Ghidul website-ului productiv





Optimizare SEO în 2022 Indiferent de mărime, website-ul tău are nevoie de SEO. Singura situație, în care SEO nu este prioritar pentru tine, se întâlnește doar dacă brandul tău are o notorietate asemănătoare giganților de renume.

În momentul în care există orașe întregi care nu au auzit de website-ul tău, clar ai nevoie de SEO. De aceea, website-ul tău trebuie să respecte o serie de reguli specifice.

Cum motoarele de căutare funcționează în baza unui algoritm care este actualizat continuu, este important să fii "la zi" cu această disciplină sau, să lucrezi cu profesioniști în acest domeniu.
SEO nu mai înseamnă demult optimizare metatag-uri și cuvinte cheie, sau înscriere în cât mai multe directoare web. SEO a devenit extrem de interesant și va rămâne interesant, dar nu imposibil.

Primul lucru pe care trebuie să-l respecți este regula main keyword-ului, adică fiecare subiect, pe pagina lui. Nu lista elemente într-o pagină, fără ca acestea să poată fi accesate și separat.

Deoarece te interesează să obții poziții fruntașe în cadrul rezultatelor organice, este bine să respecți regulile SEO (nu știi cine te poate raporta).
SEO se împarte în două categorii:
1. Onpage SEO, prin intermediul său te asiguri că fiecare pagină din website comunică eficient și concret main keyword-ul.
2. Offpage SEO , prin intermediul căruia poți atrage referințe importante, poți obține referințe de la website-uri de renume către paginile tale. Aceasta va comunica robotului că ești o resursă de încredere și că meriți poziționări superioare.

Nu uita însă că regele absolut rămâne conținutul paginilor tale, conținut care trebuie să fie unic, consistent și suficient de bine optimizat.
De aceea, programatorii nu fac altceva decât să recomande paginile respective către robot, decizia finală aparținând robotului.
Algoritmul decide poziția și rezultatele obținute, pe baza a ceea ce identifică în acele "zone fierbinți" din pagină, dar și a referințelor obținute de respectiva pagină. De aceea, un programator/firmă web, nu va putea niciodată să-ți livreze rezultate, peste un anumit nivel, fără implicarea ta.

Peste un anumit nivel (a se citi, nivel și calitate a concurenței "de care te bucuri"), este nevoie de tine, de implicarea ta.
Fii original, nu copia de la alții, adaugă frecvent conținut nou.
Optimizează bine codul sursă, pentru fiecare main keyword.
Rezultatele nu vor întârzia să apară.

SEO durează.
Dacă nu ai răbdare, singura alternativă este reclama plătită. Chiar dacă alegi această opțiune, nu renunța la SEO pentru că, în timp, anumite expresii cheie vor obține listare pe prima pagină, iar asta înseamnă buget mai mic, alocat pentru reclama plătită.
Plus că vizitatorii încep să fie reticenți față de reclamele plătite.
Dacă ai deja un website și îți dorești rezultate mai bune, începe cu un Audit SEO.

Nimeni n-o să-ți poată estima un preț, fără să știe ce are de făcut, fără să știe cum este făcut website-ul tău, care îi sunt punctele slabe și cele forte.
Audit-ul face exact asta: permite identificarea punctelor forte și, mai ales, a părților slabe.
Nu te aștepta ca website-ul să-ți fie lăudat în urma unui audit SEO și bucură-te dacă rezultatele acelui audit îți desființează, efectiv, website-ul.

Ce îți dorești?
Rezultate, sau doar să te simți bine că ai un website bun (conform părerilor unor prieteni "care se pricep", deoarece au mai asamblat câte-un calculator).

Cea mai ieftină marfă în România este părerea.
Lasă orgoliul și lucrează cu cei care pot dovedi că website-ul tău este lipsit de optimizarea corespunzătoare. Și vor dovedi, cu ajutorul analizatoarelor, prin care poți vedea situația, cât de cât reală, a fiecărei pagini.

Lucrează numai cu profesioniști și nu face SEO cu oricine spune că se pricepe, deoarece nu știi ce metode utilizează pentru a te impresiona cu rezultate rapide, iar apoi te trezești cu o mare penalizare pe domeniu.
Rezultate rapide = posibilă problemă pe termen lung. Mă refer la acele expresii cheie pentru care există o concurență extrem de prezentă.

Când creezi un website nou, nu lăsa SEO pe mai târziu.
Să faci website-ul acum și SEO mai târziu este un nonsens, deoarece SEO stabilește majoritatea parametrilor tehnici care definesc o pagină web, fără să mai vorbim și de conținutul acesteia.

Poți face website-ul acum, iar când te vei decide să faci și SEO, s-ar putea ca fiecare dezvoltator pe care-l vei contacta să-ți recomande refacerea completă, din cauza lipsei de compatibilități a website-ului cu cerințele SEO.
Asta nu înseamnă că, din trei în trei luni, va trebui să-ți refaci website-ul (mulți dezvoltatori te vor sfătui așa, pentru a mai prinde un proiect).

Nu uita că, încă mai există website-uri care nu au friendly-url implementat. Alte website-uri, încă mai au deficiențe grave, în ceea ce privește onpage SEO, deși au fost construite recent.
Pe multe website-uri"cu pretenții", poți vedea conținutul fără eforturi doar dacă accesezi pagina pe iPhone, nu și pe un telefon mai modest...
Pe de altă parte, chiar dacă website-ul este făcut într-o platformă gratuită, doar uitându-ne la codul sursă din browser, nu pot ști dacă sintaxa platformei a fost respectată, nu pot ști cum arată codul sursă dinamic (PHP) al paginii, codul care contează.
Aceeași problemă există și la website-uri custom, pentru care se doresc îmbunătățiri pe partea de optimizare.
Fără a vedea "cum stă treaba", nimeni nu-ți poate spune ceva concret deoarece, să fim serioși, nu ai cum.
Numai prin studierea codului PHP ne putem face o părere despre structura organizațională a website-ului. Nu uita că, în cadrul sursei vizualizate prin intermediul browserului, putem vedea codul HTML care este exportat de către limbajul PHP în acel moment dat.

Foarte important de înțeles, pe final:
- Modificările SEO onpage nu se fac în fiecare zi.
- Este nevoie de timp ca un set de modificări să se propage, să poată fi identificate de robot, prin urmare, este necesar să tratăm situația precum tâmplarii: măsurăm de trei ori și tăiem o singură dată.

Nu uita:
1. Conținut unic și consistent (minimum 500 de cuvinte), adăugat periodic.
2. Conținut actualizat frecvent.
3. Pagini atent optimizate, care comunică eficient main keyword-ul (subiectul paginii). Este axat pe expresii cheie, nu pe single keyword.
4. Activitate continuă.
5. Analiză continuă, în vederea identificării cerințelor referitoare la conținut, sau cerințelor din partea vizitatorilor.

Acestea sunt ingredientele care vor livra rezultate, indiferent de anul în care vei citi aceste rânduri. Niciodată roboții de căutare nu vor diminua influența conținutului paginii, ca indicator al calității acesteia.

Smart Web Impact:

unicitate, simplitate, rezultate!

Optimizare SEO în 2022

Cere Info


Te-ar putea interesa: