Ghidul website-ului productiv





Te-ai întrebat vreodată serios, cine este clientul tău?
Este o întrebare fundamentală. Cum poți ajunge la clientul tău dacă nu l-ai definit și nu-l cunoști?
Majoritatea website-urilor, în această privință cel puțin, practică o abordare generală: "Lasă să vină o comandă, o cerere și vedem noi dacă este sau nu clientul potrivit. Și dacă nu este, îl facem noi să fie!"

Cine este clientul tău? Dar, până să ajungem la această întrebare, este prioritar să pornim cu începutul.
Înainte de a te întreba cine este clientul ideal pentru afacerea ta, trebuie să stabilești care este afacerea ta!
Care este produsul sau serviciul pentru care îți dorești clienți?

Nu contează că sunt mai multe, cât contează care sunt acestea. Care este misiunea de bază a respectivelor produse și/sau servicii? Care le sunt beneficiile, ce probleme reies din lipsa de utilizare a acestora?
Răspunsurile la întrebările de mai sus, plus alte întrebări complementare care se adresează strict produselor și/sau serviciilor domeniului tău de activitate, conduc inevitabil la întrebările:
Cui mă adresez? Cine este clientul meu ideal?

Cunoașterea profilului detaliat al clientului tău va livra de la sine unde îl poți găsi. Dar, cel mai important, îți permite să identifici o serie de nevoi și doleanțe care se află sus în lista de priorități ale țintei tale de clienți. Aceste doleanțe vor fi anexate pentru completarea răspunsurilor despre produsul/serviciul tău. Iată cât de ușor se formează conținutul website-ului.
Rămâne doar să adresezi acele doleanțe, pornind de la beneficiile oferite chiar de produsul sau serviciul tău. Sau adresezi problemele uzuale ale potențialului client care nu utilizează produsul sau serviciul X, dar întâmpină respectivele probleme pentru care, inevitabil, caută soluții utilizând internetul și nu numai.

Dacă nu cunoști cine este clientul ideal pentru website-ul tău, ce gândește acesta, ce simte, ce îi provoacă teamă, care îi sunt visele sau ce-și dorește cu adevărat, îți garantez că vei pierde sute de clienți care chiar că au nevoie și își doresc strict ceea ce ai tu de oferit.

Retrage-te într-un spațiu intim de lucru, unde nu vei fi deranjat sau întrerupt de distracții externe, relaxează-te și, având în minte afacerea ta, notează într-o agendă orice întrebare despre clientul tău ideal.
Răspunsurile trebuie să fie cât mai detaliate posibil. Poți începe cu următoarele:

  • Cine este clientul meu ideal?
  • Este femeie, bărbat, care predomină?
  • În ce categorie de vârstă se încadrează?
  • Obținerea traficului numeros și de calitate.
  • Unde lucrează, care îi este ocupația?
  • Este căsătorit, divorțat, într-o relație sau este singur?
  • Ce educație are?
  • Ce venituri are?
  • Ce își dorește?
  • Ce temeri are, dar frustrări?
  • Ce vrea să evite cu orice preț?
  • Cu ce se confruntă zilnic?
  • La ce visează?
  • Ce cuvinte cheie ar folosi pentru a căuta pe Google produsul/serviciul tău?
  • Ce website-uri accesează frecvent și de ce crezi tu că se întâmplă asta?

și lista poate continua.
Fii creativ!
La sfârșitul acestui exercițiu nu vei avea un profil pentru fiecare client. Nu acesta este scopul. Ideea este să identifici o anumită grupare, sau grupări de clienți care se pretează cât mai exact țintei tale.

Cine este clientul tău? Spre exemplu: bărbat căsătorit având vârsta între 25 și 40 de ani, orientat spre carieră și care are venituri peste X euro lunar.
Este un exemplu sugestiv și incomplet, dar dacă te-aș întreba acum unde poți întâlni acest tip de potențial client într-un număr cât mai mare, ai putea să-mi răspunzi? Cel mai probabil, da.
De aceea este important să începi cu întrebările corecte.

Nu poți avea răspuns la întrebarea "Unde găsesc clienți potențiali pentru website-ul meu?" înainte de a defini și afla cine este clientul tău ideal, în cel mai detaliat mod posibil.
Cu cât mai generale sunt răspunsurile tale, cu atât mai dificil îți va fi să identifici particularitățile cu adevărat importante. Să nu uităm că localizarea clientului este doar unul dintre aspectele care te interesează.
Acum te afli în poziția care-ți permite să dezvolți o strategie orientată pe nevoile clientului și care va cumula și se va potrivi așteptărilor majorității clienților tăi. Dacă focusul tău este către client și elementele identificate despre acesta, restul website-ului, la nivel de structură și conținut, devine extrem de ușor de organizat și identificat.
Fiecare pagină devine ușor de proiectat deoarece va avea un obiectiv bine definit.

Următorul tutorial: Care este concurența ta?

Smart Web Impact:

unicitate, simplitate, rezultate!

Cine este clientul tău?

Cere Info


Te-ar putea interesa: