Optimizare SEO în 2023
Indiferent de mărime, website-ul tău are nevoie de SEO. Singura
situație, în care SEO nu este prioritar pentru tine, se întâlnește doar
dacă brandul tău are o notorietate asemănătoare giganților de renume.
În momentul în care există orașe întregi care nu au auzit de
website-ul tău, clar ai nevoie de SEO. De aceea, website-ul tău trebuie
să respecte o serie de reguli specifice.
Cum motoarele de căutare funcționează în baza unui algoritm
care este actualizat continuu, este important să fii "la zi" cu această
disciplină sau, să lucrezi cu profesioniști în acest domeniu.
SEO nu mai înseamnă demult optimizare metatag-uri și cuvinte
cheie, sau înscriere în cât mai multe directoare web. SEO a devenit
extrem de interesant și va rămâne interesant, dar nu imposibil.
Primul lucru pe care trebuie să-l respecți este regula main
keyword-ului, adică fiecare subiect, pe pagina lui. Nu lista elemente
într-o pagină, fără ca acestea să poată fi accesate și separat.
Deoarece te interesează să obții poziții fruntașe în cadrul
rezultatelor organice, este bine să respecți regulile SEO (nu știi cine te
poate raporta).
SEO se împarte în două categorii:
1. Onpage SEO, prin intermediul său te asiguri că fiecare pagină
din website comunică eficient și concret main keyword-ul.
2. Offpage SEO , prin intermediul căruia poți atrage referințe
importante, poți obține referințe de la website-uri de renume
către paginile tale. Aceasta va comunica robotului că ești o
resursă de încredere și că meriți poziționări superioare.
Nu uita însă că regele absolut rămâne conținutul paginilor
tale, conținut care trebuie să fie unic, consistent și suficient de bine
optimizat.
De aceea, programatorii nu fac altceva decât să recomande paginile
respective către robot, decizia finală aparținând robotului.
Algoritmul decide poziția și rezultatele obținute, pe baza a ceea
ce identifică în acele "zone fierbinți" din pagină, dar și a referințelor
obținute de respectiva
pagină. De aceea, un programator/firmă web,
nu va putea niciodată să-ți livreze rezultate, peste un anumit nivel,
fără implicarea ta.
Peste un anumit nivel (a se citi, nivel și calitate a concurenței "de
care te bucuri"), este nevoie de tine, de implicarea ta.
Fii original, nu copia de la alții, adaugă frecvent conținut nou.
Optimizează bine codul sursă, pentru fiecare main keyword.
Rezultatele nu vor întârzia să apară.
SEO durează.
Dacă nu ai răbdare, singura alternativă este reclama
plătită. Chiar dacă alegi această opțiune, nu renunța la SEO pentru că,
în timp, anumite expresii cheie vor obține listare pe prima pagină, iar
asta înseamnă buget mai mic, alocat pentru reclama plătită.
Plus că vizitatorii încep să fie reticenți față de reclamele plătite.
Dacă ai deja un website și îți dorești rezultate mai bune, începe cu
un Audit SEO.
Nimeni n-o să-ți poată estima un preț, fără să știe ce are de făcut,
fără să știe cum este făcut website-ul tău, care îi sunt punctele slabe și
cele forte.
Audit-ul face exact asta: permite identificarea punctelor forte și,
mai ales, a părților slabe.
Nu te aștepta ca website-ul să-ți fie lăudat în urma unui audit
SEO și bucură-te dacă rezultatele acelui audit îți desființează, efectiv,
website-ul.
Ce îți dorești?
Rezultate, sau doar să te simți bine că ai un website bun (conform
părerilor unor prieteni "care se pricep", deoarece au mai asamblat
câte-un calculator).
Cea mai ieftină marfă în România este părerea.
Lasă orgoliul și lucrează cu cei care pot dovedi că website-ul tău
este lipsit de optimizarea corespunzătoare. Și vor dovedi, cu ajutorul
analizatoarelor, prin care poți vedea situația, cât de cât reală, a fiecărei
pagini.
Lucrează numai cu profesioniști și nu face SEO cu oricine spune că
se pricepe, deoarece nu știi ce metode utilizează pentru a te impresiona
cu rezultate rapide, iar apoi te trezești cu o mare penalizare pe domeniu.
Rezultate rapide = posibilă problemă pe termen lung. Mă refer la
acele expresii cheie pentru care există o concurență extrem de prezentă.
Când creezi un website nou, nu lăsa SEO pe mai târziu.
Să faci website-ul acum și SEO mai târziu este un nonsens, deoarece
SEO stabilește majoritatea parametrilor tehnici care definesc o pagină
web, fără să mai vorbim și de conținutul acesteia.
Poți face website-ul acum, iar când te vei decide să faci și SEO,
s-ar putea ca fiecare dezvoltator pe care-l vei contacta să-ți recomande
refacerea completă, din cauza lipsei de compatibilități a website-ului
cu cerințele SEO.
Asta nu înseamnă că, din trei în trei luni, va trebui să-ți refaci
website-ul (mulți dezvoltatori te vor sfătui așa, pentru a mai prinde
un proiect).
Nu uita că, încă mai există website-uri care nu au friendly-url
implementat. Alte website-uri, încă mai au deficiențe grave, în ceea
ce privește onpage SEO, deși au fost construite recent.
Pe multe website-uri"cu pretenții", poți vedea conținutul fără
eforturi doar dacă accesezi pagina pe iPhone, nu și pe un telefon mai
modest...
Pe de altă parte, chiar dacă website-ul este făcut într-o platformă
gratuită, doar uitându-ne la codul sursă din browser, nu pot ști dacă
sintaxa platformei a fost respectată, nu pot ști cum arată codul sursă
dinamic (PHP) al paginii, codul care contează.
Aceeași problemă există și la website-uri custom, pentru care se
doresc îmbunătățiri pe partea de optimizare.
Fără a vedea "cum stă treaba", nimeni nu-ți poate spune ceva
concret deoarece, să fim serioși, nu ai cum.
Numai prin studierea codului PHP ne putem face o părere despre
structura organizațională a website-ului. Nu uita că, în cadrul sursei
vizualizate prin intermediul browserului, putem vedea codul HTML care este exportat de către
limbajul PHP în acel moment dat.
Foarte important de înțeles, pe final:
- Modificările SEO onpage nu se fac în fiecare zi.
- Este nevoie de timp ca un set de modificări să se propage, să poată
fi identificate de robot, prin urmare, este necesar să tratăm situația
precum tâmplarii: măsurăm de trei ori și tăiem o singură dată.
Nu uita:
1. Conținut unic și consistent (minimum 500 de cuvinte), adăugat
periodic.
2. Conținut actualizat frecvent.
3. Pagini atent optimizate, care comunică eficient main
keyword-ul (subiectul paginii). Este axat pe expresii cheie, nu
pe single keyword.
4. Activitate continuă.
5. Analiză continuă, în vederea identificării cerințelor referitoare
la conținut, sau cerințelor din partea vizitatorilor.
Acestea sunt ingredientele care vor livra rezultate, indiferent de
anul în care vei citi aceste rânduri. Niciodată roboții de căutare nu vor
diminua influența conținutului paginii, ca indicator al calității acesteia.
unicitate, simplitate, rezultate!
Te-ar putea interesa:
- Optimizare SEO în 2023
- [GHID] Optimizarea website pentru toate dispozitivele
- [GHID] Prețul optimizării SEO: Cât costă?
- [GHID] Despre Audit SEO
- [GHID] Optimizarea SEO - partea 2
- [GHID] Optimizarea pentru Motoarele de Căutare (SEO)
- [GHID] Întrebări eliminatorii către creatorul website-ului
- [GHID] Creare website: 5 abordări
- [GHID] Creare website: Secțiunea de Administrare website
- [GHID] Creare website: cele mai întâlnite secțiuni
- [GHID] Tehnologii utilizate în crearea website-urilor
- [GHID] Validare înainte de creare website
- [GHID] Ce este un website custom?
- [GHID] Ce este un "website la cheie"?
- [GHID] "Website la cheie" - motivele apariției
- [GHID] Conținut website, partea 2
- [GHID] Conținutul website-ului tău, partea 1
- [GHID] De ce clientul ar acționa favorabil?
- [GHID] Care este concurența ta?
- [GHID] Cine este clientul tău?
- [GHID] Înainte de a crea un site web
- SPAM sau mesaje comerciale nesolicitate
- Crearea unui website pas cu pas
- Ce găzduire (hosting) să aleg?
- Închiriere magazin online - avantaje şi dezavantaje
- Social Media care livrează rezultate
- Optimizare SEO onpage importanţă şi beneficii
- Creare Magazin Online în 2023
- Ce este Responsive Design?
- SEO versus AdWords
- Afacere pe online versus afacere convenţională
- Avantaje Site Web Personalizat
- Importanţa unui magazin online profesional
- Preţ Optimizare SEO
- Vreau magazin online, ce să aleg?
- Alegerea domeniului
- Platforme open source: avantaje şi dezavantaje