Peste tot auzim frecvent "Aş porni o afacere, aş deschide un magazin, dar nu ştiu ce ar merge!"
Prin afacere convenţională definim afacerile care implică ocuparea unui spaţiu fizic fie într-un mall, fie sediu propriu cu scopul comercializării produselor și/sau serviciilor.
Investiţie versus certitudine
Pentru a deschide un magazin trebuie să investiți o sumă destul de considerabilă fără a avea însă nici o garanţie a succesului. Și nu, entuziasmul de început, nu reprezintă o garanţie.
Astfel cel puţin, trebuie:
• să deschideți punct de lucru şi tot ce derivă de aici pentru a fi în legalitate (casa de marcat, contabilitate etc.);
• să închiriați un spaţiu comercial pe o perioadă de minim X luni, poate chiar pentru un an de zile;
• să mobilați şi să echipați acel spaţiu conform brandului şi cerinţelor necesare comercializării produselor/serviciilor aferente;
• să cumpărați în avans produsele, adică stoc. Plus că sunteți limitat de spaţiul disponibil la un anumit număr şi varietate limitată de produse;
• să plătiți cheltuieli lunare fixe (chirie, întreţinere spaţiu comercial, curent electric, telefon etc.).
Nu mai vorbim despre angajaţi şi ce derivă de aici, căci doar nu vei sta dumneavoastră toata ziua la vânzare. La început veți sta căci entuziasmul este mare, dar cu timpul veți constata că aveți lucruri mult mai importante de făcut.
Să presupunem că deschideți magazinul într-un mall care este deja vizitat de un număr suficient de persoane, deci costurile legate de promovarea locaţiei se pot rezumă doar la înmânarea unor fluturaşi la intrarea în respectivul mall şi/sau în proximitatea magazinului. Dar şi asta implică alte costuri în plus.
Costurile lunare sunt fixe şi trebuie achitate indiferent dacă magazinul produce vânzare sau nu. Până în momentul în care vânzările acopera cheltuielile, va trebui să "veniți cu bani de-acasă".
Cu alte cuvinte, trebuie să investiți o sumă foarte mare de bani INAINTE de a afla efectiv că afacerea va funcţiona. Tipul de startup ales nu permite să validați funcţionarea afacerii fără investiții considerabile doar pentru pornirea acesteia. Nu există certitudinea că va funcţiona, ca-şi va atinge obiectivele. Singura certitudine este aceea că trebuie să investiți timp şi bani doar pentru a o face să existe.
În contrast, deschiderea unui startup pe online este cel mai avantajos. Nici nu se compară.
Spre exemplu, pentru deschiderea unui magazin online este nevoie:
• de un domeniu şi găzduirea acestuia.
Dacă decideți să colaborați cu noi, domeniul .ro şi găzduirea le primiți gratuit!
• de magazinul în sine
Dacă alegeți o soluţie de tip magazin online la cheie (există o serie de platforme gratuite), puteți începe afacerea online investind între 200 şi 1000 de euro.
Acum comparați suma asta cu investiţia necesară pentru deschiderea unui magazin convenţional!
Ok, să zicem că nu va funcţiona... Ați pierdut doar timpul şi maxim 1000 de euro, nu timpul şi poate 50.000 de euro!
Dacă însă faceți ce trebuie, nu are cum să nu funcţioneze.
• produsele adăugate în website (conţinutul).
Aici avem un alt mare avantaj: deşi putem avea peste 5000 de produse în website, asta nu înseamnă că le şi avem efectiv în stoc. Toate produsele sunt disponibile la comandă fermă. O comandă se poate livra în maxim 3 zile lucrătoare, timp suficient să achiziționați produsele comandate de la furnizor şi să le livrați ulterior clientului. Cu timpul veți avea şi stoc căci anumite produse vor fi comandate mai frecvent.
Dar asta implică deja succes şi însăşi validarea că afacerea funcţionează. Reprezintă practic duplicarea procesului de vânzare prin eliminarea timpilor morţi.
Investiție sau cheltuială?
Este crearea unui website sau magazin online o investiție sau o cheltuială? Vă propunem o discuție amplă pe acest subiect cu soluții clare.
Crearea unui website tehnologic actual?
Clădit pentru a atrage clienți?
Dezvoltare website ușor de administrat?
Dezvoltare website automatizat?
Avantajele afacerii online
• Aspecte demografice
Un magazin fizic poate face vânzare doar clienţilor care îi trec pragul. Ce şanse există ca magazinul să fie vizitat de clienţi aflaţi într-o altă localitate?
Ca să beneficiați de expunere într-un alt oraş, sau chiar într-o altă zonă a oraşului, va trebui să un alt magazin convenţional acolo, adică s-o luați de la capăt cu investiţia fără a avea certitudinea că va funcţiona.
O prezenţă online a afacerii nu impune această limitare geografică. Vizitatori din toată ţara pot accesa website-ul.
• Reducerea personalului necesar
Deschiderea unui magazin convenţional nu se poate face fără a avea personal calificat.
Este nevoie de vânzători care să cunoască produsele şi să aibă experienţă anterioară în comercializarea respectivelor produse. Este nevoie de casieri, cel mai probabil şi de o persoana care să ţină stocurile existente; că să nu mai vorbim de contabilitatea primară. Chiar credeți că o să le puteți face dumneavoastră pe toate? Dacă da, până când?
La o afacere pe online lucrurile stau altfel:
În primul rând nu există vânzători specializaţi deoarece pagina produsului/serviciului comercializat poate conţine toate detaliile necesare efectuării vânzării.
Apoi, nu este nevoie de casieri deoarece cumpărătorul îşi adaugă singur produsul în cos şi apoi expediază comanda. Clientul poate plăti direct cu cardul, sau la primirea coletului. Casierul nu există.
Mai mult decat atât, website-ul fie el magazin online sau nu, poate fi dotat cu funcţionalităţi care sunt complet automatizate, însemnând că este capabil să actualizeze automat stocurile, să genereze singur proforme, să alerteze proprietarul că s-a efectuat o comandă nouă şi multe altele. Poate chiar să alerteze proprietarul când un anumit produs care este intens comandat, nu se mai aflâ pe stoc. De parcâ nu este deajuns, automatizarea poate fi complet programabilă şi editabilă de către proprietar.
Acest lucru este disponibil doar la magazinele şi website-urile create personalizat, de la zero.
• Programul de lucru
Pe scurt, când s-a închis mall-ul, inevitabil s-a închis și magazinul dumneavoastră și până a doua zi, afacerea se în pauză. Și, că să fie plăcerea maximă, asta se întâmplă pe banii dumneavoastră.
Ca să nu mai vorbim de zile scurte, sărbători şi multe altele de acest tip.
O afacere transpusă pe online nu are problema asta! Website-ul este acolo, fie weekend, fie sărbătoare legală, fie că e ora trei dimineaţa. Este cel mai bun vânzător al dumneavoastră. În realitate, un website construit şi optimizat corect se comportă precum o veritabilă echipă profesionistă de vânzări.
Majoritatea clienţilor dumneavoastră nu au posibilitatea ca în timpul programului de lucru să facă cumpărături, sau să caute online soluţii la problemele lor. Fac asta după program.
Dacă afacerea dumneavoastră nu are un website care să intervină într-un mod eficient în acest caz, pur şi simplu nu aveți voie să vă plângeți că duceți lipsă de clienţi!
Nu contează că aveți numărul de telefon pe site. Nu este suficient pentru că majoritatea nu vor să deranjeze după program. Dar sunt disponibili să solicite informaţii prin intermediul expedierii unui formular, sau prin trimiterea unui e-mail. Numai să aibă posibilitatea asta.
• Gama de produse
Într-un magazin convenţional puteți comercializa un număr strict de produse. O gamă limitată. Un set limitat de culori pentru un produs, poate şi un număr limitat de mărimi.
Este o limitare dată de spaţiu combinat cu logistica aferentă. Din nou, vorbim de afaceri startup, nu brandurile mari de electrocasnice.
Comparați asta cu potenţialul unui magazin online unde produsele există doar virtual fiind disponibile la comandă!
Dumneavoastră decideți numărul total de produse pentru că vei veți adăuga câte produse doriți utilizând CMS-ul (Secţiunea de Administrare) magazinului online.
• Comoditatea
La un magazin convenţional clientul trebuie să vină fizic. Asta presupune în primul rând să aibă timp pentru asta. Dar, până ajunge la dumneavoastră, trebuie să parcurgă traficul, apoi să-şi parcheze mașina, poate să-şi lase copilul în spaţiul de joacă etc. Mai adaugați la cele de mai sus şi eventualele capricii ale vremii: e prea cald, sau e prea frig pentru traficul din oraş, plouă, e polei sau viscoleşte. Toate acestea sunt impedimente, piedici care există în mintea clientului dumneavoastră, dar care au capacitatea de a-l împiedica să ajungă la magazinul dumneavoastră.
Cand aveți o afacere online, clientul dumneavoastră nu mai trebuie să depăşească piedicile de mai sus.
Ajunge in mod simplu, aflat în comoditatea căminului său. Utilizează beneficiile internetului deoarece sunt la îndemâna oricui. Nu înseamnă că nu mai exista piedici care se aplică şi acestui comportament, dar înseamnă că nu mai există cele enumerate mai sus.
Care sunt piedicile existente acum şi aplicabile afacerii dumneavoastră, piedici care ar impiedica clientul ideal să ajungă la dumneavoastră?
Ce metode de prevenţie puteți implementa astfel încât aceste piedici să nu se transforme în obiecţii?
• Cantitatea totală şi valoarea informaţiilor complementare
Când a fost ultima oară când ați putut citi într-un magazin convenţional o diagramă, sau un manual de utilizare a produsului pe care intenționați să-l cumpărați?
Un website permite să atașați fiecărui produs informaţii suplimentare, exemple de utilizare a acestuia, manuale de utilizare, filme de prezentare precum şi alte multe detalii suplimentare. De asemenea, website-ul permite ataşarea unui număr nelimitat de versiuni, mărimi şi culori în care produsul este diponibil şi alte astfel de detalii extrem de relevante potenţialului cumpărător.
Aceasta creează un plus de valoare în ochii acestuia deoarece ii transmite că nu doriți doar să-i vindeți, ci sunteți interesați să-l şi edicați în vederea alegerii documentate şi exploatării corecte a produsului dorit. Aceasta abordare (educarea cumpărătorului) scade numărul retururilor şi crează încredere în ochii clientului dumneavoastră.
• Client service
Pentru o afacere convenţională, client service este un calvar logistic şi financiar. Pentru orice afacere este. Dar în momentul în care nu se utilizează online-ul, lucrurile chiar devin extreme.
Fără online, sau cu un online defectuos implementat, client service-ul implică o armată de oameni la care se adaugă comunicarea între aceştia, dar şi între departamentul de client service şi clienţi.
Având însă online-ul să ajute, puteți elimina din start acei clienţi cărora tot ce le lipseşte este informaţia. O secţiune numită Întrebări frecvente devine extrem de utilă în acest sens.
Website-ul poate cuprinde secţiuni care adresează toate elementele specifice şi informaţiile necesare astfel încât clientul să poată rezolva singur diversele probleme uzuale simple. În cazul client service, scopul este să primiți telefon sau e-mail doar de la acele persoane/clienţi ale căror probleme/doleanţe nu pot fi rezolvate prin intermediul unei secţiunii/funcţionalităţi aferente din website.
Afacerea online este viitorul
Pandemia prin care am trecut a făcut ca avantajele online-ului să devină evidente şi pentru cei mai rezervaţi comercianţi.
Acum nimic serios nu poate exista fără o componentă online.
Vă invităm să ne contactați în vederea dezvoltării prezenţei online pentru afacerea dumneavoastră.
De ce să lucrați cu noi?
Pentru că fiecare website beneficiază de:
Design responsive, compatibil cu orice dispozitiv.
Panou de Administrare simplu de utilizat pentru a putea controla website-ul şi funcţiile acestuia.
Optimizare SEO onpage.
Dezvoltat de la zero, fără platforme gratuite.
GDPR compliant.
Garanţie pe viaţă a lucrării.
Număr nelimitat de pagini.
Mentenanţă gratuită: minim 30 de zile.
Domeniu .ro şi găzduire pentru primele 12/24 de luni.
Certificat SSL (Secure) pentru primele 12/24 de luni.
Cereți detalii despre Afacere online vs afacere convenţională
Completarea şi trimiterea formularului de mai jos nu vă implică financiar şi/sau contractual, scopul fiind stabilirea contactului.
Datele sunt expediate la adresa de e-mail office@, nefiind stocate în baza de date.
toate câmpurile sunt obligatorii