versus Google AdWords





SEO versus AdWords

Pus la dispozitie de Google, serviciul AdWords este unul de promovare a website-ului tău pornind de la o serie de expresii cheie decise de tine. Sistemul funcționează în regim pey per click, adică te taxează când vizitatorul dă click pe reclama (link-ul website-ului tău afisat în pozițiile rezervate reclamelor din pagina de rezultate a motorului de căutare). Reclamele sunt listate în pagina de rezultate a google.ro funcție de expresia cheie utilizată de vizitator pentru a inițializa o căutare.
Când pornești o căutare în baza unei expresii cheie, primele listate sunt pozițiile adWords care se diferențiază de restul rezultatelor. Zona adWords încapsulează, că să spunem asa, cele zece poziții "organice" adică rezultatele afișate în urma algoritmului SEO.

AdWords este un sistem de tipul "care dă mai mult" pentru expresia cheie.
Pe langă acest cost va trebui să plătești și procent suplimentar celui/celor care se ocupă de campania ta. Procentele diferă de la caz la caz. Sigur, se vorbește despre optimizare, despre rezultate fantastice, despre retargetare etc.
Realitatea însă este că adWords costă bine de tot și ar fi bine să ai deja un calcul inițial bine făcut: vorbesc evident despre cât te costă pe tine un client ACUM! Fără astfel de răspunsuri nu vei ști unde au dispărut 4000 de lei pe lună în adWords. Cu alte cuvinte, nu face adWords dacă nu știi cine este clientul tău, nu face adWords dacă n-ai trecut încă de stadiul marketing de tip mitralieră!
Află întâi cine este clientul tău și apoi vei afla unde îl găsești în număr cât mai mare. Știind particularitățile clientului tău ideal vei putea astfel optimiza campaniile astfel încât reclama adWords sa nu apară decât pentru acele expresii cheie pentru care merită (financiar vorbind) și care au abilitatea de a-ți livra vânzarea. Te interesează să vinzi nu doar vizita pe pagină.
Asa vei afla și cât de costa un client venit din AdWords. Dar vei afla mult, mult mai multe.

Deși Adwords livrează rezultatele imediat, te costă deoarece Adwords este un sistem de tip licitație. Depinzând de concurența și disponibilitatea acestora de a licita mai mult pentru aceleași expresii utilizate de tine, bugetul tău de adwords poate să nu asigure listări fruntașe până la sfârșitul zilei, mai ales dacă vorbim despre expresii cheie care se bucură de un număr foarte mare de căutări.

AdWords este indicat când dorești rezultate rapid, însă trebuie atent optimizat astfel încât să nu plătești degeaba. Sumele depind de concurența pentru fiecare expresie cheie dorită. Deși google se laudă că nu se pot fura click-urile, "situația din teren" este un pic diferită.
Spunem asta datorită apariției a fel și fel de anunțuri prin diverse website-uri, anunțuri care promovează caștig rapid de acasă: tot ce trebuie să faci este să dai click pe reclame. Iar asta ne pune pe gânduri!
Avem însă și clienți care au fost "furați" sesizând și Google în acest sens.

Și mai e o problemă:
Știai că utilizatorii motoarelor de căutare nu mai dau click pe reclamele pe care le plătești?
Se pare că lumea se deșteaptă și înțelege că este "doar o reclamă" care forțează o vânzare fără a crea valoare. Sigur, realitatea că alături de fiecare website care este listat în zona Adwords, apare o iconiță care specifică că este o reclamă, evident nu te ajută deloc.
Ca să nu mai vorbim despre reclamele din website-uri afiliate, reclame animate executate în flash sau cine știe în ce altă tehnologie, menite să-ți ia ochii și în 99% din cazuri, să te impiedice să nu poți citi ce te interesează în pagina cu pricina. Nu-i adevărat că îți place când ți se întâmplă asta? Sunt reclame pe care tu le plătești, dar pentru care noi avem un utilitar numit AdBlocker și care blochează aproape instant reclama cu pricina înainte că pagina să se fi încărcat.

Revenind la Adwords, dacă utilizatorul motorului de căutare îți dă click pe reclamă, ești fericit pentru că ai făcut o vânzare. Ești sigur de asta?
Eu zic să te mai gândești.
Este unanim cunoscut că majoritatea vizitatorilor iau decizia finală numai după ce văd mai multe website-uri care sunt listate în prima pagină indiferent că e vorba de website-uri din zona Adwords, sau în zona cu rezultate organice.
A trecut de mult perioada în care cumpărătorii erau niște drone fără minte care cumpărau orice și de oriunde. Acum vizitatorul se educă, este pregătit, prin urmare, înainte de a lua o decizie vrea să vadă și alte rezultate, alte opțiuni și informații suplimentare. La cât este internetul de mare, sigur există informații suplimentare.
Poate găsește un preț mai bun, o garanție extinsă, o promoție suplimentară etc. și uite așa vizitatorul poate accesează toate website-urile listate de motorul de căutare în prima pagină a acestuia. Adwords sau nu, nici nu mai contează... pentru el, vizitatorul adică. Pentru tine care te aflii la "celalalt capăt al firului", contează.

Tu nu ai proceda la fel? Când dorești să cumperi ceva online, produs și/sau serviciu de care ai nevoie, ce faci: te oprești la primul rezultat din prima pagină și apoi cumperi doar pentru că l-ai gasit primul??

Dacă însă nu-ți dă click pe reclama platită nu pierzi bugetul de Adwords, dar sigur pierzi potențialul client care va da click oricum și pe rezultatele organice, zona în care website-ul tău nu este de găsit. Mai putin de 10% din utilizatori accesează a doua pagină de rezultate google. Pentru ca acest lucru să se întâmple, trebuie ca toate rezultatele accesate din prima pagină să impiedice într-un fel sau altul utilizatorul să aleagă un comerciant pentru a finaliza procesul de cumpărare.

Datorita motivelor de mai sus, Smart Web Impact nu se ocupă cu campanii adWords.

Search Engine Optimization, optimizarea pentru motarele de căutare, adică SEO

Dezavantajul SEO este că durează și nu oferă garanția unui succes. De aceea poate fi ușor de respins ca metoda. Pentru că în unii oamenii sunt învățați (prost) sa vadă rezultatele imediat. Chiar a doua zi dacă este posibil. AdWords este clădit pentru oamenii cu o astfel de mentalitate.

SEO de calitate durează pentru că orice modificare faci trebuie interpretată de către robot, trebuie îngăduit timp că aceasta să se propage. Plus că dacă grăbești riști să aduci suspiciuni asupra website-ului tău. SEO onpage durează pentru că implică modificări efectuate în codul sursă al paginilor din website, dar și în textele disponibile. în fiecare pagină. și nu vorbim aici despre taguri meta sau alte generalități.

Gândește-te că cineva trebuie să ia fiecare pagină la mână și să-i modifice/ajusteze codul și textul manual. Apoi trebuie să verifice că este bine utilizând minim 4 analizatoare web. Asta înseamnă SEO onpage: modificare, analizare, trimitere către robot și așteptarea rezultatelor sau indicațiilor (interpretarea ulterioară a datelor din Webmaster Tools). Sunt peste 200 de parametrii analizați de google în vederea stabilirii rezultatelor din prima pagina și nu numai. Importanța fiecăruia și metoda de calculare se numește algoritm de indexare și este cunoscută doar de Google.

În ceea ce privește SEO offpage, acesta presupune să aduci recomandări externe către paginile website-ului tău. Adică, în alte website-uri să existe conținut unic care se leagă către o pagină din website-ul tău. Vorbim despre principiul recomandării în cea mai simplă formă. Cei care dețin website-uri autoritare evident nu-ți dau link degeaba având în vedere că poți câștiga destul de bine de pe urma lor. îți cer astfel o sumă lunară pentru serviciu. Alții pot cere doar o sumă inițială, nu lunară. Pentru anumite website-uri ți se poate cere și 50 de euro pe lună! La acest cost se adaugă și cel necesar creerii conținutului în sine: articolul care va fi postat. Câte unul pentru fiecare website. Articolele trebuie să fie unice în lume.
Vor fi postate pe website-uri relevante domeniului tău de activitate. Dacă website-ul tău este despre servicii notariale Bucuresti, nu vei căuta recomandări din partea website-urilor care comercializează hrană pentru pisici.

Prin ultimile actualizări, Google duce o luptă aprigă împotriva acestui fenomen (link-uri cumpărate) pentru că, evident, Google nu este un ONG, ci o companie care trebuie să înregistreze profit!
Pe altă parte, 50% le dăm dreptate pentru că nu poți stabili cine este mai bun (pentru vizitator) dacă relevanța și importanța se poate obține doar cu bani. Adică, nu mai contează cât de bun este website-ul recomandat, cât de actualizat și cât de relevant pentru subiectul în cauză, dacă singura separație reprezintă efectuarea unei plăți. Oricine poate efectua o plată, însă nu mulți pot fi relevanți pentru un subiect anume. Gândește-te că orice poate plăti cateva sute de euro și obține astfel "recomandări" de la website-uri cu adevărat autoritare, fără că website-ul destinație să reprezinte o valoare în domeniu. Nu este normal ca Google să trimită trafic către un astfel de website plasându-l în prima pagină, organic.
De aceea, când un website primește dintr-o dată un număr suspect de mare de recomandări autoritare, intră în acțiune algoritmul.
Deși un număr de link-uri suspecte de a fi cumpărate este permis, mulți sar în extrema cealaltă doar pentru a se trezi că au "investit" o sumă considerabilă de bani în linkuri externe însă rezultatele întarzâie să apară.

Regula de bază în SEO: grăbește-te încet! Fă SEO cu responsabilitate.
Epoca adaugării website-ului în directoare web a murit de mult împreună cu cea de a posta comentarii cu link pe diverse blog-uri.
De ce la unii încă mai funcționează? Pentru că nu au fost prinși încă.

Cum reușim atunci să facem SEO?
Ține de experiență și educare continuă! Studiind atent domeniul și lucrând diverse proiecte, reies o serie de tipare care livrează rezultate. Din când în când, Google mai face un update furnizând un minim de informații sau justificând apariția respectivului update. Fiind o activitate dinamică, trebuie tot timpul să investighezi noutățile în domeniu și să te asiguri că informațiile sunt oficiale și nu zvonuri postate doar pentru a creea trafic în website-urile unde apar aceste informații.

Avantajul SEO este că te poate aduce în prima pagină în cadrul celor zece poziții organice. Asta înseamnă că nu te mai costă când un vizitator dă click și intră pe pagina ta. Adică, nu te mai costă după ce ți-ai recuperat investiția achitată pentru implementarea optimizării SEO.
În timp, doar SEO are abilitatea de a reduce suma necesară pentru adWords sau chiar, a o elimina de tot.

SEO versus AdWords

Cere Detalii

Optimizare SEO versus AdWords are 1758 vizualizări