Secțiunea de Administrare website
Numită frecvent Back-End sau Panou de Administrare, Secțiunea de Administrare reprezintă,
practic, un al doilea website prin intermediul căruia proprietarul
să poată controla diverse aspecte și parametri din zona publică a
website-ului.
Prin crearea unui website dinamic, plătești unul și primești două.
Existența unui astfel de panou de administrare este o cerință
obligatorie având în vedere că, în mod sigur, nu dorești să depinzi
de dezvoltator ori de câte ori dorești să adaugi conținut nou sau să-l
editezi pe cel existent.
Scopul secțiunii de administrare este să faciliteze operarea
de modificări asupra conținutului website-ului, fără a fi necesare
cunoștințe de programare. Astfel, administratorul desemnat poate
opera diverse modificări stabilite anterior cu dezvoltatorul (în cazul
website-urilor create personalizat), sau modificări generale (în cazul
unui website construit pe un framework gratuit).
Panoul de administrare se instalează, fie într-un folder specific, fie
pe un subdomeniu, ideea fiind ca această zonă să fie cunoscută doar
de către proprietarul website-ului.
Utilizând secțiunea de administrare, persoana desemnată poate
adăuga conținut (știri, servicii, categorii, produse etc.) în baza unei
structuri stabilite. Mai mult decât atât, administratorul sau operatorul
asignat poate modifica ulterior informațiile deja adăugate, poate
stabili o ordine de afișare a diverselor elemente din site, poate șterge
sau muta elemente.
Proprietarul website-ului poate cere ca însăși structura întregului
website să fie controlabilă.
Gradul de complexitate a funcționalităților puse la dispoziție sunt
stabilite împreună cu proprietarul website-ului ce urmează a fi creat.
Este însă foarte important ca secțiunea de administrare să fie ușor de
exploatat și să aibă o interfață prietenoasă.
Se va pune, astfel, mare accent pe automatizare, pentru micșorarea
timpului necesar operării de modificări. Automatizarea face posibilă
eliminarea factorului uman din ecuație, ceea ce duce la eliminarea
erorilor umane, dar și a timpului câștigat de operator prin acest proces.
Orice lucru care se poate efectua automat, evident face ca tu să ai timp
să te ocupi cu altceva.
Pentru anumite tipuri de website-uri, poate fi nevoie de "multi
level acces", adică restricționarea utilizatorilor doar la anumite
funcționalități sau zone ale panoului de administrare, fie nominal
pentru fiecare utilizator, fie prin crearea unor grupuri specifice de
utilizatori, care au acces doar la anumite acțiuni.
Aceasta se poate realiza prin intermediul a două abordări:
- Crearea unor grupuri de acces, apoi stabilirea nivelului de acces pentru utilizatorii fiecărui grup definit. Administratorul suprem poate crea astfel, grupuri ai căror utilizatori pot avea acces doar la o anumită secțiune, sau subsecțiune. Este extrem de util, într-un website care are un număr foarte mare de administratori. Îmi vine în minte acum un website de știri, unde pot exista mai mulți editori, plasați în grupuri special create. Soluția este mai simplă așa, deoarece întâi se creează grupul, apoi se stabilesc regulile de acces pentru respectivul grup (să zicem, grupul junior editor, grup care poate adăuga și edita articole, dar nu le poate șterge). În fiecare grup creat, administratorul suprem poate atribui un număr nelimitat de utilizatori care se vor supune regulilor de grup.
- Stabilirea nivelului de acces nominal pentru fiecare utilizator. În acest caz, adminul suprem stabilește ce are voie să acceseze fiecare utilizator care operează în secțiunea de administrare. Abordarea este perfectă pentru acele website-uri care au un număr mic de utilizatori cu drepturi de admin. Pentru website-urile construite custom, se pot face cele mai năstrușnice funcționalități în ceea ce privește politica de acces al utilizatorilor multipli, la același sistem de administrare. Astfel, se poate da acces doar la vizualizarea informațiilor și nu la editarea acestora, se poate da acces doar la adăugare, doar la funcționalități de raportare, sau utilizatorul X are acces la editare, dar nu poate șterge nici o imagine a elementului editat. Există multe posibilități care vin din libertatea implementării personalizate a secțiunii de administrare și, implicit, al întregului website.
Secțiunea de administrare poate cuprinde și funcționalități de
raportare, fie a activității vizitatorilor pe paginile website-ului, fie
acele rapoarte necesare identificării productivității website-ului.
Dacă la începuturile internetului, dezvoltarea unui website se făcea
fără a avea o secțiune de administrare, acum aceasta este obligatorie
deoarece conferă proprietarului de website acea independență necesară.
Utilizând funcționalitățile de administrare, ca proprietar, poți
efectua modificări în website la orice oră dorești și de oriunde dorești,
fără a mai fi nevoie să depinzi de dezvoltatorul website-ului tău.
Atenție!
Secțiunea de Administrare este un al doilea website creeat de la zero cu scopul administrării website-ului de bază și nu există o soluție generală. Funcție de cerințele proprietarului se vor creea funcțiile și operațiile necesare.
Este de neconceput să fii nevoit să apelezi la dezvoltator pentru a
efectua modificări asupra conținutului textual al paginii, sau pentru a
înlocui o imagine.
Următorul tutorial: 5 abordări pentru realizare website.
unicitate, simplitate, rezultate!
Te-ar putea interesa:
- Optimizare SEO în 2023
- [GHID] Optimizarea website pentru toate dispozitivele
- [GHID] Prețul optimizării SEO: Cât costă?
- [GHID] Despre Audit SEO
- [GHID] Optimizarea SEO - partea 2
- [GHID] Optimizarea pentru Motoarele de Căutare (SEO)
- [GHID] Întrebări eliminatorii către creatorul website-ului
- [GHID] Creare website: 5 abordări
- [GHID] Creare website: Secțiunea de Administrare website
- [GHID] Creare website: cele mai întâlnite secțiuni
- [GHID] Tehnologii utilizate în crearea website-urilor
- [GHID] Validare înainte de creare website
- [GHID] Ce este un website custom?
- [GHID] Ce este un "website la cheie"?
- [GHID] "Website la cheie" - motivele apariției
- [GHID] Conținut website, partea 2
- [GHID] Conținutul website-ului tău, partea 1
- [GHID] De ce clientul ar acționa favorabil?
- [GHID] Care este concurența ta?
- [GHID] Cine este clientul tău?
- [GHID] Înainte de a crea un site web
- SPAM sau mesaje comerciale nesolicitate
- Crearea unui website pas cu pas
- Ce găzduire (hosting) să aleg?
- Închiriere magazin online - avantaje şi dezavantaje
- Social Media care livrează rezultate
- Optimizare SEO onpage importanţă şi beneficii
- Creare Magazin Online în 2023
- Ce este Responsive Design?
- SEO versus AdWords
- Afacere pe online versus afacere convenţională
- Avantaje Site Web Personalizat
- Importanţa unui magazin online profesional
- Preţ Optimizare SEO
- Vreau magazin online, ce să aleg?
- Alegerea domeniului
- Platforme open source: avantaje şi dezavantaje