Social Media care livrează rezultate
Această nouă formă de mass-media permite transferul de text, poze, audio, video din ce în ce mai fluid în rândul utilizatorilor de internet. Social media are relevanță și un potențial enorm pentru afacerea ta online.
Platforme precum Twitter, Facebook, Linkedin au creat comunități online, unde utilizatorii pot împărți informații personale cu alți membri. Rezultatul este o cantitate enormă de informații care pot fi ușor accesate, căutate, promovate dar și contestate.
Era anunțurilor în ziare sau Pagini Aurii a apus de mult. Acum avem platforme Social Media, adevărate rețele sociale.
Platformele sociale au ca scop popularizarea activității, ideilor și reușitelor tale.
Clienții tăi sunt pe social media în timp ce tu îi aștepți în magazin cu promoții și "oferte speciale" știute doar de tine și echipa ta.
Social media este pentru conversații, comunitate, stabilirea de relații cu publicul. Nu este doar un instrument de vânzări și marketing. Și, cu siguranță, nu este locul unde să postezi imagini de la ultima petrecere din club.
Social media este comunicare și oportunitate de a clădi renume, popularitate și cel mai important, o comunitate în jurul brandul tău!
Social media înseamnă prezență și activitate pe cel puțin următoarele platforme:
1. Facebook
2. Youtube
3. LinkedIn
5. Tweeter
deși, cu siguranță există și altele.
Dacă activitatea ta este internațională, nici nu există să nu fii activ cel puțin pe aceste cinci platforme listate mai sus, la care se adaugă Pinterest, StumbleUpon, Instagram, VK, Flickr ...
Motivul pentru care trebuie să fii prezent și activ pe mai multe rețele sociale este pentru că rareori clientul tău ideal este activ pe toate. Majoritatea au cont pe maxim una sau două rețele sociale. Și rar sunt activi pe ambele.
Iată de ce este important să-ți cunoști clienții. Aceștia pot fi activi pe complet alte platforme sociale decât cele în care ai investit, sau investești timp și bani.
Să presupunem că deschizi magazinul într-un mall care este deja vizitat de un număr suficient de persoane, deci costurile legate de promovarea locației se pot rezumă doar la înmânarea unor fluturași la intrarea în respectivul mall și/sau în proximitatea magazinului tău. Dar și asta implică alte costuri în plus.
Social media reprezintă o bază de date interactivă cu potențiali clienți pentru afacerea ta
Este compusă din mijloace online care permit oamenilor să împărtășească, să distribuie tot ceea ce vor să facă cunoscut.
Avantaje ale unei prezenței active pe social media:
- Îți poți creea un cont în maxim două minute, indiferent de platforma în cauză.
- Primești informații conform propriilor criterii
- Există grupuri de persoane organizate în jurul unor subiecte care te interesează. Pe Facebook spre exemplu, găsești o sumedenie de grupuri tematice.
- Cunoști mai multe persoane, păstrezi o legătură permanentă, creezi relații, nu doar contacte.
- Posibilitate de a livra notorietate brandului tău, serviciilor și/sau produselor comercializate de tine
- Interacțiune directă cu potențiali clienți.
- Informarea relevantă îți aduce trafic de calitate către website, adică cititori care chiar stau și citesc conținutul din pagini.
Social media are însă abilitatea de a te educa și pe tine.
Te ține la curent cu toate noutățile din domeniile care te interesează, dar și permite să iți prezinți opinia față de acele noutăți și expuneri. Pentru că poți seta ce anume dorești să primești și de la ce surse. Cu siguranță, pe conturile de social media vei avea parte și de utilizatori cu prea mult timp liber. Dar și pentru asta ai metode de control.
Clienții tăi sunt online, utilizează social media, interacționează între ei, caută informații, recomandări etc.
Cele mai bune comunități sunt cele construite organic, adică în timp.
Aceasta este principala ta activitate pe social media: crearea unei comunități, crearea de valoare, postarea de informații utile, complementare celor existente pe website. Nu vânzare, vânzare și iar vânzare.
Nu vrei like-uri ci prezență și activitate din partea membrilor comunității tale. Like-urile se pot cumpăra. La fel și tweet-urile.
Nu te ajută însă la nimic un număr mare de like-uri care aparțin unor roboți sau conturi de prin țări complet străine domeniului tău de activitate. Dacă tu ai o afacere de prestări servicii în București, cu ce te ajută 500 de like-uri din Asia sau India?
Te interesează angajamentul membrilor comunității tale față de conținutul postat. Adică să obții interacțiuni în urma fiecărui post. Cea mai dorită interacțiune este conversia unui comentariu pe facebook, într-un client nou.
Timpul petrecut pe rețelele sociale este complet pierdut doar dacă nu este utilizat în vederea obținerii rezultatelor dorite.
Utilizează social media pentru a creea comunități în jurul afacerii tale și rezultatele dorite nu se vor lăsa așteptate.
unicitate, simplitate, rezultate!
Te-ar putea interesa:
- Optimizare SEO în 2023
- [GHID] Optimizarea website pentru toate dispozitivele
- [GHID] Prețul optimizării SEO: Cât costă?
- [GHID] Despre Audit SEO
- [GHID] Optimizarea SEO - partea 2
- [GHID] Optimizarea pentru Motoarele de Căutare (SEO)
- [GHID] Întrebări eliminatorii către creatorul website-ului
- [GHID] Creare website: 5 abordări
- [GHID] Creare website: Secțiunea de Administrare website
- [GHID] Creare website: cele mai întâlnite secțiuni
- [GHID] Tehnologii utilizate în crearea website-urilor
- [GHID] Validare înainte de creare website
- [GHID] Ce este un website custom?
- [GHID] Ce este un "website la cheie"?
- [GHID] "Website la cheie" - motivele apariției
- [GHID] Conținut website, partea 2
- [GHID] Conținutul website-ului tău, partea 1
- [GHID] De ce clientul ar acționa favorabil?
- [GHID] Care este concurența ta?
- [GHID] Cine este clientul tău?
- [GHID] Înainte de a crea un site web
- SPAM sau mesaje comerciale nesolicitate
- Crearea unui website pas cu pas
- Ce găzduire (hosting) să aleg?
- Închiriere magazin online - avantaje şi dezavantaje
- Social Media care livrează rezultate
- Optimizare SEO onpage importanţă şi beneficii
- Creare Magazin Online în 2023
- Ce este Responsive Design?
- SEO versus AdWords
- Afacere pe online versus afacere convenţională
- Avantaje Site Web Personalizat
- Importanţa unui magazin online profesional
- Preţ Optimizare SEO
- Vreau magazin online, ce să aleg?
- Alegerea domeniului
- Platforme open source: avantaje şi dezavantaje