Vreau magazin online

Nu știi ce magazin online să alegi pentru afacerea ta?
Sunt multe considerente de luat în calcul înainte de a începe lucrul la magazinul online. Din punctul nostru de vedere, printre cele mai importante se află abilitatea de a responsabiliza prestatorul ales prin intermediul unui contract de prestări servicii. Și, în acel contract să fie trecute toate aspectele precum funcționalități, mentenață, dreptul de proprietate ulterior dezvoltării etc.
Studiază contractul, pune întrebări și asigură-te că întelegi ce primești de suma investită. Nici un prestator serios nu te va grăbi în acest sens. Numai așa suma respectivă devine o investiție, nu o cheltuială.
Dar înainte de a alege o soluție pentru magazinul tău online este imperativ să ai în vedere următoarele aspecte:

Buget pentru magazinul online

Ce buget poți aloca acestui proiect?
Bugetul unui magazin online este divizat în trei secțiuni:

Investiție inițială

Vorbim despre costurile de pornire, unde avem: dezvoltarea magazinului, costul produselor de început. Depinde de la caz la caz.
În ceea ce privește dezvoltarea magazinului, într-o piață plină de soluții diverse și la prețuri mai mult sau mai putin atrăgătoare, cum poți alege ceea ce ai nevoie?
Principalele nevoi ale unui magazin online sunt acestea:
- să se diferențieze față de concurență;
- să fie simplu și funcțional;
- să fie bine orientat către clientela ideală;
- să fie ușor de întreținut/administrat (ne referim aici la conținut);
- să confere independență și autonomie proprietarului;
- să fie bine optimizat;
- să aducă REZULTATE, și anume, comenzi!

Funcționare și întreținere

Printre cheltuielile curente enumerăm: cost livrare produse, cost găzduire, cost contabilitate, cost angajați (dacă este cazul), cost cu stocuri și depozitarea acestora (dacă este cazul), costul eventualelor modificări ulterioare executate asupra structurii magazinului.
Avem aici, evident și taxele la stat, comisioane bancare (dacă există implementat plata cu cardul). Menționăm deasemenea abalarea produselor pentru că există magazine online care-și ambalează produsele în așa fel încât își promovează brandul și prin aceasta metodă (ambalaje și pungi personalizate, etichete etc.) Clar nu se aplică la toate domeniile de activitate însă, aduce un plus de imagine, chiar și un element în plus de separație față de concurență.

Marketing și Promovare

Deși există foarte multe metode de promovare gratuită, este necesar să stabilim și un buget clar pentru promovarea magazinului.
Cea mai accesibilă metodă o reprezintă Facebook, unde putem testa cu sume mici. Este recomandată o prezență activă și educativă pe social media, prezență orientată pe clădirea unei comunități în jurul brandului.

Timpul alocat magazinului online

Timpul este o resursă extrem de valoroasă. Odată "cheltuit", nu mai poate fi recuperat.
Un magazin online nepotrivit generează rezultate nepotrivite, dar și mai important, convingeri nepotrivite.

Înainte de a te grăbi cu dezvoltarea magazinului, asigură-te că primești ce trebuie, adică mai întâi stabilește-ți nevoile clare și imediate.
Pentru că magazinul online se creează în funcție de aceste nevoi, devine extrem de costisitor să alegi doar cu prețul. Te poți bucura acum că ai primit un magazin online "cu de toate" la un preț extrem de mic, însă poți constata pe parcurs că respectivul magazin este doar un compromis. Se întâmplă că magazinul evoluează și la început este firesc să nu știi decât generalistic ce ai nevoie. Prin urmare, ceva "ieftin și bun" pare ce-a mai bună alegere. Odată cu trecerea timpului, inevitabil vei identifica cerințe noi, tipare în comportamentul clienților tăi dar și nevoi personalizate doar ție. Vei indentifica o viziune proprie mai clară, viziune pe care o vei dori implementată în magazin prin intermediul unor funcționalități specifice doar ție. În acest caz, o platformă gratuită generală (wordpress, prestashop, opencat etc) poate fi depășită în primele 5 luni. Poate apoi cerințele tale noi nu se pot implementa și va trebui s-o iei de la zero, caz în care suma platită inițial pe acea platformă devine "taxa pe educație".

Trebuie să te asiguri că magazinul primit este compatibil cu orice eventuală cerință, oricât de ciudată ar fi aceasta, să nu fii nevoit să refaci magazinul.
Deasemenea trebuie să te asiguri că nu plătești preț de platformă personalizată, dar primești o platformă gratuită! Oricat de SF ar părea design-ul grafic, până la urmă, este doar un template instalat separat. Platforma este aceeași indiferent de forma grafică finală. Platforma pur și simplu se descarcă gratuit avand un template grafic de bază. Nici nu-i nevoie să-ți faci cont. Se instalează apoi template-ul grafic final agreeat și se livrează website-ul, plus ceva modificări de finețe (ajustat culori, schimbat siglă etc.). Că un website este roșu și altul verde, inima aplicației este la fel.

Personalizat, nu înseamnă neapărat mii de euro, mai ales pentru startup-uri. Înseamnă însă că primești un magazin potrivit afacerii tale și nu trebuie să potrivești afacerea și viziunea ta online într-un website generalist, făcut de alții și disponibil gratuit spre descărcare și instalare.
Iată de ce și în situația dezvoltării unui magazin online, cât plătești, atâta face! Mai important decât costul achitat, cel puțin din punctul nostru de vedere, este să faci o alegere instruită și conștientă.
Ne oprim aici, nu înainte de a te invita să ne soliciți întrebări suplimentare utilizând formularul "Cere Detalii", prezent mai jos.

Vreau magazin online

Cere Detalii

Vreau magazin online are 1745 vizualizări