
2. Concurența dumneavoastră: cine este website-ul X, Y, Z și, de ce?
3. Ce vă separă de concurență, adică răspunsul la întrebarea "De ce clientul trebuie să acționeze în favoarea mea?"

Următorul pas constă în stabilirea de acțiuni bine definite care vor duce la atingerea obiectivului.
Înțelegerea punctelor critice de acțiune, din fiecare pagină a website-ului, va contribui la atingerea obiectivelor setate pentru aceasta.


Motivul pentru care vizitatorul se află pe pagină este că fiecare website poate avea zeci de puncte de interes pentru el. Unii vizitatori se pot uita la preț, alții doresc să știe cât de rapid se va face livrarea produsului sau serviciului achiziționat, alții sunt deja pregătiți să cumpere și vor să facă asta extrem de rapid deoarece sunt grăbiți.
Vizitatorii pot dori să compare specificațiile produsului/serviciului pentru a vedea dacă acestea le răspund nevoilor.
Scopul dumneavoastră este să oferiți puncte de acțiune pentru toate aceste tipuri de vizitatori.

Succesul atingerii obiectivului nu poate fi obținut fără rezolvarea preocupărilor, gândurilor și obiecțiilor care pot apărea în mintea vizitatorului, atunci când acesta întâmpină puncte specifice de acțiune.

Încheiem această primă parte aici. Vă invităm să folosiți formularul pentru a ne contacta dacă aveți întrebări.

Cere detalii Înainte de a crea un site web

Cereți detalii despre Înainte de a crea un site web

Completarea şi trimiterea formularului de mai jos nu te implică financiar şi/sau contractual, scopul fiind stabilirea contactului.
Datele sunt expediate la adresa de e-mail office@, nefiind stocate în baza de date.
toate câmpurile sunt obligatorii

Smart Web Impact

Ghidul Website-ului Productiv!

Ghidul Websiteului Productiv

Ghidul Website-ului Productiv

Pentru antreprenorul mai puţin familiarizat cu prezenţa online! Întoarecere la lista completă!

vezi toate
Cine este clientul tău?

2. Cine este clientul tău?

Este o întrebare fundamentală. Cum poți ajunge la clientul tău dacă nu l-ai definit și nu-l cunoști?

citește