vs. afacere convențională





Afacere online vs afacere convențională

Dacă vreodată te-ai gândit să pornești o afacere, șansele sunt mari să te fi lovit la acest aspect.
Peste tot auzim frecvent Aș porni o afacere, aș deschide un magazin, dar nu știu ce ar merge!
Prin afacere convențională definim afacerile care înseamnă un magazin care ocupă spațiu fizic fie într-un mall, fie sediu propriu cu scopul comercializării produselor.

Investiție versus certitudine

Pentru a deschide un magazin trebuie să investești o sumă destul de considerabilă fără a avea însă nici o garanție a succesului. și nu, entuziasmul tău de început, nu reprezintă o garanție.
Astfel cel puțin, trebuie:

  • să deschizi punct de lucru și tot ce derivă de aici pentru a fi în legalitate (casa de marcat, contabilitate etc.)
  • să închiriezi un spațiu comercial pe o perioadă de minim X luni, poate chiar pentru un an de zile
  • să mobilezi și să echipezi acel spațiu conform brandului și cerințelor necesare comercializării produselor/serviciilor aferente
  • să cumperi în avans produsele, adică să faci stoc. Plus că ești limitat de spațiul disponibil la un anumit număr și varietate limitată de produse
  • să plătești cheltuieli lunare fixe (chirie, întreținere spațiu comercial, curent electric, telefon etc.)

Nu mai vorbim despre angajați și ce derivă de aici, căci doar nu vei sta tu toata ziuă la vânzare. La început vei sta căci entuziasmul este mare, dar cu timpul vei constata că ai lucruri la fel de importate, sau mult mai importante de făcut.

Beneficii Afacere Online Să presupunem că deschizi magazinul într-un mall care este deja vizitat de un număr suficient de persoane, deci costurile legate de promovarea locației se pot rezumă doar la înmânarea unor fluturași la intrarea în respectivul mall și/sau în proximitatea magazinului tău. Dar și asta implică alte costuri în plus.

Costurile lunare sunt fixe și trebuie achitate indiferent dacă magazinul tău produce vânzare sau nu. Până în momentul în care vânzările acopera cheltuielile, va trebui să vii cu bani de-acasă.
Cu alte cuvinte, trebuie să cheltui o sumă foarte mare de bani INAINTE de a afla efectiv că afacerea va funcționa. Tipul de startup ales nu-ți permite să validezi funcționarea afacerii fără să investești sume mari de bani doar pentru pornirea acesteia. Nu ai certitudinea că va funcționa, ca-și va atinge obiectivele. Singura certitudine este aceea că trebuie să inveștesti timp și bani doar pentru a o face să existe.

În contrast, deschiderea unui startup pe online este cel mai avantajos. Nici nu se compară.

Spre exemplu, pentru deschiderea unui magazin online ai nevoie:

  • de un domeniu și găzduirea acestuia.
    Dacă decizi să colaborezi cu noi, domeniul .ro și găzduirea le primești gratuit!
  • de magazinul în sine
    Dacă alegi o soluție de tip magazin online la cheie (există o serie de platforme gratuite), poți începe afacerea ta online investind între 200 și 1000 de euro.
    Acum compară suma asta cu investiția necesară pentru deschiderea unui magazin convențional!
    Ok, să zicem că nu va funcționa... Ai pierdut doar timpul tău și maxim 1000 de euro, nu timpul tău și poate 30.000 de euro!
    Dacă însă faci ce trebuie, nu are cum să nu funcționeze.
  • produsele adăugate în website (conținutul).
    Aici avem un alt mare avantaj: deși putem avea peste 5000 de produse în website, asta nu înseamnă că le și avem efectiv în stoc. Toate produsele sunt disponibile la comandă fermă. O comandă se poate livra în maxim 3 zile lucratoare, timp suficient să achiziționezi produsele comandate de la furnizor și să le livrezi ulterior clientului tău. Cu timpul vei avea și stoc căci vei observa cum anumite produse sunt comandate mai frecvent. Dar asta implică deja succes și însăși validarea că afacerea funcționează. Reprezintă practic duplicarea procesului de vânzare prin eliminarea timpilor morți.

Aspecte demografice

Un magazin fizic poate face vânzare doar clienților care îi trec pragul. Ce șanse ai ca magazinul tău să fie vizitat de clienți aflați într-o altă localitate?
Ca să beneficiezi de expunere într-un alt oraș, sau chiar într-o altă zonă a orașului, va trebui sș deschizi un alt magazin convențional acolo, adică s-o iei de la capăt cu investiția fără a avea certitudinea că va funcționa.
O prezență online a afacerii tale nu impune această limitare geografică. Vizitatori din toată țara pot accesa website-ul tău.

Reducerea personalului necesar

Deschiderea unui magazin convențional nu se poate face fără a avea personal calificat.
Ai nevoie de vânzători care să cunoască produsele și să aibă experiență anterioară în comercializarea respectivelor produse. Ai nevoie de casieri, cel mai probabil și de o persoana care să țină stocurile existente; că să nu mai vorbim de contabilitatea primară. Chiar crezi că o să le poți face tu pe toate? Dacă da, pana când?

La o afacere pe online lucrurile stau altfel:
În primul rând nu există vânzători specializați deoarece pagina produsului/serviciului comercializat poate conține toate detaliile necesare efectuării vânzării.
Apoi, nu ai nevoie de casieri deoarece cumpărătorul își adaugă singur produsul în cos și apoi expediază comanda. Clientul poate plăti direct cu cardul, sau la primirea coletului. Casierul nu există.

Mai mult decat atât, website-ul fie el magazin online sau nu, poate fi dotat cu funcționalități care sunt complet automatizate, însemnând că este capabil să actualizeze automat stocurile, să genereze singur proforme, să alerteze proprietarul că s-a efectuat o comandă nouă și multe altele. Poate chiar să alerteze proprietarul când un anumit produs care este intens comandat, nu se mai aflâ pe stoc. De parcâ nu este deajuns, automatizarea poate fi complet programabilâ și editabilâ de câtre proprietar. Acest lucru este disponibil doar la magazinele și website-urile create personalizat, de la zero.

Programul de lucru

Beneficii Afacere Online Pe scurt, cand s-a închis mall-ul, inevitabil s-a închis și magazinul tău! Până a doua zi, afacerea ta se află în pauză. Și, că să fie placerea maximă, asta se întâmplă pe banii tăi.
Ca să nu mai vorbim de zile scurte, sărbători și multe altele de acest tip.

O afacere transpusă pe online nu are problema asta! Website-ul tău este acolo, fie weekend, fie sărbătoare legală, fie că e ora trei dimineața. Este cel mai bun vânzător al tău. În realitate, un website construit și optimizat corect se comportă precum o veritabilă echipă profesionistă de vânzări.

Majoritatea clienților tăi nu au posibilitatea ca în timpul programului de lucru să facă cumpărături, sau să caute online soluții la problemele lor. Și fac asta după program.
Dacă afacerea ta nu are un website care să intervină într-un mod eficient îna cest caz, pur și simplu nu ai voie să te plângi că duci lipsă de clienți!
Nu contează că ai numărul de telefon pe site. Nu este suficient pentru că majoritatea nu vor să deranjeze după program. Dar sunt disponibili să-ți solicite informații prin intermediul expedierii unui formular, sau prin trimiterea unui e-mail. Numai să aibă posibilitatea asta.

Gama de produse

Într-un magazin convențional poți comercializa un număr strict de produse. O gamă limitată. Un set limitat de culori pentru un produs, poate și un număr limitat de mărimi.
Este o limitare dată de spațiu combinat cu logistica aferentă. Din nou, vorbim de afaceri startup, nu brandurile mari de electrocasnice.

Compară asta acum cu potențialul unui magazin online unde produsele există doar virtual fiind disponibile la comandă.
Tu ești cel care decide numărul total de produse pentru că vei putea adăuga câte produse dorești utilizând CMS-ul (Secțiunea de Administrare) magazinului tău online.

Comoditatea

La un magazin convențional clientul trebuie să vină fizic. Asta presupune în primul rand să aibă timp pentru asta. Dar, până ajunge la tine, trebuie să parcurgă traficul, apoi să-și parcheze masina, poate să-și lase copilul în spațiul de joacă etc. Mai adaugă la cele de mai sus și eventualele capricii ale vremii: e prea cald, sau e prea frig pentru traficul din oraș, plouă, e polei sau viscolește. Toate acestea sunt impedimente, piedici care există în mintea clientului tău, dar care au capacitatea de a-l împiedica să ajungă la tine.

Cand ai o afacere online, clientul tău nu mai trebuie să depășească piedicile de mai sus.
Ajunge la tine simplu, aflat în comoditatea căminului său. Utilizează beneficiile internetului deoarece sunt la îndemâna oricui. Nu înseamnă că nu mai exista piedici care se aplică și acestui comportament, dar înseamnă că nu mai există cele enumerate mai sus.

Care sunt piedicile existente acum și aplicabile afacerii tale, piedici care, în opinia ta ar impiedica clientul ideal să ajungă la tine? Ce metode de prevenție poți implementa astfel încât acele piedici să nu se transforme în obiecții?

Cantitatea totală și valoarea informațiilor complementare

Când a fost ultima oară când ai putut citi într-un magazin convențional o diagramă, sau un manual de utilizare a produsului pe care intenționezi să-l cumperi?
Un website permite să atașezi fiecărui produs informații suplimentare, exemple de utilizare a acestuia, manuale de utilizare, filme de prezentare precum și alte multe detalii suplimentare. Deasemenea website-ul permite atașarea unui număr nelimitat de versiuni, mărimi și culori în care produsul este diponibil și alte astfel de detalii extrem de relevante potențialului cumpărător.

Aceasta creează un plus de valoare în ochii acestuia deoarece ii transmite că nu dorești doar să-i vinzi, ci esti interesat să-l și educi în vederea alegerii documentate și exploatării corecte a produsului dorit. Aceasta abordare (educarea cumpărătorului) scade numărul retururilor și crează încredere în ochii clientului tău.

Client service

Pentru o afacere convențională, client service este un calvar logistic și financiar. Pentru orice afacere este. Dar în momentul în care nu utilizezi online-ul, lucrurile chiar devin extreme.
Fără online, sau cu un online defectuos implementat, client service-ul implică o armată de oameni la care se adaugă comunicarea între aceștia, dar și între departamentul de client service și clienți.

Având însă online-ul să te ajute, poți elimina din start acei clienți cărora tot ce le lipsește este informația. O secțiune numită Întrebări frecvente devine extrem de utilă în acest sens.
Website-ul tău poate cuprinde secțiuni care adresează toate elementele specifice și informațiile necesare astfel încât clientul să poată rezolva singur diversele probleme uzuale simple. În cazul client service, scopul este să primești telefon sau e-mail doar de la acele persoane/clienți ale căror probleme/doleanțe nu pot fi rezolvate prin intermediul unei secțiunii/funcționalități aferente din website-ul tău.

În pornirea unei afaceri noi, cea mai eficace și mai lipsită de riscuri metodă, este internetul. Nu ezita sa ne soliciți informații suplimentare utilizând formularul de mai jos!

Afacere online vs afacere convențională

Cere Detalii

Afacere online vs afacere convențională are 907 vizualizări