Optimizare SEO versus Google AdWords: rezultate durabile versus rezultate rapide

Optimizare SEO versus Google AdWords: rezultate durabile versus rezultate rapide

Pus la dispozitie de Google, serviciul AdWords este unul de promovare a website-ului pornind de la o serie de expresii cheie decise de dumneavoastră. Sistemul funcţionează în regim pey per click, adică taxează când vizitatorul dă click pe reclama (link-ul website-ului afisat în poziţiile rezervate reclamelor din pagina de rezultate a motorului de căutare). Reclamele sunt listate în pagina de rezultate a google.ro funcţie de expresia cheie utilizată de vizitator pentru a iniţializa o căutare.
Când porniți o căutare în baza unei expresii cheie, primele listate sunt poziţiile adWords care se diferenţiază de restul rezultatelor.

AdWords este un sistem de tipul "care dă mai mult" pentru expresia cheie.
Pe langă acest cost va trebui să plătiți şi procent suplimentar celui/celor care se ocupă de campania dumneavoastră. Procentele diferă de la caz la caz. Sigur, se vorbeşte despre optimizare, despre rezultate fantastice, despre retargetare etc.
Realitatea însă este că adWords costă bine de tot şi ar fi bine să aveți deja un calcul iniţial bine făcut: vorbim evident despre cât vă costă un client ACUM! Fără astfel de răspunsuri nu veți şti unde au dispărut 4000 de lei pe lună în adWords. Cu alte cuvinte, nu faceți campanii adWords dacă nu ştiți cine este clientul dumneavoastră, nu faceți adWords dacă n-ați trecut încă de stadiul "marketing de tip mitralieră"!
Aflați întâi cine este clientul dumneavoastră şi apoi veți afla unde îl găsiți în număr cât mai mare. Știind particularităţile clientului ideal veți putea astfel optimiza campaniile astfel încât reclama adWords să nu apară decât pentru acele expresii cheie pentru care merită (financiar vorbind) şi care au abilitatea de a livra vânzarea. Vă interesează să vindeți, nu doar vizita pe pagină.
Așa veți afla şi cât vă costă un client venit din AdWords, pe lângă multe altele.

Deşi Adwords livrează rezultatele imediat, vă costă deoarece Adwords este un sistem de tip licitaţie. Depinzând de concurenţa şi disponibilitatea acestora de a licita mai mult pentru aceleaşi expresii utilizate, bugetul dumneavoastră de adwords poate să nu asigure listări fruntaşe până la sfârşitul zilei, mai ales dacă vorbim despre expresii cheie care se bucură de un număr foarte mare de căutări.

AdWords este indicat când doriți rezultate rapide, însă trebuie atent optimizat astfel încât să nu generați costuri degeaba. Sumele depind de concurenţa pentru fiecare expresie cheie dorită. Deşi google se laudă că nu se pot fura click-urile, "situaţia din teren" este un pic diferită.
Spunem asta datorită apariţiei a fel şi fel de anunţuri prin diverse website-uri, anunţuri care promovează caştig rapid de acasă: "tot ce trebuie să faci este să dai click pe reclame".
Iar asta ne pune pe gânduri!
Avem însă şi clienţi care au fost "furaţi" sesizând şi Google în acest sens. Vă invit să studiați termenii Adwords Click Bot și Click Fraud in Google Ads.

Știai că utilizatorii motoarelor de căutare nu mai dau click pe reclamele pe care le plătiți?

Lumea se deşteaptă şi înţelege că este "doar o reclamă" care forţează o vânzare fără a crea valoare. Sigur, realitatea că alături de fiecare website care este listat în zona Adwords, apare o iconiţă care specifică că este o reclamă, evident nu te ajută deloc.
Ca să nu mai vorbim despre reclamele din website-uri afiliate, reclame animate executate în flash sau cine ştie în ce altă tehnologie, menite să-ţi ia ochii şi în 99% din cazuri, să te impiedice să nu poţi citi ce te interesează în pagina cu pricina.
Nu-i adevărat că vă place când vi se întâmplă asta?
Sunt reclame pe care le plătiți, dar pentru care utilizatorii de internet au un utilitar numit AdBlocker şi care blochează aproape instant reclama cu pricina înainte că pagina să se fi încărcat.

Revenind la Adwords, dacă utilizatorul motorului de căutare dă click pe reclamă, sunteți fericit pentru că ați făcut o vânzare. Sunteți sigur de asta?
Eu zic să vă mai gândiți.
Este unanim cunoscut că majoritatea vizitatorilor iau decizia finală numai după ce văd mai multe website-uri care sunt listate în prima pagină indiferent că e vorba de website-uri din zona Adwords, sau în zona cu rezultate organice.
A trecut de mult perioada în care cumpărătorii erau nişte drone fără minte care cumpărau orice şi de oriunde. Acum vizitatorul se educă, este pregătit, prin urmare, înainte de a lua o decizie vrea să vadă şi alte rezultate, alte opţiuni şi informaţii suplimentare. La cât este internetul de mare, sigur există informaţii suplimentare.
Poate găseşte un preţ mai bun, o garanţie extinsă, o promoţie suplimentară etc. şi uite aşa vizitatorul poate accesează toate website-urile listate de motorul de căutare în prima pagină a acestuia. Adwords sau nu, nici nu mai contează... pentru el, vizitatorul adică.

Dumneavoastră nu ați proceda la fel? Când doriți să achiziționați ceva online, produs şi/sau serviciu de care aveți nevoie, ce faceți: vă opriți la primul rezultat din prima pagină şi apoi cumpărați doar pentru că l-ați găsit în prima poziție??

Dacă însă nu dă click pe reclama platită nu pierdeți bugetul de Adwords, dar sigur pierdeți potenţialul client care va da click oricum şi pe rezultatele organice, zona în care website-ul dumneavoastră poate că nu este de găsit. Mai puțin de 10% din utilizatori accesează a doua pagină de rezultate google. Pentru ca acest lucru să se întâmple, trebuie ca toate rezultatele accesate din prima pagină să împiedice într-un fel sau altul utilizatorul să aleagă un comerciant.

Datorită motivelor de mai sus, Smart Web Impact nu se ocupă cu campanii adWords.

Search Engine Optimization?

Dezavantajul SEO este că durează şi nu oferă garanţia unui succes. De aceea poate fi uşor de respins ca metodă. Pentru că unii oamenii sunt învăţaţi (prost) sa vadă rezultatele imediat. Chiar a doua zi dacă este posibil. AdWords este clădit pentru oamenii cu o astfel de mentalitate.

SEO de calitate durează pentru că orice modificare faci trebuie interpretată de către robot, trebuie îngăduit timp că aceasta să se propage. Plus că dacă grăbeşti rişti să aduci suspiciuni asupra website-ului tău. SEO onpage durează pentru că implică modificări efectuate în codul sursă al paginilor din website, dar şi în textele disponibile. în fiecare pagină. Și nu vorbim aici despre taguri meta sau alte generalităţi.

Gândiți-vă că cineva trebuie să ia fiecare pagină la mână şi să-i modifice/ajusteze codul şi textul manual. Apoi trebuie să verifice că este bine utilizând minim 4 analizatoare web. Asta înseamnă SEO onpage: modificare, analizare, trimitere către robot şi aşteptarea rezultatelor sau indicaţiilor (interpretarea ulterioară a datelor din Webmaster Tools). Sunt peste 200 de parametri analizaţi de google în vederea stabilirii rezultatelor din prima pagina şi nu numai. Importanţa fiecăruia şi metoda de calculare se numeşte algoritm de indexare şi este cunoscută doar de Google.

În ceea ce priveşte SEO offpage, acesta presupune să aduceți recomandări externe către paginile website-ului dumneavoastră. Adică, în alte website-uri să existe conţinut unic care se leagă către o pagină din website-ul destinatar. Vorbim despre principiul recomandării în cea mai simplă formă.
Cei care deţin website-uri autoritare evident nu dau link degeaba având în vedere că se poate câştiga destul de bine de pe urma lor. Vor cere astfel o sumă lunară, semestrială sau anuală pentru serviciu. Alţii pot cere doar o sumă iniţială, nu lunară. Pentru anumite website-uri vi se poate cere şi 50 de euro pe lună!
La acest cost se adaugă şi cel necesar creerii conţinutului în sine: articolul care va fi postat. Câte unul pentru fiecare website. Articolele trebuie să fie unice în lume, nu același articol postat în zeci de website-uri!.
Vor fi postate pe website-uri relevante domeniului de activitate al destinatarului. Dacă website-ul dumneavoastră este despre servicii notariale Bucuresti, nu veți căuta recomandări din partea website-urilor care comercializează hrană pentru pisici.

Prin ultimile actualizări, Google duce o luptă aprigă împotriva acestui fenomen (link-uri cumpărate) pentru că, evident, Google nu este un ONG, ci o companie care trebuie să înregistreze profit!
Pe altă parte, 50% le dăm dreptate pentru că nu poţi stabili cine este mai bun (pentru vizitator) dacă relevanţa şi importanţa se poate obţine doar cu bani. Adică, nu mai contează cât de bun este website-ul recomandat, cât de actualizat şi cât de relevant pentru subiectul în cauză, dacă singura separaţie reprezintă efectuarea unei plăţi. Oricine poate efectua o plată, însă nu mulţi pot fi relevanţi pentru un subiect anume. Gândiți-vă că orice poate plăti cateva sute de euro şi obţine astfel "recomandări" de la website-uri cu adevărat autoritare, fără că website-ul destinaţie să reprezinte o valoare în domeniu. Astfel, nu este normal ca Google să trimită trafic către un astfel de website plasându-l în prima pagină, organic.
De aceea, când un website primeşte dintr-o dată un număr suspect de mare de recomandări autoritare, intră în acţiune algoritmul.
Deşi un număr de link-uri suspecte de a fi cumpărate este permis, mulţi sar în extrema cealaltă doar pentru a se trezi că au "investit" o sumă considerabilă de bani în linkuri externe însă rezultatele întarzâie să apară.

Regula de bază în SEO: grăbeşte-te încet! SEO trebuie efectuat cu responsabilitate.
Epoca adăugării website-ului în directoare web a murit de mult împreună cu cea de a posta comentarii cu link pe diverse blog-uri.
De ce la unii încă mai funcţionează? Pentru că nu au fost prinşi încă.

Cum reuşim atunci să facem SEO?

Ține de experienţă şi educare continuă!
Studiind atent domeniul şi lucrând diverse proiecte, reies o serie de tipare care livrează rezultate.

Din când în când, Google mai face un update furnizând un minim de informaţii sau justificând apariţia respectivului update. Fiind o activitate dinamică, trebuie tot timpul să investighezi noutăţile în domeniu şi să te asiguri că informaţiile sunt oficiale şi nu zvonuri postate doar pentru a creea trafic în website-urile unde apar aceste informaţii.

Avantajul SEO este că vă poate aduce în prima pagină în cadrul celor zece poziţii organice. Asta înseamnă că nu vă mai costă când un vizitator dă click şi intră pe pagină. Adică, nu vă mai costă după ce v-ați recuperat investiţia achitată pentru implementarea optimizării SEO.
În timp, doar SEO are abilitatea de a reduce suma necesară pentru adWords sau chiar, a o elimina complet.

Cere detalii Optimizare SEO versus AdWords

Cereți detalii despre Optimizare SEO versus AdWords

Completarea şi trimiterea formularului de mai jos nu vă implică financiar şi/sau contractual, scopul fiind stabilirea contactului.
Datele sunt expediate la adresa de e-mail office@, nefiind stocate în baza de date.
Toate câmpurile sunt obligatorii!